- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konkurencijos taryba ragina Susisiekimo ministeriją sudaryti galimybę gauti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus ne tik esamiems, bet ir naujiems rinkos dalyviams.
Ministerija siūlo keisti prioriteto taisykles ir nustatyti, kad pajėgumai būtų skiriami pareiškėjui, kuris mokėtų didesnį užmokestį už minimalųjį prieigos prie infrastruktūros paketą konkrečiame maršrute. Vis dėlto taryba abejoja, ar taip ir toliau nebus sudaromos diskriminacinės sąlygos potencialiems bei naujiems rinkos dalyviams.
„Pavyzdžiui, potencialus ar naujas rinkos dalyvis, tikėtina, turės galimybę užsakyti mažiau pajėgumų dėl turimų mažesnių traukos riedmenų ar mašinistų resursų (ir atitinkamai sumokėti mažesnį užmokestį) nei jau rinkoje įsitvirtinęs ūkio subjektas net ir konkretaus maršruto atžvilgiu“, – pranešime nurodė taryba.
Ji siūlo atsisakyti prioriteto taisyklės dėl mokėtino užmokesčio. Tuo atveju, jei pritaikius visus prioritetus vis dar būtų neįmanoma nustatyti laimėjusio vežėjo, pajėgumus perpildytoje dalyje siūloma skirstyti taikant proporcingumo principą.
„Priklausomai nuo pareiškėjų prašomų pajėgumų, jie būtų skiriami proporcingai, tokiu būdu sudarant galimybę jų gauti ir naujiems bei potencialiems rinkos dalyviams, kurie dar neturi finansinių galimybių pajėgumų užsakymų skaičiumi konkuruoti su rinkoje jau įsitvirtinusiu ūkio subjektu“, – rašoma tarybos vertinime.
Pernai taryba pradėjo tyrimą dėl ministerijos sprendimų, susijusių su geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu perpildytose atkarpose, kilus įtarimų, kad yra ribojama konkurencija Lietuvos geležinkelių transporto rinkoje.
Dar 2020 metais taryba atkreipė ministerijos dėmesį, jog turėtų būti užtikrinama, kad prioritetai dirbtinai neribotų galimybės suteikti pajėgumų kuo daugiau rinkoje veikiančių ūkio subjektų.
Anot tarybos, konkurencijos svarba taps dar aktualesnė įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą, kuriuo siekiama sujungti Baltijos šalių geležinkelius su Vakarų Europa.
Europos Komisija pernai gegužę pradėjo pažeidimo procedūrą dėl Lietuvos geležinkelių pajėgumų skirstymo. Ji teigė, kad Lietuvoje galiojanti tvarka, pagal kurią prioritetas teikiamas keleivių vežimo arba daugiau krovinių vežančioms įmonėms, yra diskriminacinė ir ji sudaro palankesnes sąlygas rinkoje įsitvirtinusiai geležinkelio įmonei.
Skirstant pervežimų geležinkeliais pajėgumus perpildytuose ruožuose, pagal prioriteto taisyklę jie suteikiami „Lietuvos geležinkelių“ antrinėms įmonėms „LG Cargo“ ir „LG keleiviams“, o geležinkelių infrastruktūros valdytoja yra „LTG Infra“.
2020 metų kovą skundą dėl geležinkelio pajėgumų skirstymo tvarkos EK pateikė verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“. Bendrovė, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, kelerius metus negauna leidimo vežti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos.
Vis dėlto pernai lapkritį „LTG Infra“ pirmą kartą perpildytuose ruožuose skyrė pajėgumų tiek „Gargždų geležinkeliui“, tiek kitai privačiai krovinių vežimo bendrovei „LGC Cargo“. Kaip ir anksčiau, visus pajėgumus gavo „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Link“, „LTG Cargo“. Vis dėlto abiejų įmonių vadovai BNS sakė negavę visų prašytų pajėgumų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pirkėjams – smagios naujienos: turguje atpigo bulvės, agurkai, trešnės18
Brangsta ir brangs. Tokius žodžius dabar girdime, kai kalba pakrypsta apie prekių ir paslaugų kainas. Vis dėlto pasitaiko ir malonių išimčių – kai kas atpinga. ...
-
Birželį Baltijos valstybėse brango dyzelinas: sparčiausias kainos kilimas – Lietuvoje3
Benzino kainų dinamika Baltijos valstybėse birželį buvo skirtinga, tuo tarpu dyzelinas brango, o sparčiausiai – Lietuvoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys. ...
-
Subsidijos už elektrą ir dujas kitąmet: ar jos bus – neaišku4
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, jog dar anksti kalbėti, ar Vyriausybės kompensacijos už elektrą ir gamtines dujas gyventojams bus mokamos ir kitais metais. ...
-
M. Skuodis atsakė į Vokietijos kanclerio raginimus: Lietuva daro tai, ką privalo
Vokietijai kalbant apie specialias taisykles Rusijos tranzitui į Kaliningradą, Lietuvos susisiekimo ministras sako nematantis pokyčių pačios Rusijos elgesyje. ...
-
Apklausa: ribota būsto pasiūla gali neleisti slopti lūkesčiams dėl kainų3
Per artimiausius metus naujų butų didžiausiuose miestuose bus pasiūlyta mažiau nei per praėjusius 12 mėnesių, tad pasiūlos trikdžiai ir išaugusios statybos sąnaudos gali neleisti slopti lūkesčiams dėl būsto kainų – jie tebėra isto...
-
Lietuvos oro uostai iššūkių dėl atšaukiamų skrydžių nepatiria
Kai kuriems Europos oro uostams patiriant iššūkių dėl aktyvaus keleivių srautų augimo bei atšaukiamų skrydžių, Lietuvos oro uostai teigia, kad situacija šalyje yra nepakitusi, atšaukiamų skrydžių skaičius nedideli...
-
Europos Komisija „Rail Baltica“ skyrė dar 360 mln. eurų
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ plėtrai Baltijos šalyse Europos Komisija skyrė dar apie 360 mln. eurų, penktadienį pranešė Komisija. Lėšos skirtos iš 2021–2027 metų Europos infrastruktūros ...
-
Taivano ministras: Rusijos grėsmė neatbaido nuo investicijų į Lietuvą
Taivano užsienio reikalų ministras Josephas Wu mano, kad dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje Europoje didėjančios geopolitinės įtampos nesumažins investicijų Lietuvoje patrauklumo. Ministras akcentuoja, kad Lietuva yra NATO aljanso dalis, todėl, mini...
-
S. Skvernelis: rudenį nebebus galima nematyti gyventojus užklupusių ekonominių sunkumų6
Demokratų partijos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis įsitikinęs, kad Seimo rudens sesijoje reikės grįžti prie siūlymų, kaip padėti gyventojams, Lietuvoje daugėsiant ekonominių problemų. ...
-
Kai kuriuos prastos būklės senos statybos daugiabučius ketinama griauti4
Aplinkos ministerija, pasitelkusi išorės ekspertus, rengia galimybių studiją, kuria norima suformuoti galimybes renovuoti arba visai nugriauti prastos būklės sovietmečiu statytus daugiabučius, penktadienį rašo portalas delfi.lt. ...