Tyrimas: lietuviai didžiausią dėmesį skiria maisto kainai ir sveikumui

  • Teksto dydis:

Lietuviai ypatingą dėmesį skiria maisto kainoms. Tačiau šią tendenciją sparčiai vejasi ir kita – vis daugiau mūsų šalies gyventojų ima propaguoti sveikesnį gyvenimo būdą ir pirkti ekologišką maistą.

Pakuočių gamintojo „Tetra Pak“ atliktas maisto pasirinkimo įpročių tyrimas Baltijos šalyse atskleidė, kad Lietuvoje galima išskirti du pagrindinius pirkėjų tipus – tie, kurie maistą perka pirmiausia atsižvelgdami į kainą (26 proc.), ir sveiko maisto entuziastai (24 proc.).

Kiekvieną dieną Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojai nusiperka daugiau nei 47 mln. maisto produktų. Dėl šios priežasties specialistai pabrėžia, kad perkant maistą labai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į jo kainą ar sudedamąsias dalis, bet ir į pakuotę.

„Svarbu žinoti, kad net ir tokie kasdieniai pasirinkimai kaip pakuotės, gali lemti didelius pokyčius, susijusius su mūsų sveikata ir aplinka bei gamtos ištekliais. Kokybiškos pakuotės padeda išlaikyti maistą šviežią, nenaudojant konservantų, jos leidžia produktus patogiai parsinešti namo, lengviau sandėliuoti ir naudoti, o po to pakuotes lengva perdirbti“, – pabrėžia Laura Latisonoka, „Tetra Pak“ svarbių klientų pardavimų vadovė Baltijos šalyse.

Lietuviai – taupieji, latviai – sveikuoliai

„Tetra Pak“ tyrimas atskleidė, kad didžiausią pirkėjų dalį Lietuvoje sudaro tokie vartotojai, kurie maistą renkasi pirmiausia atsižvelgdami į kainą (26 proc.). Taip pat labai svarbi kategorija yra sveiko maisto entuziastai (24 proc.). Tyrimas parodė, kad didžioji dalis šiai grupei priskiriamų pirkėjų yra aukštesnes pajamas gaunančios moterys, kurios turi šeimas. Šios kategorijos pirkėjai stengiasi rinktis sveiką maistą be nenatūralių priedų ir mielai gamina namuose. Kitos dvi taip pat populiarios pirkėjų grupės šalyje – nuolat skubantys (22 proc.) ir pragmatiški pirkėjai (21 proc.).

Latvijoje dažniausiai pasitaikanti pirkėjų kategorija yra sveiko maisto entuziastai (33 proc.), o Estijoje – pragmatiškieji pirkėjai (36 proc.), kurie maistą renkasi racionaliai, ieškodami kompromiso tarp produkto sveikumo ir kainos.

„Šios vartojimo tendencijos ne tik parodo pirkėjų mąstymą, renkantis maisto produktus, bet taip pat leidžia numatyti, kaip maisto pramonė vystysis ateityje. Pirkėjai, rinkdamiesi prekes, vis didesnį dėmesį skirs aplinkosaugai ir tvarumui, todėl pakuočių pagrindinė užduotis – ne tik apsaugoti maisto produktus, bet ir išsaugoti jų maistingąsias savybes. Jos taip pat turi būti patogios vartoti, perdirbdamos ir daryti kuo mažesnę žalą aplinkai“, – sako Erikas Lindrothas, „Tetra Pak Nordics“ aplinkosaugos direktorius.

Pakuočių dizaino agentūros „Package“ vadovas Mindaugas Pašvenskas priduria, kad svarbu ne tik pasiūlyti pirkėjams maistą tvariose pakuotėse, bet ir tinkamai informuoti juos apie privalumus, pasitelkiant pakuotės dizainą, ir atsisakyti perteklinės informacijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių