- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl sudėtingos pandeminės situacijos pasaulyje Lietuvos oro uostai per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2020 m. paskutiniuoju ketvirčiu, fiksavo mažesnius skrydžių srautus, keleivių skaičius ir skraidintų krovinių kiekius. Vis dėlto jau kovą padėtis ėmė keistis: fiksuotas tiek skrydžių, tiek keleivių srautų augimas.
Situacija įtempta
Pasak Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, nuoseklaus aviacijos sektoriaus atsigavimo ir geresnių rezultatų tikimasi pasiekti per antrąjį šių metų ketvirtį, siejamą su vasaros sezono pradžia ir įsibėgėjančia, nors ir lėtai, visuotine vakcinacija.
Trys šalies oro uostai per 2021 m. pirmuosius tris mėnesius aptarnavo 148 tūkst. keleivių – 14 proc. mažiau nei pernai per paskutinįjį ketvirtį. Pirmąjį ketvirtį į Vilnių atvyko ir išvyko 124 tūkst. keleivių – 1 proc. mažiau nei minimu laikotarpiu pernai, Kauną – 19 tūkst. (46 proc. mažiau), Palangą – 5 tūkst. (60 proc. mažiau).
Skrydžių skaičius visuose oro uostuose pirmąjį ketvirtį siekė 4,2 tūkst. – 23 proc. mažiau nei pernai per paskutinįjį ketvirtį, vien Vilniuje jų sumažėjo 18 proc., iki 3,1 tūkst., Kaune – 28 proc., iki 841, Palangoje – 46 proc., iki 274. Pagrindinės skrydžių kryptys liko beveik nepakitusios. Daugiausia keleivių rinkosi skrydžius į Jungtinę Karalystę, Vokietiją, Turkiją, Ukrainą, Lenkiją, Baltarusiją, Norvegiją, Airiją, Nyderlandus, Daniją.
"Šių metų pradžią aviacijai galime įvardyti kaip ypač sunkų laikotarpį, nes pandemijos iššūkiai dar nebuvo suvaldyti daugelyje šalių, lėtai įsibėgėjo vakcinacijos procesai. Taip pat skyrėsi ir nuolat keitėsi valstybių saugumo reikalavimai keliautojams", – sakė A.Stikliūnas.
Šių metų pradžią aviacijai galime įvardyti kaip ypač sunkų laikotarpį.
Kovą situacija gerėjo
Pasak A.Stikliūno, žmonių noras keliauti niekur nedingo, susidomėjimas kelionėmis sparčiai auga.
"Tai rodo ir mūsų keliautojų tyrimai, ir augantys faktiniai skrydžių bei keleivių duomenys balandžio pradžioje. Svarbu, kad Europoje sėkmingai vyktų masinis žmonių vakcinavimas ir šalys palaipsniui švelnintų keliavimo ribojimus. Tai yra esminiai faktoriai norint, kad antrajame šių metų ketvirtyje atsigautų rinka ", – teigė A.Stikliūnas.
Pasak Lietuvos oro uostų atstovo, jau kovo mėnuo šias prognozes patvirtino – skrydžių ir keleivių srautai atitinkamai augo 40 proc. ir 48 proc., palyginti su šių metų vasariu. Be to, kovo mėnesį pasiūlytų vietų lėktuvuose skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose taip pat buvo 27 proc. didesnis nei vasario mėnesį.
"Visi esame naujoje realybėje, kurioje gyvensime ilgai ir, vargu, ar greitu metu bus tokia diena, kai pandemija tiesiog išnyks. Todėl turime išmokti gyventi laikantis saugumo reikalavimų, prisitaikyti ir judėti į priekį", – pažymėjo A.Stikliūnas.
Lietuvos oro uostai dar metų pradžioje atliko būtinus veiksmus organizacijos viduje, kad prisitaikytų prie sumažėjusių keleivių srautų ir efektyvintų veiklą bei pasiruoštų atsigavimo laikotarpiui. Todėl jau gegužę oro bendrovės Lietuvoje planuoja vykdyti beveik 70 tiesioginių skrydžių krypčių, o vasarą tikimasi Lietuvos keleiviams bendrai pasiūlyti ne mažiau kaip 82 kryptis.
Mažiau ir krovinių
Per šių metų tris mėnesius, palyginti su 2020 m. ketvirtuoju ketvirčiu, bendrai skraidintas krovinių kiekis trijuose oro uostuose sumažėjo 6 proc., iki 4,87 tūkst. t.
Daugiausia krovinių šiais metais per tris mėnesius skraidinta Vilniaus oro uoste – 3,7 tūkst. t, palyginti su pernykščiu paskutiniuoju ketvirčiu krovinių kiekis sumenko 5 proc. Kaune krovinių mažėjo 10 proc., iki 1,14 tūkst. t, o per Palangos oro uostą skraidintų krovinių kiekis išaugo iki 20 t.
Prieš skrydį reikia atvykti anksčiau
Lietuvos oro uostai primena, kad, taikant papildomų dokumentų ir sveikatos pažymų patikros tvarkas prieš skrydį, procesai oro uostuose gali trukti ilgau nei prieš pandemiją.
Keleiviai prašomi įsivertinti laiko testui atlikti ir rezultatui gauti poreikį bei atitinkamai pridėti planuojamą tyrimo trukmę prie įprastų rekomendacijų dėl atvykimo laiko. Rekomenduojama į oro uostą atvykti likus daugiau nei 2 val. iki skrydžio.
Taip pat visiems keleiviams rekomenduojama pasidomėti naujausiais šalių reikalavimais atvykstantiems. Patariama patikrinti oficialių kitos šalies institucijų informacijos šaltinius, jei yra poreikis – pasikalbėti su oro bendrovės, iš kurios pirktas bilietas, atstovais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Šimonytė: „Rheinmetall“ atėjimas į Lietuvą gali būti išnaudojamas gąsdinant dalį visuomenės5
Vokietijos gynybos pramonės atstovei „Rheinmetall“ planuojant įkurti gamyklą Lietuvoje, ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikina, kad tam tikros grupės gali išnaudoti šį faktą, kaip dalies visuomenės gąsdinimo įr...
-
Lietuvos bankas: bankų pelnas pernai augo du kartus4
Lietuvoje veikiantys bankai, neaudituotais duomenimis, pernai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais (491 mln. eurų), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...
-
Seime – valstybės ir vietos gynybos pramonės ryšius skatinančios pataisos
Seimui ketvirtadienį teikiamos Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisos, kurios leistų į valstybės vykdomą karinės technikos įsigijimą įtraukti Lietuvos įmones. ...
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams3
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių17
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...