Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuviškos e. parduotuvės Helovino nešvenčia, paaiškėjo aplankius 107 didžiausias

2013-10-31 11:55
DMN inf.
Scanpix nuotr.

Pastaraisiais metais Lietuvoje populiarėjanti Helovino šventė šalies elektroninėse parduotuvėse beveik nejuntama. Nors užsienio e. prekybos vietose šios šventės proga paprastai vykdoma daug specializuotų akcijų su Helovino atspalviu, Lietuvoje ją išnaudoja vos keletas el. parduotuvių. Iš daugiau nei 100 didžiausių lietuviškų el. parduotuvių, su Helovinu susijusių akcijų ar pasiūlymų šiemet turėjo mažiau nei 5 proc., rodo mokėjimo būdo internetu „Sving“ atliktas tyrimas.

Helovinas švenčiamas kasmet spalio 31 d. Tai visų šventųjų diena, kurią JAV ir dalies Vakarų Europos šalių gyventojai pažymi organizuodami persirengėlių vakarėlius, puošdami aplinką su vaiduokliais ir dvasiomis susijusia atributika. Šventė paprastai sulaukia ir didelio prekybininkų dėmesio – keletą dienų ar net savaitę iki jos prekeiviai lankytojams siūlo temines akcijas, susijusias su Helovino atributais: nuo kostiumų bei žaislų iki siaubo žanro knygų ar filmų.

2013 m. spalio 30 d. aplankius 107 didžiausias Lietuvoje veikiančias el. parduotuves, prekiaujančias įvairaus pobūdžio prekėmis, paaiškėjo, kad tik 5-ios iš jų parengė specialias akcijas ar pasiūlymus, susijusius su Helovynu.

„Pavyzdžiui, apatinio trikotažo e. parduotuvė savo lankytojams pasiūlė kostiumų „seksualiam Helovinui“, šeimai skirtų prekių parduotuvė šia švente pasinaudojo pristatydama lėlių-monstrių kolekciją, o optikos salonas pritaikė dideles nuolaidas stilizuotiems lęšiams. Dar keli prekybininkai apsiribojo „velniškų“ ar „juodų“ nuolaidų akcijomis. Visgi didžiojoje dalyje el. parduotuvių apie Heloviną nebuvo galima rasti jokios užuominos“, - pasakoja mokėjimo internetu būdo „Sving“ marketingo vadovė Simona Savickienė.

Anot jos, tai rodo, kad viešumoje vis labiau matoma Helovino šventė kol kas įdomi tik jaunesnei auditorijai, kuri dar neturi tokios perkančiosios galios, kad paskatintų šią šventę rimčiau išnaudoti el. parduotuves.

„Didžioji dalis Lietuvoje veikiančių el. parduotuvių taikosi į šeimų segmentą arba dirbančius specialistus. Todėl, nors renginių ir vakarėlių Helovino tema jau vyksta nemažai, prekybininkai internetu neskuba sekti šios tendencijos. Be abejo, prie to prisideda ir kultūriniai dalykai – nemaža visuomenės dalis vertina Heloviną kaip visiškai svetimą šventę, kurios nuotaika nedera su lietuviškomis Vėlinių tradicijomis“, - teigia S. Savickienė.

Tyrimo metu buvo aplankyti 107 įvairaus pobūdžio prekėmis prekiaujančių lietuviškų e. parduotuvių tituliniai puslapiai. Duomenys surinkti 2013 m. spalio 30 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų