„Lietuvai reikalinga turėti transporto komitetą Seime, turint tokį (transporto sektoriaus. - ELTA) indėlį į šalies ekonomiką. Darbui ir koordinavimui tarp prezidento institucijos, parlamentarų, Vyriausybės, verslo reikalinga komunikacinė platforma“, - diskusijoje, skirtoje aptarti verslo lūkesčius artėjant Europos Parlamento (EP) rinkimams, sakė T. Garuolis.
Anot jo, Lietuvai taip pat reikėtų šio sektoriaus idėjų kalvės (angl. think tank).
„Reikėtų (idėjų kalvės. - ELTA), kuri akcentus sudėliotų, nes Mobilumo paketas yra ne tik inžinierinis, techninis klausimas. Čia ir istorinė patirtis, ir kultūriniai skirtumai, ir dviejų greičių Europa, ir geopolitinė situacija. Tą reikia vertinti ir nusibrėžti veikimo būdus“, - kalbėjo T. Garuolis.
ELTA primena, kad EP plenariniame posėdyje trečiadienį turėjo būti balsuojama dėl Mobilumo paketo - siūlymų pakeisti vežėjų darbo kitose ES šalyse bei vairuotojų komandiravimo taisykles.
Tačiau po Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos, Bulgarijos europarlamentarų ir vyriausybių aktyvių veiksmų, EP pirmininkas Antonio Tajanis išėmė Mobilumo paketą iš plenarinės sesijos darbotvarkės ir šią sesiją dėl šio klausimo balsuojama nebus.
Mobilumo paketas grąžinamas svarstyti komitete ir, EP pirmininko teigimu, greičiausiai į plenarinę sesiją bus grąžintas balandžio 3-4 dieną Briuselyje.
Tuo metu kai pirmadienį EP buvo balsuojama dėl to, ar Mobilumo paketą įtraukti į trečiadienio darbotvarkę, beveik visi Lietuvos europarlamentarai, išskyrus Antaną Guogą, balsavime nedalyvavo ir tai lėmė, kad klausimas įtrauktas į darbotvarkę.
„2 balsų persvara buvo nubalsuota už įtraukimą. Tai reiškia, kad mums pritrūko 2 balsų, kad paketas nebūtų išvis svarstomas. Iš Lietuvos atstovų, mano žiniomis, salėje buvo tik Antanas Guoga. Leiskite paklausti - kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? 27 dieną vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, - socialiniame tinkle „Facebook“ rašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Pirmadienį penkių šalių - Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos - transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į EP prezidentą A. Tajanį su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.
Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas Europos Parlamento rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.
Tiesa, europarlamentarų pozicijos dėl Mobilumo paketo išsiskiria. Viktoras Uspakichas pranešime sakė, kad šiuo paketu siekiama suvienodinti bazines socialines garantijas transporto sferoje dirbantiems darbuotojams.
Tuo metu Vilija Blinkevičiūtė viešai skelbtame komentare teigė, kad nuo vairuotojams mokamų komandiruotpinigių ir dienpinigių mokesčiai nei „Sodrai”, nei biudžetui neskaičiuojami, o tai lemia menkas socialines garantijas. Tuo metu Mobilumo pakete, kaip akcentuoja parlamentarė, numatoma, kad vairuotojams būtų mokami bent minimalūs tų šalių, kuriose jie dirba, atlyginimai.
Europarlamentaras Petras Auštrevičius savo „Facebook” paskyroje rašė, kad toliau darys viską, kad Lietuvos ir kitų šalių vežėjams nepalankus Mobilumo paketas būtų atidžiai peržiūrėtas.
Naujausi komentarai