- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rusijoje tarp svarbių nūdienos transporto projektų yra ir krovinių tranzito į Kaliningrado sritį per Baltarusiją ir Lietuvą sumažinimas.
Keleiviai keltais nesinaudoja
Šiuo metu iš Kaliningrado srities Baltijsko uosto į Leningrado srities Ust Lugos uostą yra jūrų keltų linija.
Joje plaukioja keltas „Baltijsk“. Per mėnesį jis atlieka 8-9 reisus. Iš Baltijsko į Ust Lugą keltas plaukia 43 valandas, o iš Ust Lugos į Baltijską - daugiau kaip 50 valandų. Dėl itin ilgos kelionės keleiviai šiais keltais beveik nesinaudoja.
Pagal šių metų įkainius viena keleivio vieta kajutėje kainuoja 7900 rublius (apie 105 eurus), lengvojo automobilio plukdymas 18,5 tūkst. rublių (apie 245 eurus), autobuso perkėlimas 30 tūkst. rublių (apie 398 eurus), treilerio perkėlimas - 43 tūkst. rublių (apie 570 eurų).
Taip pat tarp Ust lugos ir Baltijsko kursuoja krovininis keltas „Ambal“. Jis per mėnesį atlieka 10 reisų. Kaip ir „Baltijsk“ keltas „Ambal“ iš Baltijsko uosto į Ust Lugą plaukia apie 42 valandas, o atgaliniame reide gaišta daugiau kaip 50 valandų. Taip yra todėl, kad reisas iš Ust Lugos į Baltijską yra tarsi plaukimas prieš srovę įveikiant Baltijos jūroje vyraujančias iš Pietų į Šiaurę einančias sroves.
Abu laivai jau solidaus amžiaus - „Ambal“ - 28, „Baltijsk“ - 34 metų.
Vienu momentu tarp Baltijsko ir Ust Lugos dar plaukiojo ir keltas „Petersburg“, tačiau jis visus 2018 metus buvo remontuojamas.
Gabenti keltais – nėra pigiau
Dažnai būna ir taip, kad numatytas laikas dar nereiškia, kad keltas tuo laiku ir atplaukia. Kaliningrado srities internetinėje žiniasklaidoje teko skaityti tokį pranešimą - Orientacinis kelto atplaukimo laikas iš Ust Lugos šiandien 18 val., bet tikslus laikas priklauso nuo oro sąlygų.
Iš tiesų, tarp Rusijos žemyno ir anklavo - Kaliningrado srities keltai plaukioja labiau dėl politinių motyvų, kad parodytų Lietuvai, jog galima aplenkti per ją einančią geležinkelio liniją. Realiai geležinkelio linija ir toliau lieka svarbiausiu mazgu, kuris aprūpina Kaliningrado sritį.
Per metus geležinkelio linija per Baltarusiją ir Lietuvą į Kaliningrado sritį ir iš jos keliauja per 10 mln. tonų krovinių. Neseniai Kaliningrade vykusiame forume buvo akcentuota, kad krovinių gabenimo per Lietuvą ir Baltarusiją tarifai nedidėjo, o pačios Rusijos geležinkeliuose jie kilo. Tačiau Rusija kroviniams į Kaliningrado sritį taikanti palankesnius tarifus nei kitiems kroviniams pačioje Rusijoje. Krovinių srautas geležinkeliais į Kaliningrado sritį nuolat didėja. Per 2018 metus net 20 proc. Tai lėmė ir išaugusi Kaliningrado uosto krova.
Krovinių srautas keltų linijoje tarp Baltijsko ir Ust Lugos šiemet, tikimasi, gali pasiekti iki 1,8 mln. tonų.
Tiek keltais, tiek geležinkeliais krovinių atgabenimo į Kaliningrado sritį ir išgabenimo iš jos kaina yra beveik analogiška. Aplenkti Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelius siekiame tik todėl, kad joms nereikėtų mokėti pinigų.
Suprojektuoti dujiniai keltai
Prieš kurį laiką skelbta, kad Rusijos uostus valdanti unitarinė įmonė „Rosmorport“ yra gavusi nurodymą iki 2020 metų pastatyti tris, po kiek laiko patikslinta, kad du, naujus Baltijsko - Ust Lugos linijos keltus.
Šiemet buvo nurodymas, kad „Rosmorport“ pateikė užsakymą Leningrado srities laivų statyklai „Neva“ pastatyti du po 200 metrų ilgio ir 27,4 metrų pločio keltus. Kiekvienas jų talpintų po 80 geležinkelio cisternų, 54 pusvagonius, 36 krovininius vagonus ir 56 automobilius su priekabomis. Iš esmės į vieną laivą tiltų tiek krovinių, kiek galėtų pavežti trys geležinkelio sąstatai, įskaitant tai, jei sunkvežimiai būtų kraunami ant platformų.
Nurodyta, kad pradinė vienam keltui reikalinga 5,1 mlrd. rublių (apie 67,6 mln. eurų) suma skirta iš Rusijos biudžeto. Prieš kurį laiką buvo pasirodžiusi informacija, kad naujų keltų statybą turi finansuoti Rusijos gigantas RŽD („Rosijskaja železnaja doroga“).
Rusijos žiniasklaidoje buvo pasirodę pranešimų, kad pirmasis iš keltų būtų pastatytas 2019 metais, kitas 2020 metais iki lapkričio. Bet kol kas nėra jokios informacijos, kad nauji keltai būtų pradėti statyti. Laivų statykla „Neva“ kol kas rengianti tik keltų projektinius dokumentus.
Šių metų spalio pabaigoje pateikta Rusijos jūrų kolegijos prie Vyriausybės informacija apie tai, kad parengtas keltų projektas „CFN19M“. Pagal jį būtų statomi dujomis varomi 200 m ilgio „Arc4“ ledo klasės keltai. Juose būtų uždaras denis vagonams ir atviras denis automobiliams ir autotreileriams. Laive nenumatytos vietos keleiviams.
Vos prieš kelias dienas Rusijoje pradėta diskusija apie tai, kad jūrų keltai iš Baltijsko galėtų plaukioti ne į Ust Lugą, o į Primorską, kur būtų pastatyta nauja prieplauka. Neva Primorskas yra patrauklesnis tokiems keltams, nes jame nuolat kraunami dideli tanklaiviai, kurie pralaužia ledus į šį uostą, todėl keleiviniams keltams būtų lengviau įplaukti.
Statant naujus jūrų keltus planuojama juos naudoti apatitų, anglių ir grūdų pervežimui sukuriant Kaliningrado srityje šių krovinių biržas. Pradėjus kursuoti naujiems jūrų keltams Rusija planuoja Kaliningrado srityje statyti naftos apdorojimo gamyklą. Jūrų keltais padidėtų ir Karelijos medienos srautas į Kaliningrado srities celiuliozės popieriaus gamyklą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų3
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...
-
Ant Vyriausybės stalo – vandenilio plėtros iki 2050-ųjų gairės1
Vyriausybė trečiadienį svarstys Energetikos ministerijos parengtą vandenilio plėtros Lietuvoje 2024–2050 metais gairių projektą, kuriomis siekiama sukurti žaliojo vandenilio ekosistemą ir infrastruktūrą, nustatyti pagrindines jo plėtros krypt...
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų2
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas2
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...