Pereiti į pagrindinį turinį

Reta transporto įmonė neturi teisminių ginčų su draudikais

2013-07-09 14:47
 VIP transportas – valdančiajai grietinėlei
VIP transportas – valdančiajai grietinėlei / Gamintojo nuotr.

Viešoje erdvėje vežėjai skundžiasi augančiomis išlaidomis draudimui ir kylančiais įkainiais, o draudikai nuolat pastebi, kad transporto priemonių draudimas yra rizikingas ir didėja žalų išmokos. Kalbiname UAB „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotoją Romualdą Trumpą.

Įmonių riziką vertinanti įmonė „Creditreform Lietuva“ transporto kredito rizikos apžvalgoje pastebėjo, kad pastaraisiais metais pagausėjo teisminių ginčų tarp draudikų ir komercinio transporto priemonių savininkų. Dauguma šių teisminių ginčų išsprendžiama neareštuojant transporto įmonių turto.

Kaip keitėsi vežėjų draudimo kompanijoms sumokamos sumos?

Atsigaunant transporto sektoriui, ėmė augti ir draudimo rinka. Komercinio transporto draudimo įmokos 2012 m., lyginant su 2009 m. išaugo 35% ir pasiekė 324 mln. Lt (155 mln. Lt privalomojo transporto priemonių (TP) civilinio draudimo ir 170 mln. Lt – KASKO draudimo). Tačiau komercinių TP draudimo įmokos dar nesiekė 2008 metų lygio.

Reikia atsižvelgti į tai, kad komercinio transporto draudimas apima ne tik vežėjus – juk transporto priemonių turi beveik visos įmonės. Tarp 5000 didžiausių Lietuvos verslo įmonių, kurių metinė apyvarta viršija 5 mln. Lt, patenka 768 transporto įmonės – iš jų 394 sausumos transporto ir 348 ekspedijavimo bei logistikos bendrovės.

Ar komercinio transporto draudimas draudikams yra nuostolingas ?

Draudimo išmokų už komercinio transporto žalas suma 2008 – 2012 metais kasmet mažėjo – per šiuos metus išmokų suma sumažėjo nuo 283 iki 209 mln. Lt.

Pagrindinė priežastis – kasmet mažėjantis išmokų skaičius, ypač privalomojo civilinės atsakomybės draudimo. Per 2009 – 2012 metus privalomojo civilinės atsakomybės draudimo išmokų mažėjo nuo 49 iki 39 tūkst. vnt. , o KASKO draudimo išmokų skaičius mažėjo nuo 23 iki 20 tūkst. vnt. Tuo tarpu vienos privalomojo civilinio draudimo išmokos suma sumažėjo nuo 7,5 iki 5,7 tūkst. Lt , o KASKO draudimo vidutinė draudimo išmoka nežymiai išaugo.

Per 2009 – 2012 privalomasis civilinės atsakomybės draudimas iš nuostolingo tapo pelningu, o KASKO draudimo „bendrasis pelnas“ augo 1,77 karto. Tačiau šis rezultatas kol kas 11 proc. prastesnis nei 2011 metais.

Kiek komercinio transporto draudimas reikšmingas draudikams?

2012 metais komercinių transporto priemonių draudimas sudarė 33% visų ne gyvybės draudimo įmokų. Ženklią dalį tų įmokų sudarė vežėjų transporto draudimas.

Per 2009 – 2012 metus viso (privataus ir komercinio) TP draudimo skirtumas tarp įmokų ir išmokų išaugo 134 mln. Lt suma, iš jų 105 mln. Lt (net 78%) teko komercinio transporto draudimui.

2012 metais buvo sudaryta 2.177 tūkst. fizinių asmenų draudimo sutarčių (2.047 tūkst. civilinės atsakomybės ir 130 tūkst. KASKO) ir 569 tūkst. juridinių asmenų sutarčių (488 tūkst. civilinės atsakomybės ir 81 tūkst. KASKO)

Kokios transporto draudimo tendencijos numatomos 2013 metais?

Kainų pokyčių mes nevertiname. Tačiau transporto draudimo rinka turėtų augti šiais metais. Sausumos transportas išlieka viena iš nedaugelio investuojančių ūkio šakų. Transporto įmonių savininkai įsigydami vilkikus ir puspriekabes priima sunkius investicinius sprendimus.

Draudimo įmokos yra pastovios išlaidos, nepriklausančios nuo pervežimų apimties. Jei pablogės padėtis pervežimų rinkoje, draudimo įmokų mokėjimas taps sunkesne našta, ypač mažesnėms įmonėms.

Ar teismai su draudimo kompanijomis turi įtakos vežėjų kredito rizikai?

Teismai su draudimo bendrovėmis turi neigiamos įtakos kredito reitingui. Daugeliui transporto įmonių ginčai su draudikais yra neišvengiama darbo dalis. Reta stambi ar vidutinio dydžio transporto įmonė neturi teisminių ginčų su draudikais.

Individuliai nustatant transporto įmonių tiekėjų kredito limitus atsižvelgiama į draudikų pretenzijų dydį ir į turimų transporto priemonių skaičių. Nors kartais dėl ginčuose su draudikais (ypač regreso atvejais) gali būti didelių nuostolių, tačiau paprastai epizodiniai ginčai su draudikais vertinami kaip mažiau rizikingi nei prasti finansiniai rezultatai, teismai dėl skolų, ar šiuo metu retai pasitaikantys lizingo bendrovių inicijuoti turto areštai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų