Pasak Lietuvos Barbekiu kepėjų asociacijos prezidento Juozo Kaminsko, pastaraisiais metais lietuviai ne tik pamėgo kepti ant žarijų, bet ir gamina vis įvairesnius patiekalus.
„Ko gero, nei vienos šventės, nei vieno draugų susibūrimo ar didesnio renginio neįsivaizduojame be kepsninėje keptų patiekalų. Žmonės vis dažniau kepa mėsą, paukštieną, žuvį, garnyrui – daržoves, net desertus“, – teigia J.Kaminskas, – Manau, kad populiarėjančiai kepimo ant žarijų kultūrai įtakos turėjo tiek iš vakarų atėjusi mada, tiek siūlomų grilių bei kepsninių įvairovė, tiek specialių laužaviečių steigimas, tiek produktų, skirtų griliui, įvairovė.“
Jis pastebi, kad jei anksčiau kiaulienos šašlykas ar vištienos blauzdelė buvo kaip papildomas patiekalas pasibuvimo lauke metu, tai dabar kepsninėje kepamas tiek pagrindinis patiekalas, tiek garnyras. Be to, mūsų tautiečiai pamėgo patys gamintis įvairiausius padažus ir nebijo eksperimentuoti.
Lietuvos Barbekiu kepėjų asociacijos narė Halina Bovševič, rengianti ir įvairias kepimo ant grilio pamokėles, taip pat stebisi lietuvių išradingumu:
„Lietuviai ėmė vis labiau domėtis, kaip teisingai kepti, ką kepti griliuose ar kepsninėse, be to, mielai mėgaujasi pačiu procesu – tai tarsi žaidimas, puikus laiko praleidimas su šeima ar draugais, – pasakoja grilio meistrė, – Nenuostabu, kad vis populiaresni griliui paruošti vištienos, kiaulienos ir pan. produktai, marinuoti įvairiuose marinatuose.“
Ji teigia, kad tokios funkcijos – kaip lengvas rūkymas, suteikiant įvairių aromatų panaudojant medžio drožles – nebuvo net žinomas prieš keletą metų, o dabar – tai įprasta. Kepdami žmonės net naudoja įvairias žoleles, kad suteiktų daugiau aromato, ar net specialias kepimo lenteles, o kepdami mėsa ar paukštieną patepa specialiai pagamintu padažu ar glajumi.
Pasak grilio ekspertų, kepti ant žarijų tampa ne tik vasaros užsiėmimu.
„Ruduo – grybų metas, tad kepdami ant grilio ar kepsninės galime improvizuoti prie mėsos derindami ir grybus, o ir oras nėra kliūtis. Jei jau žmonės „užsikrėtė“ šia veikla, sezonas nesvarbus“, – šypsos H. Bovševič.
„Rudenį ar žiemą populiaresni greitai iškepantys produktai, tokie kaip paukštiena, žuvis, gan paprasta pagaminti ir įvairius mėsainius, - teigia Juozas Kaminskas, – Uždaruose griliuose galite iškepti ne net ir picą ar buritus, daržoves ar vaisius, o kepdami pasimėgausite ir grynu oru.“
Marinuotos produkcijos gamintojai tik patvirtina, kad net ir oras neturi įtakos pamėgtai kepimo ant žarijų kultūrai. Antai bendrovė „Vilniaus paukštynas“, daugelį metų gaminanti marinuotos vištienos produktus bei kepamąsias dešreles, kasmet skaičiuoja augančius šių produktų pardavimus.
„Kasmet stebime marinuotos vištienos produkcijos pardavimų augimą mūsų šalyje. Vasarą palyginus su praėjusiais metais marinuotų vištienos produktų pardavimai išaugo penktadaliu, jei lygintume su panašiu periodu, – teigia paukštyno generalinis direktorius Gintaras Martinkus, – Lietuviai mėgsta gan įdomius skonius – antai populiariausių marinatų skoniai – uogų, bruknių marinate marinuoti sparnelių peteliai – jų pardavimai šoktelėjo net 35 proc. Be to, savą pirkėją rado ir pasiūlyti rinkiniai, t. y. vienoje pakuotėje parduodami produktai dviejų skirtingų marinatų.“
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ patvirtina, jog nepaisydami blogų orų, žmonės šią vasarą vis tiek stengėsi leisti kuo daugiau laiko lauke – pirko kepsnines ir maisto produktus, tinkamus kepti ant žarijų.
„Stebėdami šios vasaros pardavimų duomenis, galime gana užtikrintai teigti, kad šalies gyventojai šiemet stengėsi nepasiduoti darganai ir „ginklavosi“ lietaus apsiaustais, batais ir purškalais nuo vabzdžių, kad tik galėtų pasimėgauti gamtos teikiamais malonumais. Vienas jų, žinoma, - maisto gamyba kepsninėse. Lyginant su 2016-ųjų vasara, lauko kepsninių ir joms skirtų priedų šią vasarą nupirkta 19 proc. daugiau. Ir jau kelerius metus iš eilės pastebime, kad ant kepsninių vietoje tradicinio šašlyko vis dažniau dedama kepti vištiena“, – komentuoja „Maximos“ pirkimų direktorė Vilma Drulienė.
Pasak jos, palyginus pirmojo šių metų pusmečio pardavimų duomenis su to paties laikotarpio pernai, matomas maždaug 7 proc. vištienos pardavimų augimas. Na, o „Vilniaus paukštyno“ marinuotos vištienos produktų šiltuoju metų laikotarpiu parduota ketvirtadaliu daugiau. Pamėgę naujus išskirtinius skonius, lietuviai taip pat liko ištikimi ir įprastiems – pastebimai augo ir vištienos šašlyko pipiriniame marinate bei vištienos šašlyko klasikiniame marinate pardavimai.
Naujausi komentarai