- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakar Seime vyko neeilinis Neįgaliųjų teisių komisijos (NTK) posėdis, kurį, reaguodami į Susisiekimo ministerijos prašymą iki 2024-ųjų pabaigos pratęsti išimtį, leidžiančią „Lietuvos geležinkeliams“ nepritaikyti traukinių ir peronų žmonėms su negalia, inicijavo opozicijos atstovai. Dar 2007 m. buvo patvirtintas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas, įpareigojantis neįgaliesiems pritaikyti traukinius bei peronus ir geležinkelių kelionės informacijos sistemą.
Posėdyje išklausius susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos paaiškinimus, tapo akivaizdu, kad Susisiekimo ministerija neturi aiškios strategijos ir plano, kaip ir kada šalies geležinkelių sistema bus pritaikyta neįgaliesiems.
„Dar ministro Roko Masiulio vadovavimo metu buvo pradėta kurti ilgalaikė susisiekimo sektoriaus strategija, tačiau J. Narkevičius nežino, nei kokioje stadijoje šis projektas yra dabar, nei kokią dalį šioje strategijoje užima infrastruktūros pritaikymo žmonėms su negalia klausimai. Ministerijos prašymas dar kartą pritaikyti išimtį, leidžiančią ignoruoti žmonių su negalia poreikius ir tarptautinius Lietuvos įsipareigojimus, buvo neatsakingas”, –teigia Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Justas Džiugelis.
„Iš šios situacijos daugiau nei akivaizdu, kad daugelis procesų ir sprendimų buvo vilkinami arba pradėti visai visai neseniai. Šitas valdiškas požiūris ir nulėmė tokią gėdingą situaciją, kai likus vos dviems mėnesiams iki termino pabaigos, Seimas yra pastatomas prieš faktą su prašymais pratęsti ir taip jau ilgą dvylikos metų terminą darbams atlikti. Po komisijos posėdžio taip pat aišku, kad institucijos nesikonsultuoja su neįgaliųjų organizacijomis, didelė dalis praktinių problemų yra arba nežinomos, arba net neidentifikuojamos. Galiausiai glumina ir faktas, kad net ir tokiame kontekste yra randama laiko ir pinigų situaciją dengti PR produktais imituojant pokytį, užuot iš esmės, o ne valdiškai sprendus realias ir kasdien neįgaliuosius žmones kamuojančias bėdas,“ – sako TS-LKD frakcijos narė Ingrida Šimonytė.
Neeilinio NTK posėdžio metu Susisiekimo ministerijos atstovai keletą kartų patys sau prieštaravo, iš pradžių teigdami, kad traukinių ir informacinės sistemos pritaikymui trūksta pinigų, o paskui aiškindamiesi, kad neturi reikiamų atlikti darbų ir priemonių sąrašo.
„Toks mėtymasis įrodo, kad tai – ne pinigų stygiaus problema. Ypač, kai kalbama apie sektorių, besidžiaugiantį rekordiniu pelnu. Tai yra atsakomybės prieš žmones ir noro keisti situaciją trūkumas. Jei ne viešumas, šis klausimas ir toliau būtų sprendžiamas formaliai, vis atidėliojant įsipareigojimų vykdymą. Privalo atsirasti aiškus veiksmų planas“, – įsitikinęs J. Džiugelis.
Seimo NTK nariai įpareigojo Susisiekimo ministeriją ne vėliau, kaip iki lapkričio vidurio pristatyti traukinių, peronų bei informacinės sistemos pritaikymo žmonėms su negalia planą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelionių organizatoriai taip pat bus atsakingi už turistų testus
Vyriausybė posėdyje penktadienį nutarė nustatyti pareigą ne tik vežėjams, bet ir kelionių organizatoriams ir turizmo paslaugų teikėjams užtikrinti, kad į transporto priemones nepatektų keleiviai ar turistai, neturintys atlikto tyrimo COVID-19 liga...
-
Praktiniai patarimai ieškantiems naujo televizoriaus
Renkantis naują televizorių, verta atkreipti dėmesį ne tik į svarbius jo techninius parametrus. Norint išsirinkti tinkamiausią variantą, svarbūs ir praktiniai kriterijai: koks rekomenduojamas televizoriaus dydis, kabinimo būdas, kokie kiti pasi...
-
LVAT pakeitė sprendimą dėl asmeninės atsakomybės dviejų įmonių vadovams
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) sprendimo dalį, kuria bendrovės „Ledevila“ vadovui ir buvusiai „Elmis“ vadovei buvo skirtos asmeninės sankcijos už tai, ...
-
„Oro navigacija“ tęsia skrydžių valdymo sistemų atnaujinimą
Praėjusią savaitę VĮ „Oro navigacija“ pradėjo teikti skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje naudojantis naująja skrydžių valdymo sistema „iTEC“. Sėkmingai paleidus šią sistemą, Vilniaus aerodromo skrydži...
-
„Limeta“ ir „Graina“ per dvejus metus laimėjo 1,7 tūkst. pirkimų už 58 mln. eurų
Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) tyrime įtariamos įmonės „Limeta“ ir „Graina“ per pastaruosius dvejus metus laimėjo daugiau kaip 1,7 tūkst. viešųjų pirkimų, kurių suma viršija 58 mln. eurų, rodo Vieš...
-
Bendrovė „Toks“ atnaujina 20 proc. tarpmiestinių autobusų reisų
Tolimojo keleivinio transporto kompanija („Toks“) nuo kovo 5 d. atnaujina penktadalį tarpmiestinių reisų. Pirmiausiai bus atnaujinami tie maršrutai, kuriais keliaudavo daugiausiai keleivių. ...
-
„Mano daktaras“ perka atsiliepimų platformą pincetas.lt
Bendrovė „Mano daktaras“, valdanti internetinių registracijų pas gydytojus portalą manodaktaras.lt., pranešė perkanti pacientų atsiliepimų platformą pincetas.lt valdančią bendrovę „Digibitas“. ...
-
Verslo nuomonės lyderių komunikacija pagal sektorius: triumfuoja mažmena ir bankai
Verslo nuomonės lyderių reitingą kasmet sudaranti „Kantar“ bendrovė išanalizavo aktyviausių sektorių ir ekspertų komunikaciją. Šių metų antrąjį pusmetį papildomai į tyrimą įtraukti prekybos ir pramogų centrų bei dega...
-
Kauniečiai dalinasi pirmaisiais atsiliepimais apie „Rekviem“ atsisveikinimo namus10
Kaune įkurti atsisveikinimo namai „Rekviem“ per pirmąjį veiklos mėnesį sulaukė klientų dėmesio ir palankių įvertinimų. Gamtos apsuptyje prie Neries esančių naujos koncepcijos „Rekviem“ atsisveikinimo namų darbuotojai sako,...
-
V. Šileika – naujasis Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas
Uostininkus vienijanti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija turi naują prezidentą. Juo po ketverių metų pertraukos vėl išrinktas Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika. ...