Pereiti į pagrindinį turinį

VMI kliento profilis – tarsi vizitinė kortelė

2024-11-28 09:54
DMN inf.

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prieš porą metų pristatė kliento profilį. Tai patogiai, vienoje vietoje pateikiami VMI vertinami duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją mato ir kokių rizikų jo veikloje įžvelgia mokesčių administratorius.

Praverčia: J. Stankienė ir V. Butkuvienė mato daug VMI kliento prifilio teikiamų naudų.
Praverčia: J. Stankienė ir V. Butkuvienė mato daug VMI kliento prifilio teikiamų naudų. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Profilis nuolat pildomas naujais rizikingumo kriterijais. Kodėl įmonės vadovui verta prisijungti prie VMI kliento profilio, pasakoja Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (AVMI) viršininkė Judita Stankienė ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) viceprezidentė Vaida Butkuvienė.

– Ar Kauno apskrities verslininkai naudoja VMI kliento profilį?

J. Stankienė: Profilį peržiūri vis daugiau įmonių, taigi verslui rūpi jų įvaizdis. Vadovai nori pasitikrinti, kaip atrodo jų įmonė, priimti sprendimus, kurie prisidėtų prie geresnių rezultatų. Tikimės, kad vis daugiau vadovų susipažins su jų atstovaujamų įmonių profiliais ir reguliariai peržiūrės juose skelbiamą informaciją, kad tai taps įprasta verslo higiena ir bus postūmis teisingai deklaruoti ir mokėti mokesčius.

– Kokios srities verslininkai aktyviausiai naudojasi kliento profiliu?

J. Stankienė: VMI kliento profilis sukurtas visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms, taigi ir apie 60 tūkst. Kauno regiono įmonių. Šiuo metu VMI kliento profiliu naudojasi iš viso apie 16 tūkst. mokesčių mokėtojų, daugiausia užsiimančių didmenine ir mažmenine prekyba, variklinių transporto priemonių remontu. Taip pat nemažai klientų, kurie reguliariai peržiūri savo profilį, užsiima profesine, moksline ir technine veikla.

VMI kliento profilis sukurtas visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms, taigi ir apie 60 tūkst. Kauno regiono įmonių.

– Kaip sužinojote apie kliento profilį ir kas paskatino pradėti juo naudotis?

V. Butkuvienė: Apie VMI kliento profilį sužinojau iš Kauno AVMI pristatymo KPPAR finansininkų klubo organizuotame renginyje. Tai puikus, ilgai lauktas VMI produktas. Jau daug metų vystau verslą finansų sektoriuje, todėl visada įdomu sužinoti, ką apie tavo verslą ir veiklą mano mokesčių administratorius. Verslui tai suteikia galimybę laiku reaguoti į kylančias problemas.

– Kokiais atvejais tikslinga prisijungti prie kliento profilio?

J. Stankienė: Pirmiausia, kaip minėta, įrankis leidžia stebėti bendrą įmonės veiklos situaciją, pablogėjus rodikliams – atitinkamai reaguoti. Teigiami vertinimai įmonės profilyje taip pat leidžia pelnyti ir didesnį partnerių, klientų, investuotojų, darbuotojų ir kitų tikslinių grupių pasitikėjimą. Paprastai tariant, profilį tikslinga naudoti tarsi vizitinę verslo kortelę.

V. Butkuvienė: Manau, vadovams naudinga ne tik tam tikrais konkrečiais atvejais, bet ir nuolat stebėti savo įmonės profilį ir būti visada informuotiems. Tai padės laiku sureaguoti į susidariusią situaciją.

– Kokių įvertinimų kliento profilyje daugiausia?

J. Stankienė: Įmonių rizikingumas profilyje yra vaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė nerizikinga – rodomas žalios spalvos vertinimas, jei mažai rizikinga – geltonas, rizikinga – raudonas. Jeigu pagal įmonės veiklos pobūdį kokia nors konkreti rizika nevertinama, nurodoma pilka spalva.

Rugsėjo pabaigos duomenimis, 27,5 proc. įmonių turi tik žalios spalvos vertinimus, neturi nepriemokos ir nėra sudariusios mokestinės paskolos sutarčių (MPS). Vadinasi, šios įmonės veikia pavyzdingai, laiku deklaruoja ir sumoka mokesčius. Daugiau kaip 2 proc. įmonių turi žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos VMI ar sudariusios MPS. Turinčių iki 2 proc. geltonos spalvos vertinimų ir nė vieno raudono vertinimo yra apie 28 proc., turinčių tik vieną raudonos spalvos vertinimą – taip pat apie 28 proc. Įmonių, kurios turi daugiau kaip vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 14 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonės turi dėl jų mokamo vidutinio darbo užmokesčio, privalomų deklaracijų nepateikimo.

– Kaip Kauno apskrities įmonių rezultatai vertinami Lietuvos kontekste?

J. Stankienė: Lygindami Kauno apskrities rezultatus su bendrais Lietuvos rodikliais, pastebime, kad Kauno apskrities įmonių vertinimai atspindi visos šalies vertinimų vaizdą.

– Kokia profilyje skelbiama informacija verslui naudingiausia? Ko reikėtų papildomai?

V. Butkuvienė: Manau, naudingiausia informacija yra apie pareigų vykdymą, t. y. deklaracijų pateikimą laiku, mokėjimus. Profilį rekomenduoju ir kitiems verslo atstovams, kadangi vadovas gali išvengti daug klaidų ir tinkamai spręsti iškilusias problemas. Nors visi vertinami rodikliai yra naudingi, tačiau ateityje laukiu galimybės pamatyti PVM atotrūkio rodiklį ir galimas iš to kylančias rizikas. Tiesa, net ir dabar atverti duomenys padeda būti atsakingesniam mokesčių mokėtojui.

– Ar yra tekę pasidalyti kliento profilio informacija su kolegomis, o galbūt netgi pateikėte esamiems ar potencialiems partneriams?

V. Butkuvienė: Tikrai taip. Dirbu finansų valdymo paslaugų srityje, dauguma klientų naudoja šį VMI įrankį. Taip pat ne kartą šia informacija pasidalijau su Kauno pramonės, prekybos ir amatų rūmų bendruomene.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų