„Nors 56 proc. lietuvių naudojasi VOD tiekėjų paslaugomis, o daugiau nei trečdalis bent iš dalies sutinka, kad jos yra pigesnės nei kabelinės ar palydovinės televizijos tiekėjų paslaugos, panašu, kad VOD artimiausiu metu dar tikrai neužims įprastos televizijos vietos. Vos 15 proc. mūsų šalies gyventojų planuoja atsisakyti kabelinės ar palydovinės televizijos tiekėjo paslaugų“, – sako Asta Ivanauskienė, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vartotojų tyrimų skyriaus vadovė.
Atitinka šiuolaikinio žmogaus poreikius
Atlikto tyrimo duomenys rodo, kad daugiau nei pusė šalies gyventojų televizijos ir/arba VOD programas žiūri naudodamiesi kabelinės televizijos, o beveik ketvirtadalis – interneto tiekėjo paslaugomis. Pastaruoju aspektu lietuviai pastebimai lenkia ne tik latvius (2 proc.) ir estus (4 proc.), bet ir bendrą ES vidurkį (11 proc.).
„Žiūriu, kada noriu“ paslaugos atitinka šiuolaikinio, nuolat skubančio vartotojo poreikius. Net trečdalis šalies gyventojų jomis naudojasi kartą ar dažniau per dieną. Beveik tiek pat – mažiausiai kartą ar du per savaitę. Net trims ketvirtadaliams šalies gyventojų – tai galimybė mėgstamas televizijos programas ar filmus žiūrėti jiems patogiausiu metu“, – aiškina A. Ivanauskienė.
Pasak jos, daugiau nei pusė Lietuvos vartotojų iš dalies arba visiškai sutinka, kad VOD paslaugos suteikia jiems galimybę peržiūrėti kelias iš eilės laidas ar serialų serijas ir kad vienu metu jomis gali naudotis keli šeimos nariai. Šios paslaugos šiuolaikiniams vartotojams patrauklios ir tuo, kad suteikia daugiau laisvės ir galimybę vienu metu daryti kelis dalykus. VOD programas kompiuteryje ar mobiliajame įrenginyje žiūri atitinkamai 85 ir 54 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų. Jas žiūrėdami tuo pačiu metu internete mėgsta naršyti 38 proc., o naudotis socialiniais tinklais – 32 proc. apklausos dalyvių.
Jei galėtų – atsisakytų reklamų
Vis dėlto didžioji dalis VOD paslaugų vartotojų Lietuvoje neigiamai vertina reklamas. Net 80 proc. besinaudojančiųjų VOD paslaugomis pripažįsta, kad reklamas norėtų užblokuoti. Beveik tiek pat žiūrovų teigia, kad reklamos juos bent iš dalies blaško, o trys iš keturių – kad reklamų metu pristatomi produktai, kurie jiems visiškai arba iš dalies nereikalingi.
Visgi 42 proc. VOD paslaugų vartotojų Lietuvoje greičiausiai sutiktų matyti reklamas, jeigu VOD turinys būtų nemokamas. Beveik trečdaliui vartotojų reklamos taip pat visiškai arba bent iš dalies netrukdytų, jeigu jos būtų tik apie tuos produktus, kuriuos lietuviai jau yra pirkę anksčiau.
Tyrimą apie vartotojų įpročius atliko rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“. Jo metu 61 šalyje internetu buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. vartotojų.
Naujausi komentarai