- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvai aktualus kai kurių šalių taikomas vilkikų vairuotojų COVID-19 testavimo klausimas, kurį svarbu koordinuoti ES lygiu.
Šį klausimą trečiadienį jis aptarė pokalbio su Europos Komisijos transporto komisare Adina Valean metu. Tiesa, komisarė pateikė pavyzdį, kuris, anot jos, kelia abejonių dėl būtino vilkikų vairuotojų testavimo.
„Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos pasienyje buvo testuota 37 tūkst. vilkikų vairuotojų, tačiau iš jų tik 100-ui buvo nustatytas teigiamas koronaviruso testas. Tai sudaro labai nedidelį procentą ir parodo, kad vilkikų vairuotojai nėra viruso skleidėjai, todėl vairuotojų testavimo klausimą dar reikia gerai išdiskutuoti ir pagrįsti“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojama A. Valean.
Pokalbio metu tiek eurokomisarė, tiek ministras akcentavo, kad projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pažanga yra strateginės svarbos uždavinys Lietuvai, visam regionui ir Europai, todėl svarbu išlaikyti ES geležinkelių transporto jungčių projektams įgyvendinti numatytus papildomus 1,4 mlrd. eurų, siekiant „Rail Balticos“ projektą užbaigti iki 2026 metų.
„Visiškai palaikau Lietuvos poziciją šio projekto atžvilgiu ir viliuosi, kad Europos Parlamentas pritars Europos Komisijos siekiui spartinti šio projekto pabaigą“, – nurodė A. Valean.
Aptariant Mobilumo paketą, pažymėta, kad Europos Komisija yra įsipareigojusi atlikti poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo nuostatų, kuriomis įpareigojama kas 8 savaites grąžinti vilkikus į įmonės registracijos šalį.
„Tikimės, kad atlikus vertinimą Europos Komisija pateiks atitinkamus pakeitimus. Nors tikslą gerinti vairuotojų darbo sąlygas visiškai palaikau, nauji ES teisės aktai negali prieštarauti ES bendros rinkos pamatiniams principams ir Europos žaliojo kurso tikslams“, – pokalbio metu pažymėjo M. Skuodis.
Lietuva ir kitos 6 Mobilumo paketui nepritarusios šalys pateikė ieškinius ES Teisingumo Teismui. Prie pateikto skundo prisijungs ir Latvija, Estija bei Belgija.
Tuo metu premjerė Ingrida Šimonytė teigė, kad ekspertų taryboje prie Vyriausybės kalbama apie didesnę vilkikų vairuotojų kontrolę, siekiant valdyti koronaviruso pandemiją.
„Yra ekspertų pasiūlymų dėl testavimo ir kontrolės sugriežtinimo. Tikrai mes nekalbame apie sienų uždarymą ar panašius apribojimus, bet kalbame apie šitame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos kontrolę ir galimybių minimizavimą iš kažkur grįžus užkrėsti savo šeimas ar kažkaip mutavusiu virusu pasidalyti. Mums reikia ieškoti sprendimų, kurie galėtų leisti tą kontrolę sustiprinti“, – po Vyriausybės posėdžio sakė I. Šimonytė.
„Labai nesinorėtų, kad po keleto savaičių, kai turime pozityvesnių žinių, vėl pradėtume kiekvieną dieną sukti atvejų skaitliuką aukštyn dėl to, kad Lietuvoje pernelyg paplito kažkokia sparčiai plintanti atmaina“, – sakė premjerė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
EK pozicija gali paskatinti naujas diskusijas dėl miško įsigijimo ribojimų Lietuvoje3
Europos Komisijai (EK) paprašius Lietuvos pasiaiškinti dėl draudimo vienam asmeniui įsigyti daugiau kaip 1,5 tūkst. hektarų miško, tokį draudimą remiantys du Seimo nariai tvirtina, kad kol kas nėra pagrindo kalbėti apie jo at...
-
Pasisakė apie reikalavimą izoliuotis atvykusiems iš užsienio: toks apynasris – perteklinis9
Reikalavimas į Lietuvą atvykus beveik iš visų užsienio valstybių atlikti COVID-19 testą ir izoliuotis yra perteklinis, sako Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė. ...
-
VMVT: pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Gyvūnų apsaugos ir gerovės asociacija2
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) ir Gyvūnų apsaugos ir gerovės asociacija (GAGA) antradienį pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl bendrų veiklų, kurios ateityje leistų operatyviau ir efektyviau nustatyti nederamo gyvūnų lai...
-
Finansų analitikas: po to, kai drąsiai galėsime išeiti iš karantino, ekonomika turėtų suklestėti3
Praėjusių metų pabaigoje vykusi „Baltijos tyrimų“ apklausa parodė, kad beveik pusė Lietuvos gyventojų manė, jog per ateinančius 12 mėnesių jų šeimos finansinė padėtis pablogės, o daugiau nei pusė – kad pablogės Lietuvo...
-
Baltijos šalių vadovai perspėja nekirpti ES finansavimo „Rail Baltica“ projektui1
Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda su Latvijos ir Estijos premjerais paragino Europos Sąjungos (ES) Tarybai pirmininkaujančios Portugalijos premjerą derybose su Europos Parlamentu ginti geležinkelių projekto „Rail Baltica“ finansavimą nauj...
-
Baltijos šalių smulkios ir vidutinės įmonės įvertino „Brexit“: kokių padarinių sulauks verslas?
Metų pradžioje Jungtinei Karalystei galutinai palikus Europos Sąjungą, viena iš dešimties Baltijos šalių smulkių ir vidutinių įmonių (SVĮ) prognozuoja neigiamą „Brexit“ poveikį jų veiklai, rodo „Luminor&ldquo...
-
Nepaisant karantino ribojimų kino sektorius pernai sulaukė rekordinių investicijų
Nepaisant su COVID-19 susijusių ribojimų ir strigusių darbų praėjusiais metais Lietuvos kinas sulaukė rekordinių investicijų iš pelno mokesčio lengvatos. ...
-
M. Skuodis: reikalinga ilgalaikė valstybinių kelių plėtros strategija iki 2035 metų
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad reikalinga turėti ilgalaikę valstybinių kelių plėtros strategiją iki 2035 metų, kad būtų įmanoma depolitizuoti sprendimus. ...
-
V. Janulevičius: renovacija turėtų būti vienas iš prioritetų10
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius, kalbėdamas apie tai, kokioms kryptims reikėtų skirti didžiausią dėmesį, sako, kad vienas iš prioritetų turėtų būti renovacija, siekiant sumažinti gyventojų i&s...
-
Apklausa: darbdaviai šiemet prognozuoja lėtesnį algų augimą
Beveik dešimtadalis (9,8 proc.) apklaustų įmonių prognozuoja, kad šiemet turės mažinti darbuotojų skaičių, 17,7 proc. – mažinti investicijas į įrengimus ir technologijas, o 5,4 proc. numato mažesnį vidutinį darbo užmokestį ...