- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusiais metais mūsų šalies reklamos rinka ūgtelėjo 0,3 proc. ir siekė 99,1 mln. eurų. Didžiausias reklamos augimas, kaip ir metais prieš tai, išliko internete – 18 proc. Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas 4 proc. augimas. Tuo metu didžiausias augimas numatomas interneto reklamai. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.
„Džiugina, kad reklamos rinka pernai, nors ir nežymiai, paaugo. Spartesnei rinkos plėtrai pernai koją pakišo televizijų transliacijų apribojimai. Tačiau padidėjusios interneto, lauko, radijo, vidaus ir žurnalų reklamos apimtys padėjo rinkai išlaikyti stabilumą“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Pernai spartaus augimo rezultatus be interneto reklamos parodė lauko reklama, kuri augo daugiau nei 16 proc. ir pranoko išankstines prognozes. Taip pat didėjo vidaus reklamos, radijo ir žurnalų reklamos investicijos – 13 proc., 7,4 proc. ir 2,8 proc. atitinkamai. Didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija praėjusiais metais smuktelėjo 2,5 proc. nuo 46,9 mln. iki 45,8 mln. eurų. Taip pat mažėjo kino ir laikraščių reklamos biudžetai – 5,9 ir 18 proc.
Praeitais metais vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis sudarė 33,7 eurus.
Šiais metais didžiausią augimą ekspertai prognozuoja interneto reklamai – 12 proc. Lauko reklamai numatomas 5 proc., kino reklamai 3 proc., televizijos reklamai 2 proc. augimas. Pasak specialistų, po 1 proc. turėtų ūgtelti radijo ir žurnalų reklamos biudžetai, o investicijos į laikraščių reklamą turėtų mažėti 9 proc.
„Nuo 2002 metų, kai pradėtos matuoti interneto reklama, jos biudžetas išaugo 30 kartų: nuo 0,43 mln. iki 13,3 mln. eurų. Iš visų interneto reklamos kanalų daugiausiai yra investuojama į „banerinę“ reklamą. 2014 metais jai buvo skirta 13,4 proc. visų reklamai Lietuvoje skiriamų lėšų. Šiais metais ekspertai pirmą kartą įvertino ir kitus interneto reklamos kanalus. Iš likusių kanalų daugiausiai lėšų – 16,5 proc. yra skiriama reklamai paieškos sistemose, 7,9 proc. – reklamai socialiniuose tinkluose, 7,4 proc. – video reklamai lietuviškuose portaluose, 6,9 proc. – mobiliajai reklamai išmaniuosiuose telefonuose ir 4,5 proc. – video reklamai užsienio portaluose“, – teigė G. Juronienė.
Reklamos ekspertai prognozuoja, kad 2015 m. padėtis keisis. Anot jų, „banerinei“ reklamai bus skiriama mažesnė dalis interneto reklamos pinigų – iki 50 proc.. Taip pat nemažės investicijų dalis paieškų sistemoms, pernai ji sudarė 16,5 proc., šiemet laukiame tik 15,8 proc. Nežymiai turėtų didėti išlaidos socialiniams tinklams (9,8 proc.) ir video reklamai lietuviškuose portaluose (8,2 proc.), investicijos į mobilią reklamą ir video reklamą užsienio portaluose turėtų išlikti panašios.
Vertinant reklamos išlaidas žiniasklaidoje pagal atskirus sektorius, dauguma reklamos rinkos ekspertų augimo perspektyvas 2015 metais numato bankų, draudimo, farmacijos kompanijų ir prekybos tinklų sektoriams. Specialistų nuomone, alaus ir alkoholinių gėrimų, gaiviųjų gėrimų, saldumynų, konditerijos gaminių, kavos bei telekomunikacijų reklamos apimtys nesikeis.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2014 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, lauko, kino ir vidaus reklamos davėjais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMVT perspėja: neatsakingai perkant gyvūną – gydymas gali kainuoti neprognozuojamas sumas
Veislinių gyvūnų paklausa Lietuvoje pastaruoju metu auga, todėl vis dažniau gatvėse matomos ir retos veislės, kurios anksčiau buvo beveik nebesutinkamos. ...
-
Seimas svarstys siūlymą griežtinti reikalavimus nesudėtingo statinio statybai kurortuose
Seimas svarstys Statybos įstatymo pataisas, siūlančias kurortuose statant ir rekonstruojant nesudėtingus negyvenamosios paskirties statinius reikalauti statybos leidimo. ...
-
Seimas pradeda svarstymus, ar leisti fintech įmonėms atlikti momentinius mokėjimus
Seimas svarstys, ar leisti mokėjimo ir elektroninių pinigų įmonėms atlikti momentinius mokėjimus. ...
-
Seimas spręs, ar drausti kiniškos įrangos naudojimą elektros sistemoje1
Seimas spręs, ar uždrausti kiniškos programinės įrangos naudojimą didesnės nei 100 kilovatų (kW) galios elektros energijos kaupikliuose, saulės ir vėjo jėgainėse. ...
-
Kelia tikslą: milijonas investuojančių lietuvių5
Finansų viceministrė Vaida Markevičienė teigia, kad pasyvus Lietuvos gyventojų investavimas ir vangiai biržai atsiveriančios rinkos lemia silpną Lietuvos kapitalo rinkos padėtį. Pasak jos, vos 2,3 proc. Lietuvos gyventojų investuoja į vertybinius p...
-
Ekspertės: dėl įvykių Artimuosiuose Rytuose degalų, dujų kainos Lietuvoje neturėtų kilti1
Neramumai Artimuosiuose Rytuose neturėtų reikšmingai paveikti gamtinių dujų ar naftos produktų kainų Lietuvoje, sako Energetikos agentūros (LEA) direktorė Agnė Bagočiutė. ...
-
Nusipirkti būstą darosi beveik neįmanoma: pradiniam įnašui lietuviai taupo ilgiausiai visoje ES
Būsto kainos šalyje nenumaldomai auga, tad nusipirkti namą ar butą, ypač jaunoms šeimoms, darosi beveik neįmanoma. Nekilnojamojo turto vystytojai beda pirštu į per didelę biurokratiją, esą geriausiu atveju statybos leidimo jau tur...
-
Šildymo sezono startas: kur radiatoriai jau kaista?4
Kai kuriose savivaldybėse jau kaista radiatoriai. ...
-
Pardavėjų gudravimas: kaip neįsigyti buto su nenaudingu plotu?
Perkant butą arba namą kiekvienas kvadratinis metras yra itin svarbus, ypač dabar, kai kvadratinio metro kaina jau perkopė 3 tūkst. ribą. Kartais pardavėjai, ypač naujų butų, gudrauja ir pirkėjams siūlo esą didesnius butus. Bet juose nebūna pertv...
-
Naujoji ECB priežiūros valdybos vadovė Vilniuje susitinka su bankų atstovais
Lietuvoje lankosi naujoji Europos Centrinio Banko (ECB) priežiūros valdybos pirmininkė Claudia Buch (Klaudija Buš). ...