Verslo parama sportui: be jos nebūtų ir pergalių?
„Žalgirio“ triumfas Eurolygoje, Lietuvos rinktinės auksas Europos krepšinio čempionate, tuomečio Vilniaus „Lietuvos ryto“ iškovotas ULEB taurės trofėjus, Lietuvoje surengtos Senojo žemyno pirmenybės – visi šie Lietuvos krepšiniui ypač svarbūs įvykiai turi bendrą vardiklį. Greta įspūdingų pergalių buvo sporto rėmėjai. „Švyturys-Utenos alus“ rėmė Kauno „Žalgirį“, kai šis į viršų kėlė Eurolygos taurę, „Lietuvos rytą“, kai sostinės ekipa laimėjo antrą pagal pajėgumą europinį turnyrą. Bendrovė taip pat buvo Lietuvoje 2011 m. vykusio Europos krepšinio čempionato rėmėja, ilgametė Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės rėmėja.
Daugiau nei prieš 20 metų prasidėjusi verslo ir sporto partnerystė tęsiasi iki šiol. Tarp bendrovės partnerių – ne tik krepšinio klubai, bet ir tokios sporto šakos kaip lauko tenisas, padelis ar golfas. Pasak įmonės generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, bėgant metams, bendrovės misija išliko prisidėti prie Lietuvos sporto pasiekimų.
„Žalgirio“ archyvo nuotr.
„Norime, kad mūsų finansinė parama padėtų šalies talentams, burtų krepšinio ar kito sporto bendruomenę ir prisidėtų prie mūsų sportininkų pasiekimų. Ilgus metus palaikome ir inicijuojame nacionalinio pasididžiavimo ir Lietuvos vardo garsinimo vertybes. Galima sakyti, kad mums svarbu meistriškumas tiek prie daryklos katilų, tiek ir sporto aikštelėje“, – pabrėžė R. Viršilas.
Verslo ir sporto simbioze džiaugiasi ir tituluočiausias Lietuvos krepšinio klubas Kauno „Žalgiris“. Pasak klubo partnerysčių pardavimo vadovo Donato Norkevičiaus, „Švyturio-Utenos alaus“, remiančio komandą su ženklu „Švyturys Nealkoholinis“, pavyzdys įkvėpė ir kitus verslus.
„Pastaruoju metu tikrai matome teigiamas tendencijas – vis daugiau įmonių mato prasmę ieškoti partnerysčių su sportu. Siekiama ilgalaikių ryšių, o sporto organizacijoms tai yra labai svarbu, nes galime planuoti ateitį strategiškai. Tokie partneriai kaip „Švyturys“ suteikia klubui stabilumo, galimybių siekti aukščiausių tikslų“, – sakė D. Norkevičius. Verslo parama atsispindi ir augančiame klubo biudžete, investicijose į ateities kartas.
„Šį sezoną „Žalgirio“ biudžetas išaugo, o tai yra ir mūsų partnerių aludarių nuopelnas. Augantis biudžetas leidžia ne tik stiprinti komandą sportiniu požiūriu, bet ir investuoti į infrastruktūrą ar jaunimo ugdymą“, – pabrėžė D. Norkevičius.
Pasikeitę partnerystės modeliai
„Žalgirio“ atstovas atskleidžia, kad partnerystė su verslu jau seniai nereiškia tik kokios nors bendrovės logotipo ant klubo marškinėlių. Atsiranda vis kitokių būdų sporto gerbėjams suteikti teigiamų emocijų ir patirčių
„Žalgirio“ ir „Švyturys Nealkoholinis“ bendradarbiavimas išsiskiria autentiškumu ir bendru tikslu – norime kurti emociją. Žinoma, sportiniai rezultatai yra svarbūs, tačiau taip pat svarbu, kaip jaučiasi mūsų bendruomenė. Skiriame daug dėmesio sirgalių patirčiai, įtraukiančioms iniciatyvoms, renginiams, atmosferai arenoje. Taip pat turiniui, kurį rodome socialiniuose tinkluose. Įmonės nebenori būti tik logotipais ant marškinėlių, jos nori bendrų projektų, vertės kūrimo visoms pusėms. „Švyturys-Utenos alus“ ne tik remia mūsų ekipą finansiškai, bet ir prisideda prie renginių, atmosferos arenoje ir patirčių kūrimo“, – sakė Kauno klubo atstovas.
Tikslas: „Žalgiris“ kartu su „Švyturys Nealkoholinis“ skiria daug dėmesio sirgalių patirčiai, įtraukiančioms iniciatyvoms, renginiams, atmosferai arenoje. „Žalgirio“ archyvo nuotr.
Emocijas ir patirtį kurti „Žalgiriui“ sekasi – tai įrodo statistika. Šį sezoną Kauno ekipa užėmė ketvirtą vietą visoje Eurolygoje pagal arenos lankomumą reguliariajame sezone, į priekį užleisdama tik serbų „Partizan“, „Crvena Zvezda“ ir Atėnų „Panathinaikos“ komandas. „Žalgirio“ komandos namų rungtynėse per sezoną apsilankydavo vidutiniškai po 14 895 žiūrovus. Tiesą sakant, šis Eurolygos reguliarusis sezonas Kauno komandai buvo rekordinis. Visose septyniolikoje „Žalgirio“ namų rungtynių fiksuotas „sold outas“ – išpirkti visi bilietai.
Socialiniuose tinkluose „Žalgiris“ taip pat demonstruoja solidžius rezultatus. Šių metų pradžioje Eurolygos klubų vadovai Kauno ekipą išrinko kaip geriausiai socialiniuose tinkluose dirbančią komandą. Pavyzdžiui, „Instagram“ platformoje „Žalgiris“ turi beveik 200 tūkst. sekėjų ir pagal šį rezultatą rikiuojasi 11-oje vietoje tarp aštuoniolikos šio sezono Eurolygos komandų. Tačiau reikia pabrėžti, kad pagal gyventojų skaičių Lietuva yra antra mažiausia turnyro šalis. Mažiau gyventojų – 39 tūkst. – yra tik Monake, tačiau šios šalies komanda „AS Monaco“ priklauso Prancūzijos krepšinio struktūrai. O šioje šalyje gyvena daugiau nei 68 mln. žmonių.

(be temos)
(be temos)