- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje per parą fiksuojama apie 2,5 tūkst. greičio pažeidimų. Štai pernai greičio viršijimo baudų Lietuvoje skirta už daugiau nei 11 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – už 5 mln. eurų. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) per artimiausius metus keliuose žada įrengti daugiau nei 60 greičio matuoklių, tačiau politikai abejoja ar greičio matuokliai situaciją pakeis. Apie tai LNK reportaže.
Apie vidutinio greičio matuoklių efektyvumą LNK žurnalistas kalbėjosi su LAKD atstovu Laurynu Ivinskiu.
– Ar tie greičio matuokliai yra efektyvūs?
– Matoma, kad vidutinio greičio matuokliai tikrai yra efektyvūs. Netgi žiūrint vidutinį vairuotojų greitį, jis yra keliais kilometrais mažesnis nei leistinas. Tai tikrai ugdo vairuotojų įprotį laikytis saugaus leistino greičio. Taip pat, eismo įvykių, sužeistųjų ar žuvusiųjų tuose ruožuose, kur įrengti matuokliai, ženkliai sumažėjo. Žuvusiųjų yra sumažėję aštuonis kartus, tai tikrai didelis rezultatas, imant statistinius metus, kiek laiko matuokliai yra eksploatuojami.
– Tai kur ir kiek planuojate dar papildomai įrengti matuoklių?
– Šiemet bus įrengti keturi ruožai, o kitais metais planuojame įrengti dar 50 vidutinio greičio ruožų. Vietos yra parenkamos pagal metodikas, kuriose įvertinta eismo intensyvumas, eismo įvykių kiekis ir kita įvairi statistika, kuri aktuali išsirenkant pačias pavojingiausias vietas.
Tai tikrai įspūdingi kiekiai ir matome, kad tie matuokliai tikrai pasiteisina.
– Jei žvelgiant plačiąja prasme, kiek nuo stebėjimo pradžios sumažėjo eismo įvykių?
– Kiek eismo įvykių sumažėjo – nepasakysiu. Mes vertiname skaudžiausių eismo įvykių kiekius – žuvusių žmonių kiekį, sužeistų kiekį. Skaičiai tikrai yra sumažėję kartais. Tai tikrai įspūdingi kiekiai ir matome, kad tie matuokliai tikrai pasiteisina.
– Ar šiltuoju sezonu greičio viršytojų padaugėja?
– Žiemą, kai oro sąlygos yra prastos, tai vairuotojai tikrai važiuoja saugiau, lėčiau. Kai oro sąlygos geros – pastebime, kad šiek tiek spusteli tą greičio pedalą ir truputėlį pažeidimų yra daugiau.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Nors LAKD greičio matuoklių efektyvumu neabejoja, kai kurie Seimo nariai mano kitaip. Savo nuomonę šiuo klausimu išsakė ir Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ narė Laima Mogenienė.
– Sakykit, kodėl abejojate greičio matuokliais? Ar manote, kad reikia ne tik greičio matuoklių, bet viso komplekso?
– Aš manau, kad kompleksiškai reikėtų žiūrėti į tą visą saugumo keliuose sistemą. Greičio matuoklių šiaip jau Lietuvoje yra daug daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje, kiek mes jų matome. Pagal tai, kad tų prasižengėlių nemažėja, manyčiau, kad reikėtų pasižiūrėti ir kitas priežastis. Sakykime, žmogus pažeidžia greičio ribojimą – tai ar tas greitis yra nustatytas pagrįstai? Kartais tenka matyti tiesiame kelyje, dviejų juostų kelyje ženkliai sumažintą greitį. Tada važiuoji ir nelabai supranti, kodėl. Atrodo, tai tarsi spąstai padoriems vairuotojams. Tikruosius kelių erelius matau kiekvieną dieną važiuodama autostrada Kaunas–Vilnius. Jie skrenda maždaug dvigubu greičiu. Ir jiems neatsiranda jokie apynasriai, kad tokio elgesio nebūtų.
– Pernai būtent iš greičio pažeidėjų surinko daugiau nei 11 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – 5 mln. Kaip manote, ar tokios didelės sumos parodo, kad mūsų visuomenėje tas greičio viršijimas yra labai gajus?
– Aš manau, kad greitai laksto žmonės su gerais, naujais automobiliais, kuriems kartais net ir sunku lėčiau važiuoti. Jiems ta pinigų suma nėra labai didelis demotyvatorius viršyti greitį. Iš kitos pusės, gana geras motyvas yra surinkti tuos pinigus, o čia jau tikrai nemažos sumos. Reikėtų pasižiūrėti, kas yra naudos gavėjęs, kur tie milijonai nueina. Labai būtų gerai, kad tiesiogiai reguliuojantys eismą nebūtų naudos gavėjai ir tai nebūtų motyvas tas baudas surinkti, ribojančius kelio ženklus statyti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...