Lietuvos „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis pažymi, kad sparčiai įsibėgėjant valdžios išlaidoms, gali įsibėgėti infliacija – bankas prognozuoja, kad 2021 ir 2022 metais ji Lietuvoje padidės iki atitinkamai 2,5 ir 2,8 procento.
„Viena rizikų, kurią įvardiname ir globaliu mastu, bet tai ypač bus aktualu Lietuvoje – ekonomikos perkaitinimo rizika, kas dabar skamba keistai, kai matome rekordiškai didelius ekonomikų kritimus“, – sakė N. Mačiulis, antradienį pristatydamas naujausią „Swedbank“ ekonomikos apžvalgą.
„Taip, nuosmukis antrą ketvirtį buvo, bet dabar jau matome atsigavimą. Su tokiais ekonomikos skatinimo paketais jis tęsis ir įsibėgės ateinančius dvejus metus. Mes prognozuojame, kad Lietuvos BVP kitąmet augs 5 proc. ir natūralu, kad augant atlyginimams ir investicijoms, gali atsirasti perkaitimo elementų. Mes prognozuojame, kad infliacija kitais metais paaugs iki 2,5 proc.“, – teigė jis.
Pasak jo, kai kurios Vyriausybės ekonomikos skatinimo priemonės galbūt buvo perteklinės.
„Mūsų nuomone, kai kuriais atvejais jos (Vyriausybės priimtos skatinimo priemonės – BNS) netgi buvo perteklinės. Pavyzdžiui, dabar dalinamos socialinės išmokos net ir tiems, kurie nenukentėjo nuo pandemijos ir nuo krizės“, – pabrėžė ekonomistas.
Jis dar kartą atkreipė dėmesį, kad ekonomikos skatinimo lėšos turi būti nukreiptos į ilgalaikius projektus, be to, skatinant ekonomiką negalima pamiršti ir struktūrinių reformų.
„Lietuvai nereikia bet kokių fizinių investicijų į cementą, sieną ir stogus. Reikia daug išmaniau paskirstyti investicijas, nes tokia galimybė, turbūt, greitai nepasikartos“, – sakė N. Mačiulis.
„Akivaizdu, kad fiskalinio skatinimo, pigių pinigų kontekste reikia neužmiršti esminių struktūrinių reformų, visų pirma kalbu apie švietimo reformą. Jokie pinigai neišspręs tokių problemų, kaip neišlaikyti matematikos egzaminai“, – teigė ekonomistas.
Anot jo, Lietuvoje trūksta suvokimo, kad matematika yra reikalinga kiekvienam žmogui, nes tai yra mąstymo treniravimas.
„To nesuvokia ne tik moksleiviai, ne tik Švietimo ministerija, bet ir kai kurie mokytojai“, – teigė N. Mačiulis.
„Kai turime tokią situaciją matematikos ugdyme, tai tada yra ir tokie rezultatai, kada net nuleidus kartelę iki visiško dugno, neišlaiko trečdalis (...) Jeigu tai nėra Lietuvos tragedija, tai tada nežinau, kas yra“, – tvirtino jis.
Naujausi komentarai