Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuviai gamins ir brazilams?

2014-06-27 05:29

Šiuo metu, kai viso pasaulio akys krypsta į futbolo aistromis kunkuliuojančią Braziliją, lietuviai bando užkariauti brazilų širdis pačiais įvairiausiais žuvies produktais. Juk ne veltui sakoma: į širdį – per skrandį.

 Šiemet „Vičiūnų“ įmonių grupė pripažinta viena daugiausia eksportuojančių įmonių šalyje
Šiemet „Vičiūnų“ įmonių grupė pripažinta viena daugiausia eksportuojančių įmonių šalyje / Irmanto Gelūno nuotr.

Šiuo metu, kai viso pasaulio akys krypsta į futbolo aistromis kunkuliuojančią Braziliją, lietuviai bando užkariauti brazilų širdis pačiais įvairiausiais žuvies produktais. Juk ne veltui sakoma: į širdį – per skrandį.

Dar viena galimybė

„Tikimės, kad šiais metais Brazilija jau atvers duris mūsų lietuviškai rinkai. Šiuo metu vyksta lietuviškos produkcijos sertifikavimas šiai šaliai. Brazilai yra pietiečiai, viskas ten vyksta principu „rytoj“, – šypteli apie naujus planus pasakodamas „Vičiūnų“ įmonių grupės valdybos pirmininkas Visvaldas Matijošaitis.

Anot jo, „Vičiūnų“ įmonių grupė savo fabriko Ispanijoje produkciją jau parduoda ir Brazilijoje, bet tai tik pradžia. Verslininkas įsitikinęs, kad produkciją Brazilijos rinkai tieks ir iš Lietuvos fabrikų.
„Vičiūnų“ įmonių grupė – viena didžiausių Lietuvos eksportuotojų. Jų gaminamos produkcijos eksportas praėjusiais metais paaugo 12 proc. ir net pranoko Lietuvos vidurkį.

Šis rodiklis beveik dvigubai viršijo bendrą Lietuvos prekių eksporto augimą, kuris pernai siekė 6,5 proc. Šiemet įmonių grupė eksportą planuoja didinti 25 proc.

Gelbsti ir vietiniai anekdotai

„Lietuviai taip pat mėgsta žuvį ir jos produktus, bet mūsų gamybinis pajėgumas pritaikytas ne tik Lietuvos rinkai. Jau statydami fabrikus numatėme, kad eksportuosime produkciją. Eksportas buvo ir išlieka viena iš mūsų prioritetinių veiklos krypčių – apie 85 proc. mūsų pagamintos produkcijos iškeliauja į užsienį“, – sakė V.Matijošaitis.

Jis tikina, kad sėkmės formulė labai paprasta: žmonėms reikia pačių įvairiausių ir skanių produktų, bet nepakanka juos pagaminti – reikia galvoti, kaip juos realizuoti.

„Patys kūrėme savo pardavimo padalinius skirtingose šalyse, tai pasiteisino. Dabar pardavimo padaliniai įkurti 17-oje šalių. Tie žmogiškieji resursai ir yra pagrindas“, – puikia komanda džiaugėsi V.Matijošaitis.

Pasak jo, skirtingose šalyse su vadovais iš Lietuvos dirba ir vietiniai darbuotojai. „Jie geriau žino vietos anekdotus ir juokelius, vietinių žmonių skonį bei papročius. Juk visada lengviau bendraus anglas su anglu, ispanas su ispanu. Jeigu vienas lietuvis nueis ten į kokį prekybos tinklą, bus sunku. Visai kas kita, jeigu lietuvis eina kartu su tos šalies specifiką išmanančiu vietiniu žmogumi“, – apie prekybos subtilybes pasakojo „Vičiūnų“ įmonių grupės valdybos pirmininkas.

Šiemet „Vičiūnų“ įmonių grupė už didinamas eksporto apimtis pelnė Lietuvos pramonininkų konfederacijos įsteigtą „Metų eksportuotojo“ apdovanojimą ir buvo pripažinta viena daugiausiai eksportuojančių didžiųjų įmonių šalyje. Šį apdovanojimą įmonių grupė pelnė jau ne pirmą kartą.

Vejasi Japoniją

„Vičiūnų“ įmonių grupei priklausančios bendrovės gaminius eksportuoja į daugiau nei 56 pasaulio valstybes. Didžiausios rinkos, į kurias eksportuojami produktai, yra Vakarų Europoje. Nemaža dalis produkcijos iškeliauja į Rusiją ir kitas NVS šalis, produktai pradėti tiekti į Rytų šalis: Japoniją, Kiniją ir kt.

„Nepardavinėjame žalios žuvies, parduodame jau paruoštus valgyti produktus ar pusfabrikačius. Lašiša būna rūkyta arba sūdyta, supjaustyta, paruošta porcijomis, kad galėtum iš karto valgyti. Žuvies piršteliai – pusfabrikatis. O pagrindinis mūsų produktas, kaip daug kas mėgsta sakyti – krabai“, – šypteli V.Matijošaitis.

„Vičiūnų“ įmonių grupės eksporto portfelyje 49 proc. sudaro surimio produktai, 48 proc. – žuvys (lašišos, silkės, šaldytos žuvys) ir 3 proc. – koldūnai. Kaip sakė verslininkas, žaliavos – žuvies baltymo, dar kitaip vadinamo surimio, „Vičiūnų“ įmonių grupė nuperka tiek, kad užima antrą vietą po Japonijos, kuri yra didžiausias vartotojas.

„Iš tų kraštų perėmėme gamybos technologijas. Kadaise japonai labai nustebo, kai į parodą nuvežėme šokoladinių krabų lazdelių. Norėjome parodyti, kad galime pagaminti tai, ko reikia ir ko pirkėjai nori“, – pasakojo V.Matijošaitis.

Naujų skonių paieškos

Atrodo, parduotuvių lentynose daug įmantriausių žuvies patiekalų. Ar įmanoma sugalvoti ir pagaminti ką nors naujo ir skanaus?

„Gaminame kulinarinius gaminius. Stengiamės nuolat pasiūlyti rinkai ką nors nauja. Pradėjome gaminti žuvies pirštelius su sūriu, su grybais, ir iš karto – kitos skonio ypatybės. Šie produktai jau populiarūs įvairiose šalyse“, – pavyzdį pateikė „Vičiūnų“ įmonių grupės valdybos pirmininkas.

Pasak jo, atrasti ir sukurti ką nors nauja nėra taip sunku, kai dirba profesionalai. „Vičiūnų“ įmonių grupės subūrė stiprų technologų padalinį pagrindinėje gamykloje Plungėje. Specialistai važinėja po visą pasaulį, dalyvauja seminaruose, mokosi, o paskui žinias pritaiko praktikoje. „Mūsų technologai ir patys skaito paskaitas. Mokome kitus ir auginame sau konkurentus, bet to tikrai nebijome“, – sakė V.Matijošaitis.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų