- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po masinių renginių stadionuose bei arenose susikaupia daugybė aplinką teršiančių vienkartinių indų, todėl „Žalgirio“ arenos atstovai pristato alternatyvą – daugkartinio naudojimo puodelius. Prognozuojama, kad įgyvendinus iniciatyvą, atliekų po renginių sumažės net iki 80 proc.
Per metus lietuviai išmeta apie 100 tūkst. tonų plastiko atliekų. Deja, Europoje perdirbama tik mažiau nei trečdalis plastiko atliekų, tad vis svarbiau tampa naudoti plastiko gaminius, kuriuos vėliau bus galima perdirbti arba jie jau pagaminti iš anksčiau panaudoto plastiko. Ypač daug plastiko atliekų susikaupia renginių metu.
Pasak „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovo Tado Štramaičio, vidutiniškai per vienerias Eurolygos rungtynes sunaudojama 7 000 vienkartinių bokalų, o nuo šio sezono pradžios jau sunaudota 188 100 bokalų. Vien pernai po renginių buvo išmestos 3,42 tonos plastiko.
Todėl, siekdama sumažinti taršą ir kurti tvaresnę ateitį, įmonė renginių metu pradės naudoti daugkartinius puodelius. Iniciatyva nuo kovo pabaigos jau įgyvendinama „Žalgiris Group“ valdomame Dariaus ir Girėno stadione, o nuo kito sezono bus vykdoma ir „Žalgirio“ arenoje. Skaičiuojama, kad įgyvendinus daugkartinių puodelių iniciatyvą, išmetamo plastiko kiekis sumažės iki 80 proc.
Siekdama sumažinti taršą ir kurti tvaresnę ateitį, įmonė renginių metu pradės naudoti daugkartinius puodelius.
Žalesnė ateitis – visų atsakomybė
Daugkartinio naudojimo indai tinka visoms gėrimų kategorijoms: tiek šaltiems, tiek karštiems, ir yra gaminami iš visiškai perdirbamo polipropileno plastiko (PP). Naujoji iniciatyva – aplinkai draugiškas, gamtos išteklius tausojantis sprendimas, skirtas masiniams renginiams – ženkliai prisideda prie „Žalgiris Group“ tvarumo tikslų.
„Mes esame matomi viešojoje erdvėje, todėl turime daugiau galimybių ir atsakomybių formuoti tvaraus vartojimo kultūrą Lietuvoje. Tikime, kad įgyvendinant tvarias iniciatyvas mus dažniau rinksis tie atlikėjai, renginių organizatoriai ir žiūrovai, kuriems taip pat svarbios išteklių tausojimo, tvarumo ir plastiko mažinimo temos. O tie, kam šie klausimai – nauji, gaus progą išbandyti ir galbūt pritaikyti renginiuose matytą praktiką savo buityje. Planetos išsaugojimas ne tik verslo, bet ir kiekvieno iš mūsų atsakomybė“, – sakė T. Štramaitis.
Prieš iniciatyvą įgyvendinant dideliu mastu, ji buvo išbandyta Eurolygos ketverto finalo metu. „Per finalo ketvertą daugkartinius puodelius išbandėme su savo tiksline auditorija. Iniciatyva buvo priimta labai pozityviai, ją teigiamai įvertino ir renginio organizatoriai, ir klientai, todėl esame pasiruošę ją įdiegti visur“, – apie projekto plėtrą kalbėjo „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovas.
Vien pernai po renginių buvo išmestos 3,42 tonos plastiko.
Papildomi resursai iššūkiams įveikti
Įgyvendinant tokio dydžio naujoves neišvengiamai kyla ir iššūkių, kuriuos įmonė jau numatė ir pasiruošė įveikti. Daugkartinių puodelių gamyba užtrunka gerokai ilgiau nei vienkartinių, todėl gali atsirasti nesklandumų užtikrinant pakankamą jų kiekį. Taip pat pačių indų surinkimas bei plovimas reikalauja papildomo laiko ir išteklių, kurių nereikėdavo, naudojant vienkartinius indus.
„Be gamybos ir tiekimo iššūkių numatėme, kad stadiono svečiai puodelius po renginių gali išsinešti su savimi arba išmesti į tam skirtas vietas. Norint kuo lengviau susitvarkyti su šiais iššūkiais, svarbus stadiono svečių švietimas dėl žaliosios politikos. Dėsime visas pastangas, kad svečiai indus paliktų jų surinkimo vietose, kurios bus stadione, arba grąžintų atgal į barus“, – sakė T. Štramaitis.
Ši iniciatyva prisideda prie kitų įgyvendintų „Žalgiris Group“ valdomų objektų sprendimų spręsti taršos krizę bei skatinti tvarumą sporto ir pramogų industrijoje. Prieš keletą metų ant „Žalgirio“ arenos stogo sumontuota 500 kW saulės elektrinė, kuri gamina net trečdalį energijos pastato poreikiams. Praėjusiais metais, siekiant paskatinti bioįvairovei itin svarbių bičių klestėjimą, ant „Žalgirio“ arenos baseino stogo taip pat buvo įkurtas bitynas, o bičių šeimos apgyvendintos Kauno modernizmą vaizduojančiuose aviliuose.
Apie „Žalgiris Group“
„Žalgiris Group“ – profesionali sporto infrastruktūros organizacija, vienijanti tokias Kauno „Žalgirio“ ir „Žalgirio“ arenos struktūroje veikiančias įmones ir prekės ženklus kaip „Žalgirio“ arenos baseinas, Dariaus ir Girėno stadionas, Kauno ledo rūmai. Organizacija fokusuojasi į renginių bei koncertų organizavimą, modernų objektų valdymą, inovacijas bei komercinės veiklos plėtrą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas vertina naujus SEB paslaugų įkainius3
Vienam didžiausių komercinių bankų SEB pabranginus kasdienes paslaugas klientams, Lietuvos bankas (LB) vertina tokį banko sprendimą, trečiadienį pranešė LB. ...
-
Naujas „INVL Asset Management“ fondas investuos į Baltijos šalių, Lenkijos įmones
Vienos didžiausių turto valdymo grupių Baltijos šalyse „Invalda INVL“ antrinė bendrovė „INVL Asset Management“ įsteigė naują informuotiems investuotojams skirtą uždaro tipo investicinį fondą „INVL Private Equity...
-
V. Čmilytė-Nielsen apie galimas Vengrijos investicijas: reikalingas atsargumas
Žiniasklaidai paskelbus apie Vengrijos kompanijų planus įsigyti Baltijos šalyse veikiantį banką „Luminor“ bei kontrolinį Lietuvos „Achemos grupės“ akcijų paketą, Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad &s...
-
Teismas leido UAB „Eurointegracijos projektai“ įsigyti VšĮ „Lietuvos inovacijų centras“ dalininko teises
Lietuvos apeliacinis teismas ketvirtadienį nusprendė, kad Lietuvos pramonininkų konfederacija, A. Vasiliauskas ir UAB „PMC Training“ (buvęs „Kauno Petrašiūnų darbo rinkos mokymo centras“) nepagrindė savo pretenzijų dėl n...
-
Užfiksavo atliekas gamtoje išmetančius darbininkus: jų pasiaiškinimas verčia iš kojų4
Vilniuje užfiksuoti vienos atliekas tvarkančios įmonės darbuotojai, gamtoje išmetantys surinktas šiukšles. Aplinkiniai gyventojai pasipiktinę. Tačiau įmonė tikina, kad situacija visiškai neteisingai suprasta. ...
-
Patys perkamiausi šalies ledai „Dadu“ pristato tirpstančias sezono naujienas3
„Dadu“ ledus gaminanti „Vikonda grupei“ priklausanti bendrovė „Vikeda“ į naują, 27-ąjį, sezoną žengia pelniusi iškalbingą – paties perkamiausio prekinio ženklo Lietuvoje – titulą ir smaližius vi...
-
Vilniaus taryba spręs dėl 20 tūkst. eurų mažesnės Nacionalinio stadiono kainos7
Vilniaus miesto taryba trečiadienį svarstys daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu statybos koncesijos sutarties pakeitimus, projekto kainą indeksuojant beveik 20 tūkst. eurų mažiau nei patvirtinta vasarį. ...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija4
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Lietuvos ir Singapūro pašto įmonės sutarė bendradarbiauti
Lietuvos paštas su Singapūro paštu „SingPost“ susitarė labiau bendradarbiauti pašto bei greitojo siuntų pristatymo versle. ...
-
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną3
Žodžiai „dantų implantacija“ daugeliui vis dar asocijuojasi su itin sudėtinga ir daug laiko reikalaujančia procedūra. Tačiau medicinai sparčiai tobulėjant, o pasaulyje atsirandant vis inovatyvesniems metodams, šiandien pacientai &sc...