Pereiti į pagrindinį turinį

Pirmojo ketvirčio rezultatai: „Volfas Engelman“ išlaikė verslo stabilumą

2022-04-28 08:53
DMN inf.

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Volfas Engelman“ išlaikė verslo stabilumą: fiksuota 11,6 proc. padidėjusi apyvarta, lyginant su atitinkamu 2021-ųjų laikotarpiu. Visgi karinė padėtis beveik dvigubai sumažino įmonės eksportą, o alaus daryklai šiuo metu tenka spręsti ir žymiai pabrangusių žaliavų bei energijos išteklių iššūkius. Šios priežastys 14,2 proc. sumažino bendrovės pelną. 

Tačiau įmonės generalinis direktorius Marius Horbačauskas bendrovės praradimų nesureikšmina: „Prarastą verslą susigrąžinsime, dabar svarbu susitelkimas, palaikymas ir pagalba Ukrainai“, – pabrėžia vadovas.

Sausio–kovo mėnesiais alaus darykla iš viso pardavė 24,5 mln. litrų gėrimų, o įmonės apyvarta siekė 12,5 mln. eurų. Tačiau bendrovės pelnas pirmąjį metų ketvirtį, lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai, smuktelėjo nuo 0,7 iki 0,6 mln. eurų. Šio rodiklio sumažėjimo priežastis, sako M. Horbačauskas, daugiausia yra didžiulis žaliavų ir energijos ištelkių brangimas bei Rusijos sukeltas karas prieš Ukrainą.

„Be abejo, tai, kas vyksta Ukrainoje, pastebimai atliepė mūsų eksportą. Pasitraukėmė iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų, savo produkcijos nebegalime eksportuoti ir į mums svarbią Ukrainos rinką. Pirmą kartą Nepriklausomos Lietuvos laikotarpiu bendrovės komanda tiek daug resursų skiria pagalbai: priima ukrainiečius į savo namus, remiame produkcija ir finansiškai. Verslo prioritetai šiuo metu taip pat pasikeitę, svarbiausiais tikslais laikome įmonės veiklos stabilumo ir darbo vietų išsaugojimą“, – pažymi M. Horbačauskas.

„Volfas Engelman“ nuotr.

Pasak jo, pagrindinis būdas, kaip pavyko išlaikyti augimą ir uždirbti pelno – tai eksporto praradimų kompensavimas per pozicijų stiprinimą Lietuvoje. Ne paslaptis, kad šalies parduotuvėse buvo nutraukta prekyba rusiškais ar baltarusiškais gėrimais – dalį šių pozicijų ir perėmė „Volfas Engelman“.

„Kad kompensuotume eksporto praradimus, aktyviai dirbame ir su naujų užsienio rinkų paieška. Skverbėmės į tas šalis, kuriose mūsų produkcijos nėra arba pardavimai yra nedideli. 2021-aisiais eksportavome gėrimus į 28 pasaulio valstybes: Japoniją, Pietų Korėją, Taivaną, įvairias Europos šalis. Dabar aktyviai ieškome galimybių ir jau pradėjome eksportą į Afrikos žemyną, ten savo produktus vežame jau bene pusmetį“, – kalba M. Horbačauskas.

Jis priduria – įmonė Afrikoje tikisi įsitvirtinti, jei bendrovei per kelerius metus čia pavyks bent dešimtadaliu sumažinti atsisakytos Rusijos ir prarastos Kinijos rinkos nuostolius, aludariai eksportą į šį žemyną vertins sėkmingu.

Marius Horbačauskas. / „Volfas Engelman“ nuotr.

Visgi, tikina M. Horbačauskas, pirmąjį šių metų pusmetį dvigubai sumažėjęs įmonės eksportas – ne vienintelis alaus daryklai kilęs iššūkis. Aludarių pelningumas daugiausiai krito dėl žaliavų bei energijos išteklių brangimo.

„Iki šiol turime valdyti šią krizę. Tokio elektros, dujų ir žaliavų kainų kilimo įmonė nefiksavo per beveik 170 veiklos metų. Tiesa, per tiek veiklos metų įvyko du pasauliniai karai, keitėsi santvarkos, ištiko finansų krizės, buvo pandemijos, dabar vyksta karas, o bravoras veikia ir tai jis daro stabiliai. Mes dėmesingai rūpinamės savo darbuotojais Lietuvoje, nepaisant pasaulinių išbandymų, išlaikėme visas darbo vietas, ieškome ir komandos pastiprinimo sezonui. Natūralu – iššūkiai rasis vis nauji, tačiau susitelksime ir juos įveiksime“, – reziumuoja M. Horbačauskas.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų