Avarijų priežastimi tampa ne tik vairuotojų išsiblaškymas, kultūros stoka, bet ir prie vairo avima netinkama avalynė. Draudikai įspėja, kad, atšilus orams, išauga šlepetes, aukštakulnius avinčių ar net basakojų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių.
Pavojinga avalynė
Pasak draudimo bendrovės "ERGO Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovo Nerijaus Giedraičio, aukštakulniai ir šlepetės – pavojingiausia vairuotojų avalynė.
"Yra tekę registruoti eismo įvykių, kilusių, kai vairuotojui nuo kojos nuslydo šlepetė ir jis nebegalėjo nei suvaldyti, nei sustabdyti automobilio. Vairavimas, avint batus su aukšta pakulne, taip pat pavojingas. Kulniukas gali sutrukdyti tinkamai nuspausti pedalą, nuslysti nuo jo, taip pat užstrigti tarp pedalų ar po juo. Kulniukui įstrigus po greičio pedalu, vairuotojai sudėtinga padaryti bet ką – tiek nukelti koją nuo pedalo, tiek jį spustelėti. Bene baisiausias scenarijus gali susiklostyti, kai nulūžęs kulniukas įstringa po stabdžių pedalu", – pasakoja draudimo ekspertas.
Tikslios statistikos nėra
N.Giedraitis atkreipia dėmesį, kad vairuotojai pasiryžta vairuoti netgi basomis. Tai itin pavojinga, o kai kuriose šalyse netgi uždrausta.
"Per eismo įvykį vidutiniškai patiriama 2 tūkst. litų nuostolių. Tikslios statistikos, kiek eismo įvykių sukelia šlepetes avintys vairuotojai, nėra, tačiau žalas registruojantys ekspertai atkreipia dėmesį, kad vasarą jų pasitaiko nemažai", – teigia N.Giedraitis.
Jis pastebi, kad vairuotojų su šlepetėmis eismo įvykių padariniai būna įvairūs – susiduria su kitais automobiliais, atsitrenkia į kelio ženklus, stulpus netinkama avalyne avintys vairuotojai nesuvaldę automobilio taip pat nuvažiuoja nuo kelio.
Dėl netinkamo apavo vairuotojas gali patirti tiek keliasdešimt litų, tiek keliasdešimt tūkstančių litų siekiančią žalą.
Trukdo ir valgymas
Prie kitų pavojingų vairuotojų įpročių galima priskirti ir valgymą prie vairo, ir kalbėjimą telefonu. Specialistai ypač atkreipia dėmesį į netaisyklingai laikomas kojas ant pedalų ir netaisyklingą rankų poziciją ant vairo bei vairavimą gulint arba atsirėmus į vairą.
"Įprotis netaisyklingai laikyti kojas ant pedalų turi įtakos, ar lemiamu momentu vietoj stabdžių nebus paspaustas greičio pedalas. Juos sumaišę vairuotojai atsitrenkia į kitus automobilius ar net pastatus. Pastebime, kad pedalus neretai sumaišo automobilį su automatine pavarų dėže pradedantys vairuoti naujokai ar turintys mažą patirtį. Tuo tarpu netaisyklinga sėdėsena arba vairo laikymas užkerta kelią tinkamai ir laiku reaguoti į besikeičiančias aplinkybes. Jeigu vairuotojas sėdi per arti vairo, jam tampa ne tik sunkiau valdyti automobilį, bet ir kyla didesnė grėsmė saugumui dėl pernelyg arti esančios saugos pagalvės", – pasakoja N.Giedraitis.
Elementarūs patarimai
Draudimo bendrovės atstovas primena, kad sėdėsena prie vairo visų pirma turi būti patogi. Padėjus kojas ant pedalų reikėtų patikrinti, ar galite be pastangų juos paspausti iki galo.
Optimalus atstumas iki vairo – kai atsilošus ir ištiesus rankas, vairo viršutinę dalį pavyksta pasiekti riešu. Rankos turėtų būti kiek sulenktos. Taisyklinga rankų pozicija ant vairo atitinka 9 ir 3 valandą laikrodyje.
Reguliuojant sėdynės aukštį reikėtų įvertinti, ar galimybė daugiau matyti aukštai sėdint nevaržo judesių laisvės – ji šiuo atveju svarbesnė.
"Taisyklinga sėdėsena ne tik nevargina vairuotojo, bet ir suteikia galimybę greitai reaguoti į pasikeitusias aplinkybes. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad vairuoti saugiausia su neslystančia ir patogia, judesių nevaržančia avalyne. Ji, kitaip nei šlepetės, turėtų būti prigludusi ir laikyti visą pėdą. Jeigu mėgstate vaikščioti su aukštakulniais ar šlepetėmis, automobilyje verta laikyti vairuoti tinkamų batų porą, kurią būtų galima vairuojant apsiauti", – pataria N.Giedraitis.
Naujausi komentarai