Modernizavus šį modelį 2012 metais labai pagerėjo vairavimo savybės, kas „Ford“ leido šiuo atžvilgiu konkuruoti su kitų gamintojų sunkvežimiais. Itin pagerėjo ir automobilio ergonimika.
2016 metais sunkvežimis įgijo naują 12,7 litro 480 AG „Ecotorq“ variklį ir naują automatinę „ZF“ transmisiją. Sunkvežimio gamintojai įdiegė pažangias vairavimo palaikymo sistemas. Įgyta patirtis ir pasitikėjimas leido pagalvoti apie kelią pasaulinės sėkmės link. Tačiau norint konkuruoti su didžiuoju sunkvežimių gamintojų septynetu reikėjo visiškai naujo modelio.
Metų kelionė
Per penkerius bandymo metus 233 naujojo vilkiko prototipai nuvažiavo 5 mln. mylių keturiuose žemynuose. Buvo atlikta 15 500 valandų laboratorinių bandymų, kurie apėmė ir apsaugos nuo korozijos patikrinimą, imituojant 12 metų ekstremalias sąlygas.
Pagaliau 2018 metų rudenį Hanoveryje vykusioje IAA parodoje buvo pristatytas naujasis „F-Max“. Ten šis vilkikas gavo „Tarptautinio metų sunkvežimio“ titulą.
Pirmiausia – vairuotojas
Priešingai nei tikėtasi šis naujokas neieško savo vietos po saule, remdamasis žemomis kainomis. Jis yra labiau orientuotas į vairuotojus, kurių nuomonė vis labiau lemia įmonių sprendimus renkantis sunkvežimį.
Vairuotojų nuomonė nulėmė ir daugumą „F-Max“ priimtų sprendimų – pradedant didžiule kabina, 500 AG varikliu ir baigiant tokiomis detalėmis kaip odinis vairas ir stovėjimo stabdžio svirtis. Taigi „F-Max“ yra ne pigi alternatyva, o veikiau racionalus sprendimas, siūlantis iš esmės viską, ko jums reikia. Ar netgi daugiau.
Kabinos patogumas ir ergonomika
„F-Max“ kabinos vidinis 216 cm aukštis laikomas rekordiniu tarp visų rinkoje esančių sunkvežimių, o kabinos grindys yra beveik lygios – su nežymiu 9 cm variklio tuneliu. Į kabiną lengva įlipti trimis patogiai išdėstytais laipteliais.
Viršutinis laiptelis yra sandarus, apsaugotas nuo dulkių ir drėgmės. Visiškai originalus sprendimas yra trys uždaros orlaivio stiliaus 105 litrų talpos daiktadėžės ant galinės sienos. Priešingai nei pas konkurentus, šios daiktadėžės nesumažina viršutinio gulto pločio, jis siekia 650 mm.
Poilsiui naudojamas 700–800 mm pločio apatinis gultas turi reguliuojamą galvūgalį ir čiužinį su plaunama danga. Taip pat kabinoje įrengtas 38 litrų talpos šaldytuvas, erdvios šoninės 195 ir 175 litrų talpos daiktadėžės. Kairėje grindų pusėje yra koja jungiamas jungiklis, skirtas vairo aukščiui bei pasvirimo kampui reguliuoti.
Tai garantuoja puikią vairavimo padėtį. Vairuotojo sėdynė yra specialiai sukurta „F-Max“ modeliui. Keturių stipinų vairas yra patogaus storio, su radijo, tempomato, mobiliojo telefono ir 8 colių prietaisų skydelio informacijos ekrano valdymui skirtais mygtukais.
Viršutinėje prietaisų skydelio dalyje pateikiami variklio temperatūros, alyvos slėgio, degalų ir „AdBlue“ kiekio rodmenys. Vilkikas turi automatiškai įsijungiančius valytuvus ir žibintus. Vairuotojo dešinėje esančioje lenktoje konsolėje įkomponuoti jungikliai, oro kondicionavimo įrenginio valdiklis ir daugiafunkcis 7,2 colio ekranas. Taip pat ten yra vietos daiktams. Konsolė turi du stalčius, kurie netrukdo vairuotojui judėti kabinoje ir yra labai naudingi vairuojant.
Galingas ir ramus
Variklis „Ecotorq“ „Euro 6“ standarto variklis naudoja SCR ir EGR technologijų derinį. Be to, kartu su patobulintu 2 500 barų slėgio degalų įpurškimu. Taip pat yra tokių sprendimų kaip dviejų greičių vandens siurblys, kintamosios srovės generatorius ar adaptyvus oro kompresorius.
Mažesnė trintis tarp stūmoklių ir cilindrų sienelių pasiekiama naudojant kietą DLC dangą. „Ecotorq“ variklio galingumas siekia 500 AG ir 2500 Nm, o stabdymui puikiai pasitarnauja 400 kW variklio stabdys ir 600 kW intarderis (pastarasis – papildomai pasirenkama įranga).
Kabinos viduje išskirtinai tylu. Tai pasiekta dėl itin sklandžiai dirbančio variklio, geresnės aerodinamikos, tobulesnio variklio dangčio ir geresnės salono garso izoliacijos. Triukšmas sumažintas ir pakeitus variklio apsukas: esant 90 km/val. greičiui, variklio apsukos yra mažesnės nei 1 200 aps./min. „F-Max“ naudojama naujausios kartos „ZF Traxon“ automatinė pavarų dėžė, jau įrodžiusi savo patikimumą ir komfortą kituose modeliuose.
Galingas ir ramus variklis „Ecotorq“ „Euro 6“ standarto variklis naudoja SCR ir EGR technologijų derinį. Be to, kartu su patobulintu 2 500 barų slėgio degalų įpurškimu. Taip pat yra tokių sprendimų, kaip dviejų greičių vandens siurblys, kintamosios srovės generatorius ar adaptyvus oro kompresorius.
Mažesnė trintis tarp stūmoklių ir cilindrų sienelių pasiekiama naudojant kietą DLC dangą. „Ecotorq“ variklio galingumas siekia 500 AG ir 2500 Nm, o stabdymui puikiai pasitarnauja 400 kW variklio stabdys ir 600 kW intarderis (pastarasis – papildomai pasirenkama įranga).
Kabinos viduje išskirtinai tylu. Tai pasiekta dėl itin sklandžiai dirbančio variklio, geresnės aerodinamikos, tobulesnio variklio dangčio ir geresnės salono garso izoliacijos. Triukšmas sumažintas ir pakeitus variklio apsukas: esant 90 km/val. greičiui, variklio apsukos yra mažesnės nei 1 200 aps./min. „F-Max“ naudojama naujausios kartos „ZF Traxon“ automatinė pavarų dėžė, jau įrodžiusi savo patikimumą ir komfortą kituose modeliuose.
„Ford F-Max“ apeliuoja į vairuotojus, kuriems ne paskutinėje vietoje yra važiavimo savybės – patogumas ir manevringumas. „Ford“ tvirtina, kad „F-Max“ yra geriausias savo klasėje. Jis turi efektyvius darbinius stabdžius, platų priekinės važiuoklės modulį, kabiną, užtikrinančią puikų tūrio, saugumo ir masės santykį.
Pati kabina turi mažai komponentų, o jos konstrukcija leidžia pradėti kitokių kabinų gamybą šios pagrindu: trumpesnių, su skirtingų aukščių stogais arba siauresnių su didele bendrų komponentų dalimi. Neabejojama, kad „F-Max“ yra pagrindas visam naujam „Ford Trucks“ sunkvežimių asortimentui, kuris ilgainiui pakeis esamus modelius. Atsižvelgiant į visa tai, akivaizdu, kad aštuntasis dalyvis galėtų vaidinti svarbų vaidmenį Europos keliuose.
Variklis
„Ford Ecotorq Euro 6d“ šeši cilindrai eilėje, keturi vožtuvai kiekvienam cilindrui, kintamas suspausto oro turbokompresorius, tiesioginio įpurškimo sistema, kuro darbinis slėgis iki 2 500 barų, skysčio aušinimas elektroniniu būdu valdomu ventiliatoriumi ir dviejų pakopų magnetiniu vandens siurbliu, aušinimo sistema 57 litrų talpos (su intarderiu), variklio alyvos kiekis 50 litrų, „Euro6-D“, naudojant SCR ir EGR technologijų derinį.
Darbinis tūris: 12 740 cc. Stūmoklio diametras x eiga: 130 x 160 mm. Suspaudimo laipsnis: 17: 1. Galia: 368 kW (500 AG) esant 1400–1850 aps./min. Sukimo momentas: 2 500 Nm esant 1000–1500 aps./min.
Galios perdavimas
Galinių ratų pavara, 12 greičių „ZF Traxon 12TX2620TD“ automatinė pavarų dėžė, du „Eco“ ir „Power“ režimai, pavarų dėžės alyvos talpa 23,5 litro, 16,688–1,00 greičio santykis ( R 15,54 / 12,03), 430 mm automatinė sausoji sankaba, 2,47: 1 diferencialas (90 km/val. esant 1 198 aps./min.), ASR, ESP stabilumo kontrolė, „Eco-Roll“, „Max Cruise“ numatomoji greičio palaikymo sistema su 3 greičių reguliuojamo greičio valdymu ir automatine ACC atstumo kontrole, LDWS anti-rollout, įkalnės stabdis, 90 km/val. elektroninis greičio ribojimas.
Važiuoklė
Priekinė ašis su 2 parabolinėmis spyruoklėmis, amortizatoriais ir stabilizatoriumi, keliamoji galia 7 100 kg. Galinė varančioji ašis, dviejų oro pagalvių pakaba, stabilizatorius, keliamoji galia 11 500 kg, ašies apkrovos indikatorius, padangos 315/70 R 22.5, „Alcoa 9.00x22.5“ plieniniai ratlankiai, padangų oro slėgio kontrolė.
Valdymas, stabdžiai, elektra
Kintamo aukščio ir reguliuojamas hidraulinis daugiafunkcis vairas, EBS elektroniniu būdu valdomi dviejų ašių pneumatiniai stabdžiai su visų ratų diskiniais stabdžiais, oro kompresorius su išjungimu, ABS, AEBS automatinis avarinis stabdymas, 400 kW variklio stabdis esant 2 300 aps./min., galinio rato stovėjimo stabdis, 130 A kintamosios srovės generatorius, dvi 12 V/225 Ah baterijos.
Kabina
Miegamoji kabina su aukštu stogu, vidinis aukštis 2 160 mm (virš tunelio 2 070 mm), tunelio aukštis 90 mm, trys laipteliai 390/390/372 mm, sėdynės su oro pakaba, reguliuojamas aukštis, pasvyrimas, sėdimojo paviršiaus ilgis, šildymas ir juosmens keturių lygių atrama, dvi lovos 2 100/1 900 mm ilgio ir 700–800 mm pločio, trys uždaros ir viena atvira daiktadėžė virš priekinio stiklo, papildomos daiktadėžės galinėje sienoje, 38 litrų talpos šaldytuvas po apatine lova, yra du išoriniai skyriai, automatinis oro kondicionierius, stacionarus šildytuvas, dvigubi šoniniai veidrodėliai su šildymu ir elektriniu reguliavimu (tik pagrindiniai), elektra valdomi langai, keturių taškų orinė kabinos pakaba, elektrinis kabinos keltuvas.
Matmenys ir svoris
5 925 x 2540 x 3 915 mm, ratų bazė 3 600 mm, priekis/galas 1 450/875 mm, balno aukštis 1 100 mm, kuro bakai 600 + 450 litrų, „AdBlue“ bakas 78 litrai.
Daugiau informacijos rasite čia.
![Straipsnis užsakytas](/themes/custom/dienalt-custom-theme/build/assets/images/dmn-pr-kd.png)
Naujausi komentarai