Beveik trečdalį milijono – tiek konsultacijų telefonu klientams jau suteikė prieš metus pradėjęs veikti „Sodros“ Informacijos centras.
Per šį laiką konsultantai ir sulaukė netikėtų klausimų: kada geriau pastoti, ar nebus sustabdytos išmokos laimėjus milijoną, taip pat keistų sveikinimų meilės dienos proga, patarimų nekelti ragelio žaibuojant.
Nuo praėjusio spalio gyventojai į „Sodros“ informacijos centrą iš viso skambino 324 tūkst. kartų. Visų konsultacijų trukmė – 13,8 tūkst. valandų arba 575 paros. Vidutinis vienos konsultacijos laikas – 2:30 min.
Daugelis skambučių buvo iš Lietuvos, tačiau informacija suteikta ir skambinusiems iš Anglijos, Airijos, Egipto, Islandijos, JAV, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Malaizijos, Meno salos, Norvegijos, Rusijos, Šveicarijos, Vokietijos ir kitų šalių.
Pašalpų klausimais į „Sodros“ informacijos centrą kreiptasi 115 tūkst., socialinio draudimo įmokų – 88 tūkst., pensijų – 79 tūkst., elektroninių paslaugų – 42 tūkst. kartų.
Konsultantų teigimu, klientų aktyvumas priklauso nuo sezono, teisės aktų pasikeitimo, žiniasklaidoje aptariamų aktualijų. Pavyzdžiui, rekordinis skambučių skaičius balandį (38 tūkst.) sietinas su gegužės 1 d. terminu, kai gyventojai turi deklaruoti pajamas. Žiemą padidėjus sergamumui, dažniau skambinama dėl ligos pašalpų. O vasarą, kai daugelis atostogauja, skambinančiųjų skaičius sumažėja.
„Sodros“ informacijos centro darbuotojai teigia sulaukiantys ne tik gražių žodžių ir padėkų už pagalbą, bet ir grasinimų „lazdomis šonus sudaužyti“ ar „kojas peršauti“. Pasitaiko ir keistų klausimų, pvz., kada geriau pastoti, ar galėtų „Sodra“ skirti butą, kokias įmokas reikia mokėti gyvenant Amerikoje su „žaliąja korta“. Konsultantus nustebino ir loterijoje milijoną laimėjęs žmogus, kuris teiravosi, ar praturtėjus priklauso „Sodros“ išmokos.
Konsultantams įstrigo ir malonūs pokalbiai. Viena darbuotoja prisimena skambutį Valentino dieną, kai klientas palinkėjo meilės žodžius išgirsti ne iš to, kurį myli ji, o iš to, kuris myli ją. Kita darbuotoja sulaukė virtualios rožių puokštės, o dar kita – komplimento už gražų balsą ir iš karto sekusio klausimo, ar ji ištekėjusi.
Šiuo metu „Sodros“ informacijos centras teikia bendrojo pobūdžio informaciją apie valstybinį socialinį draudimą. Tačiau ateityje bus teikiama ir asmeninė informacija – klientai galės sužinoti, apie konkrečiai jiems priskaičiuotas išmokas, jų mokėjimo dieną, apie sumokėtas įmokas ir kt.
Naujausi komentarai