Pereiti į pagrindinį turinį

Kalbos inspekcija: verslui kils daug sunkumų dėl netinkamai pavadintų įmonių

2020-01-17 08:40

Teigdama, kad nuo sausio 1-osios įsigaliojusi nauja juridinių asmenų pavadinimų registravimo tvarka žlugo verslą, atšaukia savo parašą Deklaracijoje dėl pirmųjų verslo metų.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / I. Juodytės / Fotobanko nuotr.

Iki šiol Registrų centras kreipdavosi į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją konsultacijos dėl pavadinimo atitikties bendrinės lietuvių kalbos normoms (atsakymas buvo gaunamas ne vėliau kaip per šešias valandas). Dabar pereita prie nuostatos, kad už pavadinimų taisyklingumą atsako patys juridiniai asmenys ir lingvistinė ekspertizė nebeatliekama.

Per pirmas šių metų savaites susiklostė Kalbos inspekcijos prognozuota padėtis - kasdien įregistruojama po keliolika pavadinimų, neatitinkančių Civilinio kodekso nuostatų ir Įmonių, įstaigų ir organizacijų simbolinių pavadinimų darymo taisyklių. Metų pabaigoje netinkamai pavadintų įmonių bus jau keli tūkstančiai. Kalbos inspekcija, vykdydama teisės aktų reikalavimus, privalės nurodyti, kad naujų įmonių vadovai ištaisytų pažeidimus ir pakeistų pavadinimus. Verslui tai sukels daug sunkumų: reikės keisti įstatus, juos dar kartą tvirtinti, mokėti mokesčius Registrų centrui, pakeisti įmonės dokumentus (atestatus, leidimus, taisykles, darbų saugos instrukcijas, antspaudą, kreditines korteles, iškabas), siųsti pranešimus verslo partneriams apie įmonės pavadinimo keitimą, iš naujo kurti rinkodaros strategiją ir reklamą, keisti logotipą, kai kuriais atvejais gaminti naujas produktų pakuotes.

Valstybinė kalbos inspekcija jau ne kartą išsakė savo pagrįstą, verslą ginantį, požiūrį, bet Teisingumo ministerija raštu pareiškė poziciją, kad nemokamas prevencinis juridinio asmens pavadinimo tikrinimas yra našta verslui, o jau įregistruotų juridinių asmenų pavadinimų atitiktis bendrinės lietuvių kalbos normoms galėtų būti tikrinama vėliau ir tada už netaisyklingus pavadinimus taikoma Administracinių nusižengimų kodekse numatyta atsakomybė.

Valstybinės kalbos inspekcijos viršininkas Audrius Valotka pabrėžia, kad  Valstybinė kalbos inspekcija, kaip ir kitos verslo priežiūros institucijos, 2011 metais pasirašiusios Deklaraciją dėl pirmųjų verslo metų, siekia, be viso kito, gerinti verslo aplinką, mažinti administracinę naštą, padėti ekonominę veiklą pradėjusiam subjektui sėkmingai veikti konkurencingoje aplinkoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų