Jau daugiau nei pusmetį galioja nauja tvarka, kai į nedidelį eismo įvykį patekę vairuotojai gali nekviesti policijos. Ir avarijos kaltininkui, ir nukentėjusiajam pakanka užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kreiptis tiesiai į draudimo bendrovę. Draudimo bendrovės "Ergo Lietuva" duomenimis, apie 80 proc. įvykių sureguliuojama be policijos pagalbos.
Pildo dar nekruopščiai
Bendrovės "Ergo Lieuva" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu, apie 80 proc. kasko ir apie 70 proc. privalomojo civilinės atsakomybės draudimo eismo įvykių neberegistruojami policijoje – kreipiamasi teisiai į draudimo bendrovę. Tai leido ne tik sumažinti automobilių spūstis mieste, bet ir pagreitino žalų administravimo procesą, todėl vairuotojai greičiau gauna draudimo išmokas.
Pasak R.Pociaus, eismo įvykio deklaracijos, palyginti su pirmaisiais mėnesiais, kai tik buvo įvesta naujoji tvarka, užpildomos jau geriau.
"Iš pradžių buvo gana daug nesklandumų, tačiau dabar duomenys užpildomi tvarkingiau ir aiškiau. Sudarant draudimo sutartis vairuotojams paaiškinama deklaracijų pildymo tvarka, be to, įvykus eismo įvykiui jie konsultuojami visą parą veikiančiu "Ergo Lietuvos" draudos įvykių asistavimo telefonu. Juo taip pat konsultuojama, kada būtina kviesti kelių policiją", – pasakojo draudimo ekspertas.
Kaip vieną dažniausių eismo deklaracijos pildymo klaidų R.Pocius įvardija tai, kad vairuotojai užmiršta parašyti avarijos datą arba nurodomos neaiškios įvykio aplinkybės.
"Neretai pasitaiko atvejų, kai deklaracijos duomenys taisomi, braukomi. Tai labai apsunkina draudos įvykio administravimo procedūrą, nes draudimo įmonei pateikiama tik viena iš deklaracijos kopijų ir tokiu atveju neaišku, kada taisymai atlikti", – aiškino draudimo ekspertas.
Jis sakė pastebėjęs, kad neretai deklaracijos skiltyje "Draudėjas" nurodomas draudimo įmonės darbuotojas, pasirašęs draudimo liudijimą, kai turėtų būti nurodomas apsidraudęs asmuo.
Įteikė tuščius popierius
Eismo įvykio vietoje iki galo užpildyti ir pasirašyti deklaraciją privalo abu avarijos dalyviai.
"Dar tik įvedus naująją tvarką kartais vairuotojai į draudimo bendrovę atvykdavo su tuščiomis deklaracijomis ir prašydavo padėti jas užpildyti. Dabar tokių atvejų pasitaiko retai", – pabrėžė R.Pocius.
Jei deklaracija iki galo neužpildyta, o dalyviai iš avarijos vietos nuvažiavo, juos pareigūnai gali patraukti atsakomybėn už tai, kad pasišalino iš įvykio vietos. Būtent dėl šios priežasties įstatymas griežtai numato, kad deklaracija privalo būti užpildyta iki galo, joje negali būti jokių taisymų. Pataisos galimos nebent tada, kai abi pusės pasirašo prie ištaisytų duomenų. R.Pocius sako, kad deklaracijos turėtų būti pildomos vietoje prieš tai gerai suvokus avarijos aplinkybes, nes pasitaiko atvejų, kai vairuotojai vėliau nebesutaria, kuris iš jų yra eismo įvykio kaltininkas.
Identiškos visoje ES
"Įsitikinkite, kad ir kaltoji, ir nukentėjusioji pusė avarijos aplinkybes supranta vienodai", – patarė "Ergo Lietuvos" atstovas. Nukentėjusiai pusei taip pat rekomenduojama pasilikti viršutinį blanką (originalą), nors abu komplekto blankai pagal įstatymą yra lygiaverčiai.
Eismo įvykio deklaracijos, pasak R.Pociaus, ne tik palengvino žalų administravimą. Jos patogios ir tuo, kad yra identiškos visoje ES. Patekus į avariją užsienyje ir turint lietuvišką variantą galima be jokių kliūčių užpildyti deklaraciją, nors kalbos ir nesupranti. Tai labai patogu ir jau pravertė ne vienam į avariją svetur patekusiam vairuotojui.
Naujausi komentarai