Šiauliuose už automobilių parkavimą sumokėti galima keliais būdais: grynaisiais arba kortele specialiame mokėjimo aparate bei naudojant programėlę. Tiesa, Šiauliuose veikia tik dvi.
Dažnai šiauliečiai už stovėjimą atsiskaito naudodami visoje Lietuvoje veikiančią UNIPARK programėlę. Tiesa, tik Šiauliuose naudodami ją vairuotojai nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Anot UNIPARK atstovų, tokį sprendimą jie privalėjo priimti dėl pakeistų konkurso sąlygų.
„Kadangi UNIPARK taikė dvigubą apmokestinimą už paslaugą – tiek savivaldybė, tiek vairuotojai mokėjo procentą nuo surenkamos rinkliavos, tai šiuo atveju buvo atsisakyta mokėti komisinį mokestį“, – aiškino UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ atstovė Mėta Brazlauskienė.
LNK stop kadras.
Savivaldybė bendrovei sumokėdavo dar 7 proc. nuo visų surinktų pajamų – maždaug 26 tūkst. eurų per metus.
Anot konkurso rengėjų ir savivaldybės atstovų, pakeitus sąlygas, bus sutaupyta miesto lėšų. Deja, programėlės autoriams viskas atrodo kiek kitaip. Esą atsiskaitymas per mobiliojo ryšio operatorius yra vienas priimtiniausių patiems vairuotojams.
„Juo naudojosi 50 proc. visų programėlės naudotojų. Deja, kai atsisakėme šio mokėjimo būdo, programėlės naudojimas Šiauliuose sumažėjo kažkur trečdaliu. Žmonės turėjo atsisakyti patogiausio mokėjimo būdo“, – akcentavo UNIPARK rinkodaros vadovas Laurynas Globys.
Savivaldybės atstovų nuomone, programėlės autoriai, atsisakę mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugų, tik keršija.
„Jeigu sąlyga buvo nepriimtina, tuo labiau, kad nustatėme 12 centų lubas už ėmimą iš kliento, tai jie galėjo tiesiog neateiti į tą konkursą. Bet atėjo, konkuravo, priėmė visas sąlygas“, – tikino Šiaulių savivaldybės Administracijos direktorius Antanas Bartulis.
UNIPARK teigimu, dirbdami be komisinio mokesčio jie patiria nuostolių. Tad jei Šiaulių pavyzdžiu pasektų ir kiti miestai, programėlės galimai tektų atsisakyti – ji neštų tik nuostolį.
„Tai yra programėlės tobulinimui, palaikymui, atlyginimų mokėjimui. Už kiekvieną mokėjimą per programėlę, mokame mokėjimo tiekėjams kažkokį komisinį mokestį“, – pasakojo L. Globys.
Tad kol kas jie išsiverčia tik atsisakę brangiausio mokėjimo būdo, tai yra bendradarbiavimo su mobiliojo ryšio operatoriais.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tiesa, už automobilių stovėjimo mokėjimą Šiauliuose atsakinga bendrovė problemos neįžvelgia.
„Tiems vairuotojams, kurie turėjo pasirinkę mokėjimą atsiskaitant per mobiliojo ryšio operatorius, yra tik vienas nepatogumas: vieną kartą pasikeisti mokėjimo būdą programėlėje“, – pabrėžė M. Brazlauskienė.
Tiesa, nuo šių metų vairuotojų laukia dar viena staigmena. Pačiame miesto centre esanti raudonoji zona kainuoja trečdaliu brangiau: vietoje 90 centų už valandą dabar teks sumokėti 1,20 Eur.
„Iš surinktų pinigų bus tvarkomos aikštelės, kad būtų patogu jomis naudotis. Mums periodiškai reikia šį mokestį indeksuoti, kadangi viskas po truputį brangsta“, – kalbėjo A. Bartulis.
Anot savivaldybės, didinant parkavimo kainas siekiama, kad į miesto centrą su automobiliais atvyktų dar mažiau žmonių nei šiuo metu. Tačiau, apmokestinus stovėjimą, automobilių skaičius vis tiek nesumažėjo.
(be temos)