Pereiti į pagrindinį turinį

Lenkai ištraukė "Williams" sutartis

2010-11-05 06:00
Nesutarimai: "Orlen Lietuva" nori mažesnių krovinių vežimo tarifų, bet "Lietuvos geležinkeliai" nelinkę daryti didesnių nuolaidų.
Nesutarimai: "Orlen Lietuva" nori mažesnių krovinių vežimo tarifų, bet "Lietuvos geležinkeliai" nelinkę daryti didesnių nuolaidų. / nuotr.

"Orlen Lietuvos" elgesys neatitinka civilizuoto ir sąžiningo verslo praktikos, kaip teigia "Lietuvos geležinkeliai". Esą Mažeikių bendrovė nenori laikytis sutarčių ir teisinėmis gudrybėmis bando padidinti savo pelną.

Lenkai – akiplėšos?

"Bendrovės "Orlen Lietuva" atstovai prašo sumažinti krovinių vežimo tarifus, nors 2009 m., kai pasirašėme su jais naują sutartį, visi tarifai ir sąlygos jiems tiko. Negana to, viena ranka jie bando tartis su mumis, o kita siuntinėja skundus į teismus. Tokie dalykai nepalengvina ilgalaikių partnerių bendradarbiavimo", – po vakarykščio susitikimo su Lenkijos naftos koncerno valdomos Mažeikių gamyklos atstovais sakė "Lietuvos geležinkelių" direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.

Jis pabrėžė, kad derybininkai neišsprendė visų ginčų, bet sutarė dėl bendradarbiavimo ir pretenzijų kalbėtis toliau.

"Lietuvos geležinkelių" vadovų teigimu, įmonių tarpusavio problemos turi būti sprendžiamos siekiant abipusės naudos. O "Orlen Lietuva" esą ignoruodama sąžiningo verslo principus siekia tik vienpusės naudos. Geležinkelininkai piktinasi ir tuo, kad "Orlen" Lenkijos ir Lietuvos žiniasklaidoje bando formuoti neigiamą požiūrį į valstybės valdomą bendrovę, kartu ir Lietuvą.

Pasinaudojo sena sutartimi

A.Šimėno teigimu, susidaro įspūdis, kad "Orlen Lietuva" nepaiso ir sutarčių. Mat praėjusiais metais, jau pasirašius naują sutartį, Mažeikių gamyklos šeimininkai inicijavo arbitražo bylą ir išsireikalavo, kad jos produkcijai vežti "Lietuvos geležinkeliai" besąlygiškai taikytų mažiausius tarifus. Nuostata, kad "Orlen Lietuvos" kroviniams negali būti taikomas didesnis tarifas nei kitiems "Lietuvos geležinkelių" klientams, buvo įtvirtinta 1999 m. sutartyje su ankstesne Mažeikių gamyklos savininke JAV bendrove "Williams".

"Jie peržiūrėjo visą mūsų tarifų ir nuolaidų lentelę ir pareikalavo, kad pavojingiems kroviniams – naftai, mazutui ir degalams – taikytume tokius tarifus, kokius taikome medžio granulėms vežti", – stebėjosi A.Šimėnas.

Tiesa, arbitražo teismo sprendimu, "Lietuvos geležinkeliai" buvo įpareigoti 2007–2008 m. gruodžio–kovo mėnesiais "Orlen Lietuvai" suteiktoms naftos produktų vežimo paslaugoms iš naujo perskaičiuoti tarifus pritaikant medžio granulėms numatytas nuolaidas. Taip Mažeikių gamyklos savininkai iš valstybės valdomų geležinkelių prisiteisė 64,4 mln. litų.

Nauja byla

"Orlen Lietuva" šiais metais inicijavo naują arbitražo bylą dėl tos pačios 1999 m. sutarties vykdymo ir papildomų nuolaidų pritaikymo. Mažeikių gamyklos savininkai iš "Lietuvos geležinkelių" reikalauja dar 72 mln. litų.

"Orlen Lietuva" teigia, kad, sustabdžius eismą geležinkelio ruože Bugeniai–Rengė (nuo Mažeikių iki Latvijos sienos), buvo priversta gabenti savo produktus ilgesniu keliu per Joniškį ir dėl to esą patyrė esminių nuostolių ir netgi prarado Estijos rinką. Arbitražo teisme reikalaujama, kad "Lietuvos geležinkeliai" kompensuotų patirtą žalą.

Be to, "Orlen Lietuva" siekia, kad "Lietuvos geležinkeliai" suteiktų papildomą 32 proc. nuolaidą kroviniams vežti Latvijos kryptimi ir 31 proc. nuolaidą – Klaipėdos kryptimi.

"Lietuvos geležinkelių" vadovai tikina, kad šie klausimai jau buvo aptarti pernai, prieš pasirašant naują vežimo sutartį, ir daugiau nuolaidų daryti neketina. Taip pat pabrėžiama, kad "Orlen Lietuvai" taikomi vežimo tarifai yra maždaug 1,5–2 kartus mažesni negu naftos produktų vežimo geležinkeliu tarifai, taikomi Lenkijos rinkoje.

Atvirauti nelinkę

"Orlen Lietuvos" atstovai vakar buvo nekalbūs. "Derybininkai išsakė savo pozicijas, susitarė, kad bendrovės apsikeis raštais ir pasiūlymais. Mūsų siekis paprastas – norime, kad būtų atstatytas geležinkelio ruožas į Rengę ir kad būtų taikomi tokie tarifai, kokie buvo, kai produktus vežėme per Rengę. Kol kas negaliu nieko daugiau pasakyti. Deriname oficialią poziciją su vadovais ir ruošiame raštišką atsakymą", – dienraščiui sakė "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras.

Ji nepatikslino, per kiek laiko įmonių atstovai apsikeis pasiūlymais.

Priteisė skolą

Bendrovė "Orlen Lietuva" statybos įmonei "Montuotojas" turės sumokėti daugiau kaip 100 tūkst. litų. Šiaulių apygardos teismo atstovas Vytautas Jončas pranešė, kad lapkričio 2 d. teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui. Tačiau "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai J.Komaras kol kas negalėjo pasakyti, ar įmonė skųs teismo sprendimą. Dėl to ketinama apsispręsti, kai bus gauta teismo nutartis.

"Orlen Lietuva" su "Montuotoju" susiginčijo dėl daugiau kaip 100 tūkst. litų skolos už pastarosios atliktus darbus, kai praėjusią vasarą buvo remontuojama Mažeikių gamykla.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų