Plėtojant Šilko kelią siekiama, jog per Baltijos šalis tarp Europos ir Azijos sklandžiai vystytųsi transporto ir logistikos tinklas, būtų sukurti nauji transporto mazgai, pagerinta jau esamų logistikos centrų, įskaitant pagrindinius jūrų uostus, sąveika, kur būtų plėtojama naujų paslaugų ir produktų gamyba. Konferencijos metu siekiama paskatinti transporto verslo ir geležinkelio institucijų bendradarbiavimą užtikrinant reguliarius pervežimus geležinkeliais tarp Kinijos ir Europos per Baltijos šalis.
„Šilko kelias – tai istorinis ryšys tarp Rytų ir Vakarų. Be galo džiugu, kad kuriant jį Klaipėda Baltijos jūros regione pasirinkta kaip Šilko kelio sudėtinė dalis. Man ypatingai džiugu, kad Klaipėdos uostas vis dažniau įvardinamas kaip vienas potencialių Kinijos partnerių“, – konferencijoje sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
A.Vaitkus pabrėžė, jog Klaipėdos uostas per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė neatpažįstamai, krovinių apyvarta išaugo kone dvigubai, o ši žinia Europai, pasauliui ir partneriams Rytų pusėje rodo, jog Klaipėdos uostas yra patikimas partneris.
Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos prezidentas, dr. Algirdas Šakalys teigė, jog Kinijos pasirinkimas verslo partnerius sujungti per Lietuvą būtų racionalus sprendimas.
„Pasaulio banko duomenimis, pagal logistikos išvystymą Lietuva yra trisdešimtuke pirmaujančių šalių, Kinija yra pirmajame dešimtuke, tad šis bendradarbiavimas duotų pozityvių rezultatų“, - sakė dr. A.Šakalys.
Kinijos ambasadorius Lietuvoje Wei Ruixing teigė, jog labai simboliška, kad tarptautinė konferencija surengta minint 25 metų diplomatinių ryšių tarp Lietuvos ir Kinijos sukūrimą.
„Kinų patarlė sako: jūros ir kalnai negali atskirti žmonių, kurie turi bendrus siekius. Lietuva turi geografinį privalumą, transporto infrastruktūrą ir logistiką, matau perspektyvas tolimesniam bendradarbiavimui. Tikiu, kad ši konferencija nuties tiltus, jog Šilko kelio idėja būtų įgyvendinta“, – sakė ambasadorius.
Naujausi komentarai