Svilinantis karštis – aukso gysla prekybininkams?

Šiemet vasariški orai į Lietuvą atklydo jau gegužę, tai nulėmė didesnius gamintojų ir pardavėjų pelnus iš gaiviųjų gėrimų ir ledų. Visi didieji šalies prekybos tinklai skaičiuoja padidėjusius pardavimus.

Vandens metas

Anot "Iki" prekybos tinklo komunikacijos vadovės Bertos Čaikauskaitės, anksčiau nei įprastai mūsų šalyje prasidėjusi vasara skatino pirkėjus gaivintis.

"Iki" parduotuvėse gazuoto ir negazuoto vandens pardavimas išaugo du kartus, o vaisvandenių nuperkama trečdaliu daugiau, – vasaros prekybos pokyčius komentavo B.Čaikauskaitė. – Įdomu tai, kad šiltuoju metų laiku kinta nuperkamo gazuoto ir negazuoto vandens santykis. Pastarojo dalis didėja, tačiau daugiau nei pusę viso nuperkamo vandens vis tiek sudaro gazuotas.

Populiarėja mineralų ir vitaminų junginiais praturtintos vandens rūšys. Lietuviai taip pat mėgsta įvairiais skoniais pagardintą vandenį. Pats populiariausias ir nepralenkiamas šioje kategorijoje – vanduo su citrina. Šiuo metu taip pat nemažai nuperkama giros, ir šaltos arbatos gėrimų, taip pat auga susidomėjimas lietuviška sula. Be to, rinkdamiesi limonadus lietuviai vis dažniau ieško turinčių mažiau kalorijų ir cukraus."

Gėrimų mados keičiasi

Kitų prekybos tinklų atstovai irgi sako, kad pastebimai padidėjo gėrimų pardavimas. Anot "Norfos" atstovo spaudai Dariaus Ryliškio, vandens ir vaisvandenių jų tinklas pardavė maždaug 20 proc. daugiau nei praeitą vasarą.

"Didelių pirkėjų įpročių pokyčių nepastebėjome, – paaiškino D.Ryliškis. – Išlieka tos pačios taisyklės: kuo karštesni orai, kuo daugiau įvairių akcijų, tuo didesnis šių prekių pardavimas."

Ledų parduodame apie 50 proc., o vandens ir vaisvandenių apie 20 proc. daugiau nei praeitą vasarą.

Šventinėmis dienomis pirkėjai dažniau renkasi ledus didesnėse šeimyninėse pakuotėse, tačiau populiarūs išlieka ir įvairių rūšių ledai porcijomis.

O štai "Maximos" ir "Rimi" prekybos tinkluose šiemet pardavimo rekordus gerina nealkoholinio alaus ir vyno pardavimas.

"Suskaičiavome, kad per šią karštą liepą labiausiai augo nealkoholinio sidro pardavimas – net 120 proc., palyginti su praėjusiais metais, – sako "Maximos" komercijos vadovė Vilma Drulienė. – Nealkoholinio alaus parduota apie 95 proc. daugiau nei praėjusią liepą.

Vandens ir vaisvandenių – penktadaliu daugiau. Augo ir pieno gėrimų pardavimas – jų nupirkta apie 15 proc. daugiau."

Tuštėja šaldytuvai

Šiemet ledų sezonas prasidėjo gerokai anksčiau – jau gegužės mėnesį, vasara taip pat lepina karščiais, tad pirkėjai tiesiog šluoja šaldytuvus. "Maximos" parduotuvėse šį karštąjį sezoną ledų parduota maždaug trečdaliu, "Norfos" – 50 proc., "Rimi" – 40 proc. daugiau nei praeitą vasarą. "Iki" tinkle karščiausiomis dienomis šių gaivių skanėstų nuperkama 160 proc. daugiau nei vėsesnėmis.

"Rimi" viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė pastebėjo, kad prekybos tinklas karštymečiu ledų parduoda vidutiniškai 20 kartų daugiau nei žiemą. Dauguma prekybos tinklų atstovų pripažįsta, kad pardavimą lemia ne tik orai, bet ir akcijos.

Naujoviški ir ledai

"Rimi" šiuo metu galima aptikti daugiau nei 200 skirtingų ledų pavadinimų. Populiariausi ir lietuvių labiausiai mėgstami ledai jau kelinti metai iš eilės tie patys – ir iš grietinėlės ant pagaliuko, ir vafliniame puodelyje, ir ledų rageliai, ir vaisiniai.

"Pastebime, kad vis populiarėja ledai be laktozės – ryžių, avižų, soju pagrindu, kurių taip pat turime didelį asortimentą, -– sako "Rimi" viešųjų ryšių vadovė G.Buivydienė. –

Lietuviai mielai išbando ir ledų naujienas. Šį sezoną pirkėjams siūlome maždaug 50 naujų pavadinimų ledų. Tarp šių metų naujovių – ir ledai iš ožkos pieno."

"Iki" atstovės B.Čaikauskaitės teigimu, jų pirkėjai itin mėgsta tradicinio skonio ledus – plombyrą vafliniame puodelyje. Tačiau vis noriau ragauja maistiniu požiūriu naudingesnius, saldiklių neturinčius ar specifinėms dietoms tinkamus ledus. Tarp šių pasirinkimų – ledai, praturtinti baltymais, su natūralia uogiene, be saldiklių ar pridėtinio cukraus. Vis daugiau gyventojų ieško ledų be gyvūninės kilmės pieno. Iš sojų, migdolų ar kokoso pieno.

"Lietuviai egzotiškesnio skonio ledus renkasi ne tik pagal jų sudėtį ar maistines savybes, bet ir unikalų skonį, – pastebi B.Čaikauskaitė. – Pakeliavę po užsienį tautiečiai neretai ieško ir svečiose šalyse atrastų ledų rūšių. Pavyzdžiui, žymieji klasikiniai itališki ledai tik pasirodę tinklo parduotuvių lentynose iš karto sulaukė susidomėjimo.

Pastebime, kad itin karštomis dienomis daugiau nuperkama ir vaisinių – sorbeto bei šerbeto – ledų. Tuo metu šventinėmis dienomis pirkėjai dažniau renkasi ledus didesnėse šeimyninėse pakuotėse, tačiau populiarūs išlieka ir įvairių rūšių ledai porcijomis."



NAUJAUSI KOMENTARAI

ne

ne portretas
visiem kaip tik per karscius maziau perka o produktai genda tai daromos akcijos kas nenaudinga prekybai,,,,,,

ehehee

ehehee portretas
KARSTYJE labai gerai STOVI....ane!?,ehe-otau protas nuvaziavo,ane?

ehe

ehe portretas
ehe labai pelningas biznis prekiaut suriu vandeniu karstom dienom...juk prekybcentriuose tik surus vanduo,kuo daugiau geri tuo daugiau gerti norisi! o is krano isgerus ilgai nereikia gert vandens,nes ne surus vanduo...
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių