Pereiti į pagrindinį turinį

1000 kilometrų "atlaidai"

2010-07-21 23:59

Didžiausiu automobilių sporto renginiu visose Baltijos šalyse tituluojamos "Omnitel 1000 km lenktynės" kiekvieną vidurvasarį Palangoje sulaukia tiek dėmesio, kiek garsusis "Le Mano" maratonas Prancūzijoje ar 24 valandų lenktynės Niurburgringe.

Populiarumo paslaptys

"Omnitel 1000 km lenktynes", ko gero, galima įtraukti į rinkodaros vadovėlius, kaip vieną geriausiai rytinėje Baltijos pakrantėje organizuojamų renginių. Šiais metais jo programa pasipildė ne tik naujais atrakcionais, bet ir istorinių (nuo konvejerių nuriedėjusių ne vėliau, kaip prieš 25 metus) automobilių lenktynėmis, taupaus važiavimo dvikova (12 valandų trasoje ratus suko skirtingų kartų "Volkswagen Tiguan" visureigiai).

Dar viena lenktynių populiarumą lemiančių priežasčių yra Palangos–Klaipėdos–Kretingos kelių sandūroje įrengiamos trasos specifika. Čia tėra "trys su puse" posūkio ir tik viena vieta, kur pervertinęs savo jėgas vairuotojas gali aplamdyti automobilio šonus, todėl startuojančiųjų smegenis kur kas mažiau slegia baimė. Užliūliuotas savisaugos instinktas ištrina ribas tarp profesionalių lenktynininkų ir kartą per metus šalmą užsidedančių lenktynių entuziastų verslininkų, todėl jų rato įveikimo laikas čia skiriasi vos 2–5 sek.

Tai sukuria dar vieną iliuziją, kad automobilių sportas yra toks pat nesudėtingas kaip šachmatai ir suvaldyti lenktyninę mašiną gali beveik kiekvienas. Kaip tik todėl į Palangą kiekvieną vidurvasarį susirenka tiek daug verslo žmonių, norinčių numalšinti greičio troškulį ir nusifotografuoti šeimos albumui pasidabinus lenktynininkų kombinezonu ir šalmu.

Dėl šių priežasčių dalis "Omnitel 1000 km lenktynėse" dalyvaujančių komandų į Palangą atvyksta akivaizdžiai neparengę namų darbų, todėl tik prasidėjus treniruotėms jiems kyla aibė problemų.

Intriga 2010

Šiais metais "Omnitel 1000 km lenktynių" starte išsirikiavo 42 komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos. Visų jų automobiliai pagal konstrukcijos tipą, svorį ir variklio galingumą buvo suskirstyti į 8 grupes: X1 klasėje – 5, GT – 2, D – 5, A1600 – 6, A3000 – 6, A3000+ - 6 ir SP – 1. Gausiausia A2000 klasė, kurioje varžėsi 11 komandų.

Po pirmųjų treniruočių paaiškėjo, kad realiausi pretendentai į nugalėtojų bendroje įskaitoje titulą – svečiai iš Belgijos ("KS Motorsport" komanda) su "BMW Silhouette" prototipu, lietuviška "Oktanas Racing" ekipa ("Porsche 997 GT3") ir antrus metus iš Lenkijos atvykstanti "Fuchs MP Sport Star Moto" komanda su "Ferrari 430 GT3 Scuderia".

Kvalifikacinius važiavimus laimėjo belgai, tačiau skirtumas tarp favoritų buvo vos kelios dešimtosios sekundės dalys. Tokiose lenktynėse tai nieko nereiškė.

Šiųmetės batalijos visa tai įrodė. Nors po starto jau pirmajame posūkyje komandos narys Nerijus Dagilis pranėrė pro "KS Motorsport" sportininką ir pamažu ėmė nuo jo tolti, vėliau lietuviai keletą kartų smarkiai prašovė nesumoję prisipildyti benzino ir pakeisti vairuotojų, kol trasoje ratus suko saugos automobilis, radikaliai sumažinęs lyderių važiavimo tempą. "Oktanas Racing" turėta 2 ratų persvara, iki lenktynių pabaigos likus 100 ratų, virto tokiu pat deficitu. Nors artėjant finišui šios ekipos narys Robertas Kupčikas lėkė kaip žaibas, nuolat gerindamas greičiausiai įveikto rato laiką, pavyti belgų taip ir nepavyko.

Trečią kartą pagrindinį lenktynių trofėjų atidavę svečiams iš užsienio, lietuviai finišo liniją kirto atsilikę daugiau nei pusantros minutės. Ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopė Lenkijos "Fuchs MP Sport Star Moto" komanda, kurios lenktynininkai Maciejus Marcinkewizcius, Maciejus Stanco ir Pawelas Potockis su "Ferrari 430 GT3 Scuderia" nuo nugalėtojų atsiliko 15 ratų.

Karščio aukos

Lenktynių dieną Palangoje oras įkaito beveik iki 35 laipsnių. Tai buvo didžiulis iššūkis ne tik sportininkams, kuriuos po trasoje paleistos valandos tekdavo iš automobilio traukti už pažastų, bet ir technikai.

Kai kurių komandų mašinų agregatus techninio aptarnavimo zonoje tekdavo ilgokai vėsinti, o kai kurias – gesinti. Labiausiai nepasisekė "Cargo Vilnius" ekipai, kai užsidegė Nerijaus Mierkio vairuojamas "Porsche 944 Turbo" automobilis. Gaisrą likvidavo budinti ugniagesių tarnyba, o sportininkas nenukentėjo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų