Pereiti į pagrindinį turinį

"Švyturio-Utenos alus" augino pajamas

2009-04-28 09:00
Įsibėgėja: praėjusiais metais prasidėjęs silpnųjų alkoholinių gėrimų rinkos nuosmukis šių metų pradžioje įgavo pagreitį.
Įsibėgėja: praėjusiais metais prasidėjęs silpnųjų alkoholinių gėrimų rinkos nuosmukis šių metų pradžioje įgavo pagreitį. / Nerijaus Jankausko nuotr.

Praėjusius metais "Švyturio-Utenos alaus" apyvarta išaugo dešimtadaliu. Tačiau alaus ir silpnųjų alkoholinių gėrimų pardavimas šalyje mažėjo, nuosmukis šių metų pradžioje ir toliau didėjo.

Per 2008 m. Danijos "Carlsberg" grupei priklausančios didžiausios Lietuvoje alaus gamybos bendrovės "Švyturys-Utenos alus" apyvarta pernai siekė 566 mln. litų ir buvo apie 10 proc. didesnė negu prieš metus.

Pagrindinio produkto – alaus – bendrovė pernai Lietuvoje pardavė 135 mln. l, arba 0,1 proc. mažiau nei 2007-aisiais, tačiau įmonei priklausanti šalies alaus rinkos dalis padidėjo nuo 45 proc. iki 45,7 procento. Įmonės "Švyturys-Utenos alus" užimamos rinkos dalies didėjimą lėmė bendras šalies alaus rinkos nuosmukis, siekęs 5,6 proc.

Įmonės produkcijos eksportas, išskyrus pardavimą Latvijoje ir Estijoje, pernai padidėjo 13,5 proc. iki 3 mln. litrų. Labiausiai eksportas išaugo į Airiją – 21 proc., Lenkiją – 18 proc., į Rusiją – 5 kartus.

Iš viso bendrovė per 2008-uosius pagaminto ir pardavė 192,7 mln. l gėrimų, o pardavimo apimtis sumažėjo 1,4 proc., palyginti su 2007 m. Bendrovės eksporto sąrašuose – 25 valstybės.

Pasak "Švyturio-Utenos alaus" generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, nors praėjusiais metais beveik visos rinkos, kur prekiaujama bendrovės produkcija, patyrė ekonomikos nuosmukį, įmonei pavyko išlaikyti daugmaž stabilų pardavimą. Pajamų padidėjimas aiškinamas dėl išaugusių žaliavos ir energetikos išteklių kainų brangusia produkcija.

Tiesa, praėjusiais metais prasidėjęs alkoholinių gėrimų rinkos nuosmukis įgavo pagreitį šių metų pradžioje. Alaus ir silpnųjų alkoholinių gėrimų gamintojams smogė ekonomikos recesija ir padidinti akcizai, dėl kurių per pirmą šių metų ketvirtį alaus pardavimas sumažėjo 13 proc., sidro – trečdaliu, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Remiantis "Švyturio-Utenos alaus" pateikiamais duomenimis, alkoholinių kokteilių pardavimas šiemet, palyginti su pirmu 2008 m. ketvirčiu, sumenko 37 proc., septintadaliu smuko ir pernai augusi geriamojo vandens rinka.

Pernai Lietuvos alaus rinka sumažėjo 5,6 proc., sidro rinka – kone 22 proc., alkoholinių kokteilių rinka – 12,4 proc., o geriamojo vandens rinka išaugo 3,3 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų