- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant vasarai, keliones automobiliu verta pakeisti į važiavimą dviračiu. Taip galima ne tik pagerinti fizinę formą, bet ir atsipalaiduoti, pasigrožėti gamta.
Prekybos tinklo „Senukai“ atstovai sako, kad atšilus orams tiek fizinėse, tiek elektroninėje parduotuvėje išauga susidomėjimas ne tik elektriniais paspirtukais ar riedžiais. Stebimas ir dviračių bei jų priedų paklausos augimas.
Dviračių pasirinkimas yra platus, todėl išsirinkti lūkesčius atitinkantį modelį gali būti sunku. Ekspertai dalijasi patarimais, į ką atkreipti dėmesį renkantis.
1. Pagalvokite, kur važinėsite
Renkantis dviratį reikia atkreipti dėmesį į tai, kur su juo planuojate važiuoti. Marius Bernatonis, „Dviračių akademijos“ vadovas, buvęs profesionalus plento dviratininkas sako, kad atsakius į šį klausimą, išsirinkti dviratį bus paprasta.
„Dviračių yra įvairių, jie skiriasi savo galimybėmis, tad rekomenduočiau jį rinktis atsižvelgus į savo norus ir važiavimo dangą. Nuo to priklausys ir reikalingas padangos plotis, dviračio svoris, amortizatoriai“, – sako M. Bernatonis.
Jis pabrėžia, kad kuo padanga plonesnė, tuo dviratis lengviau ir greičiau važiuoja. Panašiai ir su svoriu – kuo dviratis lengvesnis, tuo jis geriau manevruoja. O be amortizatoriaus neįsivaizduojamas dviračio stabilumas ir kontrolė.
Jei planuojate važinėtis kalnuotomis, nelygiomis ir bekelės vietomis, rinkitės kalnų arba Gravel tipo dviratį. Šie dviračiai dažniausiai būna sustiprintu rėmu, miniklio velenas yra aukščiau nuo žemės nei kitų tipų dviračiuose, todėl tai padidina dviračio pravažumą.
Plento dviratį renkasi greičio mėgėjai. Toks dviratis turi didelius ratus, jų padangos yra siauros ir neturi protektoriaus – šios ratų savybės leidžia pasiekti didelį greitį.
Jei planuojate dviračiu važiuoti į darbą, parką ar su šeima važinėsite dviračių takais – rinkitės hibridinį arba Gravel tipo modelį. Šie dviračiai yra universalūs, todėl tinka važiuoti tiek bekele, tiek miesto keliais.
„Senukų“ nuotr.
2. Pasirinkite tinkamą dydį
Dviračio dydis lemia važiavimo komfortą, jei pasirinksite netinkamo dydžio dviratį, jausitės nepatogiai, padidės susižeidimų rizika, gali atsirasti kaklo, nugaros bei pėdų skausmai.
Todėl rinkdamiesi dviratį, atsižvelkite į rėmo dydį, balnelį, pedalų padėtį ir vairo aukštį – visi jie turi būti reguliuojami, kad galėtumėte pritaikyti pagal savo ūgį ir svorį.
„Dviratis yra individualus pirkinys – juo nebus patogu naudotis skirtingų ūgių žmonėms, nes jie jaus diskomfortą. Tačiau jei šeimos narių ūgis skiriasi vos 2–3 cm., vienu dviračiu naudotis gali visi asmenys“, – pabrėžia M. Bernatonis.
„Senukų“ specialistai atkreipia dėmesį į vaikiško dviračio pasirinkimą – jie matuojami kitaip nei suaugusiųjų. Vaikų dviračiai skirstomi pagal amžiaus grupes ir ratų dydžius, o nuo 12 m. dviratį reikėtų rinktis pagal vaiko ūgį.
3. Įvertinkite stabdžių sistemą
Itin svarbu atkreipti dėmesį ir į stabdžių sistemos tipą.
Diskiniai stabdžiai dažniausiai naudojami kalnų bei sportiniuose dviračiuose, kai reikalinga didesnė stabdymo kontrolė ir efektyvus veikimas.
V-tipo stabdžiai reaguoja šiek tiek lėčiau, nes stabdo dviračio ratlankį. Ši stabdžių sistema dažniausiai naudojama miesto dviračiuose ir yra tinkama lengviems pasivažinėjimams.
Kojiniai stabdžiai dažniausiai naudojami vaikiškuose dviračiuose. Jų veikimo principas – minti pedalus atgal, jei norima sulėtinti greitį.
4. Atkreipkite dėmesį į pavaras
Dviračio pavarų sistemos paskirtis – padėti maksimaliai išnaudoti raumenų jėgą. Kai renkatės pavarą, iš tikrųjų renkatės tik pastangų lygį, kurio reikia pedalų mynimui.
Šiuolaikiniai dviračiai dažniausiai turi 18–27 pavarų. Tačiau daugiau bėgių turintis dviratis nebūtinai suteiks greitesnį ar patogesnį važiavimą. Viskas priklauso nuo kelio dangos.
Jei ketinate dviračiu važiuoti įkalnėmis ir nelygiu reljefu, reikėtų rinktis kuo daugiau pavarų turintį dviratį. Jei važiuosite lygiu paviršiumi ar šaligatviais – pakaks ir mažesnio skaičiaus pavarų. Bet kuriuo atveju, greitis didžiąja dalimi priklauso ne nuo pavarų, o nuo įdedamų fizinių pastangų.
5. Išsirinkite priedus
Kai nuspręsite, koks dviratis jums tinka, beliks išsirinkti jo priedus. Važiuojant dviračiu, svarbiausiu prioritetu turėtų būti saugumas. Norėdami sumažinti nelaimingų įvykių riziką, pasirūpinkite šalmu, žibintais ir šviesą atspindinčiais elementais.
Taip pat svarbu pasirūpinti komfortu. Jei dažnai važinėjate dviračiu, apsvarstykite galimybę įsigyti puodelio ir telefono laikiklį, rankenų ar sėdynės užvalkalus, balnelio krepšį, neslystančias ir neleidžiančias prakaituoti pirštines, atkreipia dėmesį „Senukų“ ekspertai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas17
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą22
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada11
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis3
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade59
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...