- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministerija žada imtis ir automobilių sąvartynų. Nebenaudojamų transporto priemonių atliekas atvirtoje teritorijoje laikančios įmonės privalėtų atlikti požeminio vandens tyrimus, o pačių atliekų nebebūtų galima laikyti ar apdoroti ūkio paskirties ar fermų pastatuose, praneša Info diena.
Aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė tikino, kad automobilio sąvartynai yra ir šešėlio, ir aplinkosaugos problema.
„Yra ir čia problema, ir čia problema, bet transporto priemonėms galioja gamintojo atsakomybės principas. Kaip žinia, jis yra taikomas ir kitiems gaminiams Lietuvoje. Transporto priemonių gamintojai ar importuotojai turi vykdyti tam tikras pareigas, kurios susijusios ir su eksploatuoti netinkamų transporto priemonių sutvarkymu. Problema tokia, kad, kadangi yra nemažai šešėlio, tai valstybė nesuregistruoja visų importuotojų, kuriems ta problema būtų taikytina. Tuomet oficialūs importuotojai susiduria su pernelyg uždidinta administracine ir finansine našta, kuri gali būti sunkiai pakeliama“, – sakė R. Radavičienė.
„Kalbant apie autolaužynų ar eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojų veiklą, tai jau yra pats atliekų tvarkymas. Jis irgi yra reguliuojamas, yra specialios tvarkos. Mes dabar peržiūrime tiek vieną aprašą, tiek kitą – tiek servisų reguliavimą, tiek eksploatuoti netinkamų transporto priemonių veiklos reguliavimą“, – teigė ji.
Aplinkos viceministrė aiškino, kad kitose Europos valstybės yra praktikų, į kurias Lietuva galėtų remtis.
Yra diskusija, ar individualios veiklos vykdytojai galėtų vykdyti tokią veiklą, kuriai keliami pakankamai aukšti standartai.
„Praktikų tikrai yra, manau, netgi Lietuvoje mes surastume tos gerosios praktikos pavyzdžių. Svarbiausia tai, kad, norint, kad tai pataptų standartu, yra labai svarbu, kad visi, kas šitą veiklą vykdo, vadovautųsi tais pačiais standartais ir juos atitiktų. Kitaip tariant, kad nebūtų diskriminacijos ir mes galėtume matyti tuos puikius darnios veiklos pavyzdžius. Labai dažnai ir kitose srityse norime kažką nusikopijuoti iš kitų šalių. Akivaizdu, kad tokio visiško nusikopijavimo nepavyks atlikti. Yra eksploatuoti netinkamų transporto priemonių direktyva, kuri irgi nustato pagrindinius bazinius reikalavimus, kokius mes turime įvykdyti tikslus. Šioje situacijoje nereikalingas kažkoks modelis – yra nustatyti reikalavimai, privalu jų laikytis“, – kalbėjo R. Radavičienė.
„Valstybinė aplinkos apsaugos kontrolė vykdoma nuolat. Šiai paskirčiai netgi taikomos specialios akcijos, pavyzdžiui, akcija „Garažiukas“, kuri kaip tik šiuo metu vykdoma. Turime tarpinius rezultatus. Yra patikrinti 385 veiklos vykdytojai, nustatytas 81 pažeidėjas. Šita statistika tarpinė, kol kas akcija neužbaigta, bet statistika rodo, kad kas penktas veiklos vykdytojas veiklą vykdo nesilaikydamas aplinkosauginių reikalavimų, kuriuos nustato teisės aktai. Dažniau fiksuojami fizinių asmenų padaryti pažeidimai, kurie dažniausiai yra susiję su netinkamu atliekų tvarkymu“, – komentavo ji.
„Kai kalbame šita tema, yra akivaizdu, kad ji yra labai horizontali. Yra diskusija, ar individualios veiklos vykdytojai galėtų vykdyti tokią veiklą, kuriai keliami pakankamai aukšti standartai. Tikrai ta tema kalbame ir su Valstybine mokesčių inspekcija. Dabar servisų veiklą reguliuoja dvi institucijos – Susisiekimo ministerija ir Lietuvos transporto saugos administracija. Yra būtinybė kalbėti apie neišvengiamą tokių paslaugų standartizavimą ir tam tikra prasme standartų įvedimą, priklausomai nuo pačios veiklos statistikos. Natūralu, kad servisai, kurie vykdo važiuoklės remontus, teikia dažymo paslaugas ar atlieka tik padangų keitimo darbus, turėtų turėti skirtingą standartą. Apie tai eina kalba“, – sakė aplinkos viceministrė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...