Ne vienas taupyti nutaręs tautietis apstulbo iš mobiliojo ryšio operatoriaus "Omnitel" gavęs laišką. Jame pranešama, kad netrukus bus vienašališkai pakeisti mokėjimo už pokalbius planai.
Pateikė staigmeną
Iki šiol daugelis bendrovės "Omnitel" klientų galėjo naudotis įvairiais mokėjimo planais, kuriuos kiekvienas rinkosi pagal savo poreikius. Taip pat kiekvienas galėjo kontroliuoti ir savo išlaidas, nes mokėti klientams tekdavo tiek, kiek patys prašnekėdavo.
Tačiau neseniai operatorius klientams pateikė mįslingą staigmeną – nuo kovo 15-osios visų klientų naudojami planai bus pakeisti į naują "Asmeninį". Naujasis planas įpareigos kiekvieną mobiliojo ryšio naudotoją šiai paslaugai išleisti tiek, kiek vidutiniškai išleisdavo praėjusiais metais kiekvieną mėnesį.
Tokį planą šią savaitę ėmė įkyriai piršti ir nepigiai kainavusi puošni reklama per visuomenine tituluojamą televiziją.
Sutaupyti nepavyks
Tačiau ši naujovė džiugina toli gražu ne visus.
"Šiemet ėmiau mažiau kalbėti telefonu, nes noriu mokėti mažiau. Tačiau vargu ar man tai pavyks, nes gavau "Omnitel" laišką, kuriame pranešama, kad netrukus turėsiu sąskaitas apmokėti pagal kažkieno nustatytą sumą", – piktinosi "Omnitel" paslaugomis jau aštuonerius metus besinaudojanti Ingrida.
Pašnekovę labiausiai jaudino tai, kad jai nebuvo palikta jokia galimybė pradėti taupyti. Pasak jos, nors bendrovė šį naująjį planą bando pateikti kaip itin patrauklų klientui, iš tiesų juo siekiama įpareigoti už paslaugas mokėti nė kiek ne mažiau nei anksčiau.
"Pernai pinigų pokalbiams netaupiau ir prašnekėdavau nemažai, tačiau šiemet padėtis pasikeitė. Pavyzdžiui, šį mėnesį gavau 62 litų sąskaitą už "Omnitel" suteiktas paslaugas, o apskaičiuotas praėjusių metų mėnesio vidurkis siekia 79 litus. Vadinasi, taupyti negaliu, nes net ir mažiau prašnekėjusi turėsiu mokėti daugiau", – kalbėjo Ingrida.
Moteris įtaria ir tai, kad bendrovė pakeisti klientų planus nutarė siekdama įvesti sujungimo mokestį, kurį taiko tik naujas sutartis sudariusiems klientams.
Planas – tik lojaliems
Bendrovės "Omnitel" rinkodaros direktorius Giedrius Makauskas patvirtino, kad visiems klientams keičiami planai, tačiau, pasak jo, šis pasiūlymas ypatingas ir skirtas tik lojaliems klientams.
"Siekiame užtikrinti, kad esami klientai gautų geriausias sąlygas ir palankiausius paslaugų tarifus, todėl kiekvienam ištikimam klientui ir pasiūlėme po naują "Asmeninį" planą, kuris suteiks daugiau kaip 50 proc. papildomų vietinių pokalbių ir trumpųjų žinučių už tą pačią sumą, kurią klientas kas mėnesį vidutiniškai išleisdavo pernai. Taip suteikiame daugiau galimybių bendrauti ir skatiname vartojimą, kuris šalies ūkio plėtrai būtinas", – patikino G.Makauskas.
Pašnekovas taip pat įtikinėjo, kad nepatenkintų šiuo pasiūlymu žmonių skundų bendrovė nesulaukė, priešingai – daugelis šiuo planu net ir itin džiaugęsi.
"Dėl šio plano kreipiasi nemažai ir kitų bendrovių klientų, kurie su savo numeriais norėtų pereiti pas mus. Tačiau nei buvusiems, nei naujiems klientams pasiūlyti šio plano negalime", – paaiškino G.Makauskas.
Sutarties sąlygų nepažeidė?
G.Makauskas tvirtino, kad jei klientas mano, jog jo poreikius labiau atitiktų kitas planas, jis gali pasirinkti vieną iš viešų mokėjimo planų arba naudotis išankstinio mokėjimo paslaugomis, kurios kaip tik ir skirtos kontroliuoti savo išlaidoms. Tačiau tokiu atveju klientas negaus papildomai suteikiamų minučių pokalbiams ir trumpųjų žinučių.
Taip pat bendrovės atstovas įsitikinęs, kad šis sutarties sąlygų keitimas negali būti įvardytas kaip vartotojų teisių pažeidimas. "Apie naujus mokėjimo planus, besikeičiančias sutarties sąlygas ir savo teises kiekvienas klientas buvo informuotas prieš mėnesį registruotu laišku, kaip to reikalauja Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės", – patikino G.Makauskas.
Kadangi "Asmeninis" planas, anot jo, yra vienintelis, apskaičiuojamas pagal vartotojo vartojimo įpročius ir jo sąskaitas už vietines paslaugas vidurkį, kito "Asmeninio" plano vartotojas pasirinkti negalės. Taip pat jis negalės pasilikti ir senųjų planų, nes jų nebeliks.
Pasklidusius gandus, kad keisdama planus bendrovė nori ne tik naujiems, bet ir esamiems klientams įvesti sujungimo mokestį, atstovas suskubo paneigti: "Esamiems klientams, kurie naudosis "Asmeniniais" planais, sujungimo mokestis taikomas tikrai nebus", – garantavo G.Makauskas.
Konkurentai vilioja klientus
Tačiau kitos šalyje veikiančios mobiliojo ryšio bendrovės netruko suskubti pasinaudoti šia padėtimi. Prieš kelias dienas bendrovės "Bitė" vadybininkai pradėjo skambinti "Omnitel" klientams ir siūlyti pereiti į jų tinklą.
"Man paskambinusi "Bitės" darbuotoja klausinėjo, ar žinau, kad "Omnitel" vienašališkai keičia sutartį, teiravosi, kiek mokėjau iki tol ir kiek man teks mokėti dabar. Taip pat ji pasiūlė pereiti į "Bitės" tinklą ir naudotis ypač mažais pokalbių tarifais", – pasakojo skambučio sulaukęs Remigijus.
Pašnekovas tvirtino, kad bendrovės specialistė jam išsamiai paaiškino, kaip ir kodėl jis galėtų nutraukti sutartį su "Omnitel" ir, nemokėdamas dėl sutarties netesybų numatytų sumų, pereiti į "Bitės" tinklą.
Bendrovės "Bitė" atstovė spaudai Rūta Latinytė šio fakto nepatvirtino, tačiau patikino, kad pastaruoju metu išties vis daugiau žmonių savo telefono numerius perkelia į šį tinklą. "Taip, sulaukiame vis daugiau klientų, kurie pereina iš kitų tinklų. Daugelis jų pasirenka planą, kur kas pigesnius planus, nei turėjo kituose tinkluose", – paaiškino R.Latinytė.
Bendrovės "Tele 2" ryšių su visuomene vadovas Andrius Baranauskas teigė dar nepastebėjęs, kad dėl "Omnitel" naujų planų į jų tinklą bėgtų konkurentų klientai.
Siūlys pigesnius planus
Anot R.Latinytės, netrukus "Bitė" klientams ketina pasiūlyti nemažai naujų ir patrauklių mokėjimo planų, kuriuos pasirinkę asmenys galės dar labiau sumažinti savo išlaidas.
"Mes gerbiame ir vertiname savo klientus, todėl laikomės įsipareigojimų ir visuomet ieškome jiems naudingų sprendimų. Esamiems klientams, pasirašiusiems sutartį, kainų tikrai nekeisime, o pasibaigus sutarčiai jie galės rinktis tokį planą, kokio pageidaus. Naujiems klientams siūlysime taip pat gana pigius tarifus", – užtikrino atstovė.
A.Baranauskas taip pat pabrėžė, kad nors "Tele 2" išlaidos vis auga, keisti planų ar didinti įkainių nei esamiems nei naujiems klientams neplanuojama.
"Nenorime sunkmečiu dar labiau pabloginti klientų finansinės padėties, todėl net patys dengiame nuo sausio 1-osios išaugusią pridėtinės vertės mokesčio naštą. Tai kas mėnesį mums kainuoja per pusę milijono litų", – tikino A.Baranauskas.
Abu pašnekovai teigė ir tai, kad operatoriai neketina įvesti ir sujungimo mokesčio. Pasak jų, kai kurie tiek "Bitės", tiek "Tele 2" siūlomi planai juos turi jau seniai, o kitiems planams įvesti šio mokesčio neplanuojama nei dabar, nei ateityje.
Naujausi komentarai