- Ignas Dobrovolskas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trečiadienį įsigalioję Mobilumo paketo pakeitimai vežėjų vertinami neigiamai, teigia asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas. Pasak jo, tiek jau anksčiau įsigalioję Mobilumo paketo reikalavai, tiek pokyčiai, įsigalioję trečiadienį ir laukiantys ateityje, prisidės prie kainų augimo, didės kelionių išlaidos bei pervežimo paslaugos.
„Pokyčiai komandiravimo srityje, kai vilkikų vairuotojai turės kas 8 savaites grįžti į registracijos šalį, lems dar didesnes transporto įmonių išlaidas, kurios augs ir dėl kylančių degalų kainų, ir dėl didesnių kelionės išlaidų. Dėl to gali kilti pervežimo paslaugų kainos, o tai reiškia, kad yra didelė grėsmė, jog mūsų šalies vežėjai gali tapti nekonkurencingi kitų Europos šalių vežėjų atžvilgiu“, – Eltai atsiųstame komentare teigė Z. Buivydas.
„Linavos“ generalinis sekretorius pabrėžia, kad didės ir administracinės išlaidos, o nuostolius, kurie bus patirti dėl vairuotojų ilgesnio stovėjimo ir prastovos, turės dengti įmonės.
„Atsiranda daug papildomo administracinio darbo ir padidėja administracinės išlaidos. Pavyzdžiui, kertant sieną vairuotojai turės sustoti, tuomet į tachografą papildomai įvesti naujos šalies simbolį. Tai trunka tikrai neilgai, bet labai tikėtina, kad atims daug laiko, jei per valstybės narės sieną, kur nėra jokių pasienio struktūrų, sustos tūkstantis transporto priemonių ir stovės kad ir po 5 minutes. Prastovos nuostolius dengs verslas“, – tikino Z. Buivydas.
Z. Buivydui linkęs pritarti ir „Girtekos“ marketingo ir komunikacijos vadovas Simonas Bartkus. Jo teigimu, „Girteka“ yra pasirengusi Mobilumo paketo reikalavimams, tačiau tikina, kad jie išbalansuos prekybos kelius Europoje, sukels ekologinių problemų ir vers įmonę samdytis daugiau darbuotojų.
„Reikalavimai kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos vietas gali prisidėti prie didesnio vilkikų srauto keliuose, neprisidės prie ekologijos ir gali išbalansuoti prekybos kelius visoje Europoje. Dėl naujų reikalavimų reikia samdyti daugiau darbuotojų – tiek vairuotojų, tiek planuotojų, kurie užtikrintų reguliacinių reikalavimų laikymąsi, tiek išlaikyti aukštą paslaugų lygį“, – Eltai sakė S. Bartkus.
„Girtekos“ marketingo ir komunikacijos vadovas pabrėžė, kad įsigaliojantys Mobilumo paketo pokyčiai lems kuro, planavimo bei kitų sąnaudų augimą ir didins transporto kainas Europoje.
„Svarbu pabrėžti, jog naujieji Mobilumo paketo reikalavimai įsigalios ir taip augančių kaštų aplinkoje, nes pastaraisiais metais augo kuro kainos, vilkikų kainos, sąnaudos darbuotojams, prisitaikymas prie pandeminių apribojimų“, – tvirtino S. Bartkus.
ELTA primena, kad trečiadienį įsigaliojo keletas pakeitimų Mobilumo pakete. Nuo trečiadienio vežėjams privaloma fiksuoti sienos kirtimą skaitmeniniame tachografe – kiekvienas vairuotojas, kirtęs sieną, artimiausioje sustojimo vietoje turės įvesti šalies, į kurią įvažiuoja, simbolį.
Didžiausi pakeitimai įsigalioja dėl komandiravimo taisyklių. Nuostatos dėl komandiravimo nebetaikomos tranzitui ir dvipusiam/dvišaliam pervežimui su ne daugiau kaip dviem papildomais pakrovimais/iškrovimais. Komandiravimo nuostatos bus taikomos įmonėms, kurios atlieka kabotažo vežimus ir perkėlimo tipo vežimus.
Vairuotojai, kuriems taikomos naujos komandiravimo taisyklės, gaus minimalų atlyginimą (MMA), galiojantį šalyje, kurioje jie atlieka darbą. Papildomų išmokų, susijusių su komandiruotėmis, sumos negali būti įskaičiuojamos į MMA.
Pirmosios Mobilumo paketo nuostatos įsigaliojo 2020 metų rugpjūtį. Jos pakeitė vairuotojų darbo laiką. Be kita ko, buvo uždraustas reguliarus kassavaitinis poilsis sunkvežimio kabinoje ir įvestas įpareigojimas vairuotojui kas 4 savaites bent 45 valandoms grįžti į operatyvinį centrą ar savo gyvenamąją vietą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Ką daryti, jei ne šeimos narys jums turi pervesti daugiau nei 2 500 eurų?
Artimiausias giminaitis – mama, tėtis, brolis, sesuo, dukra ar sūnus – per metus gali pervesti kokią tik nori sumą. Tačiau pinigų iš svetimo žmogaus be rimtesnio pagrindimo ir be mokesčių Lietuvos gyventojas per metus gali gauti ne ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...