Pereiti į pagrindinį turinį

E. parduotuvės reklama klaidino vartotojus

2018-05-16 09:43
DMN inf.

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje paciupk.lt skleista trijų prekių reklama klaidino vartotojus. E. prekybą svetainėje vykdančiai bendrovei „Tofera“ už Reklamos įstatymo pažeidimus taryba skyrė 2 900 eurų baudą.

V. Skaraičio / BFL nuotr.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje paciupk.lt, užfiksavo, kad skiltyje „Grožis ir sveikata“ skelbiami trumpalaikių, bet besikartojančių akcijų pasiūlymai šlepetėms, tampriam natūralios kupranugario vilnos liemens diržui ir pleistrams pėdoms, o prie visų šių prekių taip pat skleisti teiginiai apie daromą sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. liepos 31 d. iki 2018 m. vasario 27 d. minėtoms prekėms buvo skelbtos akcijos, pažymėtos laikrodžio ženklu, ir nurodomas konkretus valandų skaičius, likęs iki akcijos pabaigos. Tačiau laikui pasibaigus, tie patys akcijos pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo.

Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė atkreipė dėmesį, jog institucija ne kartą yra pripažinusi, kad besikartojanti trumpalaikė prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių.

„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, – Konkurencijos tarybos pranešime teigė E. Lukšė.

Be to, šlepečių reklamose buvo nurodyta, kad šios prekės gerina savijautą, palaipsniui mažina tam tikrų organų veikimo funkcijų problemas, skausmus bei padeda atkurti normalią organizmo pusiausvyrą, taip pat sumažina stresą, nuovargį, pagerina kraujotaką ir kt. Reklamuojant diržus skelbta, kad jie malšina nugaros, strėnų, radikulito ir sąnarių skausmus, padeda atsikratyti nugaros, kepenų ar inkstų ligų, skatina kraujo apytaką. Pleistrai, kaip teigta, miegant šalina toksinus, suteikia energijos, palengvina alerginius simptomus, sąnarių skausmą, sureguliuoja kraujo spaudimą, sustiprina imuninę sistemą, sumažina skysčių kaupimąsi.

Bendrovė „Tofera“ nepateikė Konkurencijos tarybai moksliškai pagrįstų įrodymų, kad minėtos prekės išties daro sveikatinamąjį poveikį, todėl tokia reklama pripažinta klaidinančia. Tyrimo metu nustatyta, kad informacija apie šlepetes ir pleistrus, jų sveikatinamąjį ar žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį taip pat buvo skleidžiama ir interneto svetainėse nuolaidos.lt, eshop.lt ir kuponai.lt.

Atsižvelgus į visas aplinkybes, bendrovei „Tofera“ už klaidinančios reklamos naudojimą turėtų būti skirta maksimali Reklamos įstatyme numatyta bauda – 8 688 eurų. Kadangi minėtame įstatyme taip pat įtvirtinta nuostata, kad bauda neturi viršyti 3 proc. ūkio subjekto metinių pajamų, Konkurencijos taryba „Toferai“ skyrė 2 900 eurų baudą. Bendrovė įpareigota per 2 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos nutraukti klaidinančių reklamų skleidimą visomis reklamos sklaidos priemonėmis.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų