Pereiti į pagrindinį turinį

Verslo idėja kilo minant pedalus

2013-10-08 18:00

Vieni verslininkai fortūną prisivilioja naujomis idėjomis, kiti bando eiti pramintais takais. Dar vienas kelias – rinktis tai, ką geriausiai išmanai. Įmonės "Velomania" įkūrėjai, dviračių sporto entuziastai broliai Volungevičiai, nė akimirkos neabejojo, kad pragyvenimui užsidirbs iš dviračių.

Vieni verslininkai fortūną prisivilioja naujomis idėjomis, kiti bando eiti pramintais takais. Dar vienas kelias – rinktis tai, ką geriausiai išmanai. Įmonės "Velomania" įkūrėjai, dviračių sporto entuziastai broliai Volungevičiai, nė akimirkos neabejojo, kad pragyvenimui užsidirbs iš dviračių, o sėkmę atneš sąžiningas bendravimas su klientais.

Metė pirštinę senbuviams

Kauniečiai Justas ir Karolis Volungevičiai nuo vaikystės užsiima dviračių sportu. Profesionalūs sportininkai atstovavo įvairiems klubams užsienyje ir Lietuvoje, su šalies rinktine dalyvavo įvairiose tarptautinėse varžybose.
Nusprendę imtis verslo broliai toli nesidairė ir galvos ilgai nesuko. "Neabejojome, kad privalome pragyventi iš veiklos, kuri mums arčiausiai širdies ir kurią geriausiai išmanome", – sakė Justas.

Iš pradžių jaunuoliai manė kursiantys tik dviračių priežiūros servisą. Bet aptardami šią verslo idėją nusprendė nepabijoti mesti pirštinės nemažam būriui įmonių, prekiaujančių dviračiais. Jų Kaune yra bent dešimt.
"Dažnai būdami užsienyje matėme, kokios iš tikrųjų turi būti dviračių parduotuvės: klientas jose turi rasti ne tik dviračių, bet ir visko, kas su jais susiję", – įsitikinęs Karolis.

Nėrė stačia galva

Abu broliai sakė neturėję nei praktinės patirties, nei teorinių žinių. "Gal ir gerai, nes dabar, kai jau žinome, kiek visko reikia žinoti, tvarkyti įvairių dokumentų, turbūt nesiryžtume pradėti savo verslo", – šypsojosi vyrai.

Verslą Volungevičiai pradėjo 2010 m., per patį krizės įkarštį, bet nė karto neleido sau suabejoti sėkme. Iš pradžių jie išsiuntė garsiausiems dviračių gamintojams elektroninius laiškus ir pasiūlė bendradarbiauti. Vieni atsakė, kad jiems Lietuva – per maža rinka, kiti jau bendradarbiavo su kitais pardavėjais. Žinoma bendrovė "Orbea" susidomėjo Lietuvos rinka, bet su jais derėjosi ir kiti konkurentai. "Mus ši bendrovė pasirinko vien dėl to, kad esame iš dviračių pasaulio, o ne šiaip pardavėjai", – įsitikinęs J.Volungevičius.

Greitai išplėtė asortimentą

Užsisakę iš "Orbeos" 43 dviračius, iš kitų tiekėjų – įvairių detalių, vyrai ėmė ieškoti patalpų parduotuvei. "Dairydamiesi miesto centre, Vytauto prospekto ir Laisvės alėjos kampe pamatėme vitriną su užrašu "Išnuomojama". Paskambinome, sutarėme ir taip įsikūrėme. Kai kurie gąsdino, kad čia nevykusi vieta, bet mes taip nemanome. Arti dviračių takas, daug praeivių, kurie užsuka tiesiog pasidairyti", – pasirinktos vietos pranašumus vardijo J.Volungevičius.

Pirmomis dienomis nemažo ploto parduotuvėje stovėjo tik kelios dešimtys dviračių. Dabar čia galima rasti 3 tūkst. pavadinimų prekių, skirtų dviratininkams: įvairiausių dalių, aksesuarų, dviratininkams skirtos aprangos, dviratininkų varžybose naudojamų maisto papildų, gėrimų. "Po metų veiklos užmezgėme ryšius su dar vienu dviračių gamintoju "Specialized". Kiti paprastai, be brangių gaminių, pristato ir pigesnių prekių. Mes nusprendėme atstovauti tik aukštos kokybės prekes tiekiantiems gamintojams", – teigė Justas.

Parduotuvėje, be brolių, dar dirba trys darbuotojai. Greitai Volungevičiai atidarys parduotuvę ir sostinėje.

Nežaidžia nuolaidomis

Dviračių pardavimas gyvas tik pusmetį. Paskui ateina neišvengiamas štilis. Tada pardavėjai siūlo įvairių nuolaidų. "Mes to vengiame, – sakė Karolis. – Nuo 5 iki 15 proc. nuolaidas paprastai taikome daug perkantiems klientams, o skambių akcijų neskelbiame."

Broliai pastebi, kad prekybos tinkluose geros kokybės dviračių kainos net ir pritaikius didelę nuolaidą prilygsta jų siūlomų tokios pačios kategorijos gaminių kainai. "Vadinasi, prieš akcijas būna taikomi dideli antkainiai. O pas mus jie nedideli, todėl ir didelių nuolaidų neskelbiame", – aiškino K.Volungevičius.

Didesnių nuolaidų verslininkai siūlo tik žiemos inventoriui, bet tik tada, kai ateina pavasaris. Slidėmis, snieglentėmis broliai prekiauja šaltuoju metų laiku, ir tai padeda jiems sulaukti dviratininkams palankaus meto. "Nesistengiame bet kokia kaina parduoti. Visada sąžiningai patariame, – tikino Justas. – Būna, kad pirkėjas iškart pageidauja brangios prekės. Paskui paaiškėja, kad jo poreikiams kai kurių dalykų visai nereikia, ir tada pasiūlome pigesnį gaminį. Nesivaikome greito pelno, mums svarbiau abipusis pasitikėjimas."

"Velomanijoje" dviračiai kainuoja nuo 1,2 tūkst. iki 28 tūkst. litų.

Reputacija – svarbiausia

Pasak Volungevičių, teiginys, kad sąžiningas elgesys su pirkėjais, gera reputacija yra efektyviausia reklama, pasiteisino su kaupu. "Mūsų tikslas – ugdyti klientą. Turime tokių, kurie nusiperka dviratį, pradeda dalyvauti mėgėjų varžybose, tada pas mus perka aksesuarus, drabužius, naudojasi paslaugomis. Mes orientuojamės būtent į ilgalaikius, nuolatinius klientus", – pasakojo Justas.

Daug žmonių ateina pasikonsultuoti dėl dviračių priežiūros, treniruočių. "Džiugu, kad vis daugiau klientų šią parduotuvę vadina sava. Toks ir buvo mūsų tikslas – užsiimti ne tik mėgstamų daiktų prekyba, bet ir laisvalaikio ant dviejų ratų populiarinimu", – kalbėjo broliai.

Volungevičiai pabrėžė žinių savo versle svarbą. "Turime daug patirties, degame dviračių sportu ir pačiais dviračiais, nuolat domimės naujomis technologijomis, vykstame į parodas, seminarus, gamintojų produktų bandymus, todėl savo klientams galime duoti daug patarimų. Taip pat rūpinamės ir viso personalo tobulėjimu", – aiškino į verslą panirę sportininkai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų