- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelerius metus stabiliai augę naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje pakeitė kryptį – fiksuojamas reikšmingas naujų sunkiasvorių krovininių automobilių įsigijimų sumažėjimas.
Naujų vilkikų, įregistruotų pirmąkart Lietuvoje, skaičius per šių metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su 2018 metų tuo pačiu laikotarpiu, susitraukė daugiau kaip trečdaliu.
Rinkos dalyvių teigimu, toks smarkus naujų vilkikų pardavimų nuosmukis šalyje fiksuojamas pirmąkart. Naujų vilkikų pardavimų blogėjančius rezultatus šalyje verslas sieja su išaugusiais pesimistiniais lūkesčiais ir sugriežtintomis bankų bei lizingo bendrovių finansavimo sąlygomis transporto sektoriaus įmonėms.
Pasak „MAN Truck and Bus AG“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovo Audriaus Lukošiaus, naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje drastiškai pradėjo kristi nuo šių metų liepos.
„Nežinia dėl Mobilumo paketo perspektyvų ir tuo pačiu Lietuvos Vyriausybės sprendimas gerokai padidinti mokestinę bazę vežėjams per komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą rinkoje pasėjo pesimizmo ir netikrumo dėl ateities. Bankai įvertino su tuo susijusias rizikas, kaip ir verslas, kuris stabdo investicijas“, – sako A.Lukošius.
Pasak jo, bendrovės įvertinimu, kitąmet Lietuvoje naujų vilkikų pardavimų rinka susitrauks 20-30 proc.
DAF sunkvežimių autorizuoto atstovo Lietuvoje, bendrovės „Centrako“ vykdomasis direktorius Arūnas Martikonis taip pat tvirtina, kad rinkoje prasidėjęs sąstingis tęsis ir kitąmet.
„Visi laukia aiškumo. Lietuvos vežėjai patiria didžiulį konkurencinį spaudimą iš aplinkinių šalių, o Vyriausybės sprendimas dėl koeficiento didinimo neabejotinai padidins verslo veiklos sąnaudas, o tai reiškia konkurencingumo praradimą aplinkinių rinkų atžvilgiu“, – sako A. Martikonis.
Jo teigimu, didžiausią įtampą jaučia vidutinio dydžio, iki 100 vilkikų autoparką valdančios, įmonės, kurioms gauti finansavimą šiandien yra itin sudėtinga.
Oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas atkreipia dėmesį, kad sektorius netolimoje ateityje patirs papilomą įtampą dėl vykstančių geopolitinių procesų, susijusių su neaiškia „Brexit“ proceso baigtimi, taip pat laukiamos pasaulinės ekonomikos recesijos.
„Rinka patiria didžiulį spaudimą – Europos ekonomika siunčia aiškius lėtėjimo ženklus, Mobilumo paketo neapibrėžtumas Lietuvos ir kitų Bendrijos periferinių valstybių transporto sektoriams tą įtampą dar daugiau padidina. Iš visų netinkamiausių momentų vežėjams padidinti mokestinę naštą mūsų šalies Vyriausybė pasirinko būtent šį“, – sako P.Kraučiūnas.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretorius ir „Hegelmann Transporte Litauen“ direktoriaus Tomo Jurgelevičiaus teigimu, pastaruosius kelerius metus pagal investicijas į materialųjį turtą transporto ir logistikos sektoriuje Lietuva Bendrijoje demonstravo lyderystę.
„Naujų vilkikų įsigijimai investicijų portfelyje sudaro reikšmingą dalį, todėl investicijų mažėjimą šioje srityje galima vertinti kaip rimtą ženklą, kad vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių netrukus pasuks lėtėjimo kryptimi“, – teigia T.Jurgelevičius.
Kelių transporto priemonių registro duomenimis, pirmą kartą įregistruotų naujų vilkikų pagal N3 klasę skaičius per šių metų 10 mėnesių siekė 6675 – 10,4 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (7447).
Šių metų pirmoje pusėje naujų vilkikų skaičius, palyginti su pernykščiu pirmuoju pusmečiu išlaikė augimo tempą (+9,5 proc.), tačiau per trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2018 metų trečiuoju ketvirčiu, jų skaičius staigiai susitraukė net 38,3 proc. (nuo 2142 iki 1322).
N3 klasei priskiriamos transporto priemonės kroviniams vežti, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės bendroji masė yra didesnė kaip 12 tonų.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais4
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis4
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas4
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai1
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti12
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...
-
L. Kasčiūnas: didesnis PVM gynybai svarstytinas, bet pirmiau – pelno mokestis10
Ieškant papildomų lėšų gynybai, svarstytinas didesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM), tačiau pirmiausia būtų didinamas pelno mokestis, o vėliau – galbūt ir kiti, sako naujasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūn...