- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma šalies pirkėjų vertina ne tik prekės ar paslaugos savybes bei kainą, bet ir už jų stovintį verslą. Net 70 proc. šalies gyventojų sako, kad būtent verslo reputacija jiems svarbi prieš priimant sprendimą išleisti pinigus, atskleidė tyrimų bendrovės „Spinter“ rugsėjį atlikta reprezentatyvi apklausa.
Tyrimo duomenys neigia stereotipą, kad tvarumo principų laikymosi ir socialinės atsakomybės iš verslo tikisi tik jaunimas, vadinamoji Y karta. Kompleksišką požiūrį demonstruoja ir vyresnio amžiaus gyventojai.
Tarp Y kartos apibrėžimą atitinkančių 26-35 metų amžiaus respondentų net 74 proc. teigia, kad jiems svarbi prekę pagaminusio ar paslaugą suteikusio verslo reputacija. Dvi vyresnio, 36-45 bei 46-55 metų amžiaus grupės šiuo požiūriu atsilieka nedaug: jose verslo reputacija svarbi 69 proc. gyventojų.
Tai, kad galutinis produktas ir paslauga nėra atsieti nuo gamintojo ar paslaugos teikėjo, supranta ir vadovai. 68 proc. jų patys linkę rinktis patrauklios reputacijos gamintojus bei paslaugų tiekėjus.
Lietuvos verslo konfederacijos vadovas Valdas Sutkus tikina, kad daug dėmesio socialinei atsakomybei skiriantys šalies verslininkai šiuo atžvilgiu nesiskiria nuo Vakarų.
„Toks aukštas sprendimų priėmėjų, tarp savo prioritetų įvardinančių reputacijos aspektą, rodo, kad ir verslas, ir vartotojai žvelgia viena kryptimi. Tai nėra vien poreikis iš vartotojų ir atitinkamai jų diktuojama kryptis. Pradedant smulkiomis iniciatyvomis ir baigiant nacionaliniais, masinį aspektą įgavusiais projektais, akivaizdu, kad verslas aktyviai siekia maksimaliai įsitraukti į bendruomenės gyvenimą, būti ten, kur jo reikia labiausiai“, – sako konfederacijos vadovas.
Jo teigimu, faktas, kad apytiksliai du iš trijų klientų mąsto toliau nei siekia lentyna, yra labai pozityvus ženklas, nes tvaraus ir socialiai atsakingo verslo konkurencinis pranašumas įgauna konkrečią formą.
Pasak V. Sutkaus, socialinės atsakomybės dėmuo vertinant reputaciją toli gražu ne visada išskiriamas ir suvokiamas, tačiau iš esmės situaciją keistų geresnis darbuotojų bei bendruomenių informuotumas ir įtraukimas.
Socialinė iniciatyva „Ne tik sau“ kviečia šalies gyventojus teikti veiklos ir projektų idėjas, kurias galėtų įgyvendinti socialiai atsakingas verslas tiek visoje Lietuvoje, tiek konkrečiame šalies regione. Idėją pasiūlyti galima internetiniame puslapyje www.netiksau.lt.
Patys jauniausi apklausos dalyviai – 18-25 metų šalies gyventojai taip pat yra budrūs. 68 proc. jaunimo atstovų pripažįsta vertiną ne tik prekę ar paslaugą, bet ir tai, iš kokių rankų ją gauna.
Tuo tarpu tarp vyresnio amžiaus žmonių, kuriems daugiau kaip 56 metai, lygiai du trečdaliai teigia, kad jiems svarbi ir verslo reputacija.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų4
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...
-
„Elektrum Lietuva“: pirmąjį metų ketvirtį saulės elektros gamyba augo 9 proc.2
Pirmąjį šių metų ketvirtį privačiose saulės elektrinėse Lietuvoje buvo pagaminta beveik dešimtadaliu daugiau elektros nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausia energijos generacija fiksuota kovo mėnesį, rodo energetikos sprendimų b...
-
Vyriausybė siūlys specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių11
Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad Vyriausybė siūlys įsteigti specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių. ...
-
A. Armonaitė: siekiant didesnio finansavimo gynybai PVM nebus didinamas1
Valdančiosios Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pareiškė, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) tikrai nebus didinamas siekiant didesnio finansavimo krašto apsaugai. ...
-
Ką daryti, jei suplyšo pinigai?2
Lietuva su euru gyvena jau devynerius metus, tačiau litų gyventojai vis dar turi. Juos į Lietuvos banko (LB) kasas iškeisti atneša kasdien. Litų atnešantys tautiečiai pasakoja jų radę paslėptų, pavyzdžiui, užuolaidų karnizų va...
-
EK pritaria alkoholio prekybos mugėse, parodose ir renginiuose taisyklių atlaisvinimui1
Ekonomikos komitetas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui atlaisvinti alkoholio prekybos taisykles mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose. ...
-
Ekonomikos komitetas pritaria įstatymų pakeitimams, kurie leis didžiosioms gamybos įmonėms greičiau įsikurti Lietuvoje2
Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetas pritarė teikiamiems Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tiekiamiems Investicijų įstatymo pakeitimo projekto ir lydintiesiems įstatymų pakeitimams, kurios leistų didžiosioms gynybos pramonės bendrovėms greiči...
-
Viceministrė: karinių gamyklų statyboms reikalingas tam tikras slaptumas2
Seimui skubiai svarstant įstatymo pataisas, kurios leistų neinformuoti visuomenės apie kai kuriuos gynybos pramonės gamyklų statybų procesus, ekonomikos ir inovacijų viceministrė sako, kad atsisakyti dalies informavimo procedūrų reikia dėl slaptumo....
-
J. Sabatauskas: nauju elektrinių paspirtukų reglamentavimu parodėme, kad nenorime spręsti problemų5
Socialdemokratas Julius Sabatauskas teigia, kad šiais metais įsigaliojęs elektrinių paspirtukų naudojimo reguliavimas neišsprendė problemos, kai mikrojudrumo priemonės naudojamos netinkamai ir kelia pavojų žmonių saugumui. Anot jo paspir...