Pereiti į pagrindinį turinį

Automobiliai – tarsi tiksinti bomba

2009-12-23 10:59
Statistika: maždaug kas penkto patikrinto automobilio netvarkinga važiuoklė, tad kiekvieno jų vairuotojas rizikuoja nesuvaldyti mašinos lemtingu momentu.
Statistika: maždaug kas penkto patikrinto automobilio netvarkinga važiuoklė, tad kiekvieno jų vairuotojas rizikuoja nesuvaldyti mašinos lemtingu momentu. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Dažnas senesnio lengvojo automobilio šeimininkas nuo vienos techninės apžiūros iki kitos dvejus metus nesirūpina mašinos remontu. Specialistai įspėja, kad toks aplaidumas – pavojingas.

Po pusmečio – nebesaugus

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" specialistai apibendrino lapkričio 23 – gruodžio 5 d. rengtos akcijos "Būk saugus – pasitikrink ratus" rezultatus. Patikrinus 3046 automobilius paaiškėjo, kad net 84 proc. Lietuvos keliais važinėjančių mašinų turi techninių trūkumų.

Technikos ekspertai ir automobilių servisų meistrai taip pat atkreipia dėmesį, kad palyginti seni (daugiau nei 10 metų amžiaus) automobiliai, net ir sėkmingai įveikę techninės apžiūros centrų (TAC) filtrus, po gana trumpo laiko vėl reikalauja priežiūros. Stebėjimai rodo, kad, priklausomai nuo eksploatacijos intensyvumo ir sąlygų, techninės charakteristikos nepakitusios išlieka vidutiniškai tik apie 6 mėnesius.

Jei mašina vėliau nesulaukia kvalifikuotos profilaktinės pagalbos ir yra naudojama tol, kol tik pavyksta išvairuoti į kelią, jau po pusmečio ji pradeda kitiems eismo dalyviams kelti maždaug pusantro karto didesnį pavojų nei techniškai tvarkingas automobilis.

Neleido toliau važiuoti

Palyginti dideles apkrovas gaunančio seno automobilio būklė maždaug po dvejų metų eksploatacijos (tiek, kiek galima legaliai važinėti neužsukus į TAC) saugaus eismo ir aplinkosaugos požiūriu tampa kritiška. Neatsitiktinai, pačiais šiurkščiausiais skaičiavimais, vien tik dėl techninių priežasčių kasmet įvyksta iki 5–7 proc. avarijų.

Per pastarąją akciją "Būk saugus – pasitikrink ratus" surinkti duomenys šiuos nuogąstavimus dar kartą patvirtino. Tik 16 proc. patikrintų automobilių buvo be trūkumų. Beveik visose apskrityse į TA centrus atvyko mašinų, kurias pagal aptiktus defektus ekspertai apskritai uždraudė eksploatuoti. Vilniuje užfiksuoti šeši tokie atvejai, o Šiauliuose – penki.

Asociacijos "Transeksta" direktoriaus Gintauto Šlėderio teigimu, šįkart dažniausiai fiksuoti apšvietimo ir šviesos sistemos gedimai. Tokių problemų turėjo beveik 45 proc. per akciją patikrintų automobilių.

Žibintai nėra smulkmena

Specialistai teigia, kad blogai sureguliuoti, nešvarūs, sugadintais reflektoriais ar sklaidytuvais žibintai nėra smulkmena. Jie akina kitus eismo dalyvius, o grėsmė nepastebėti kelkraščiuose pėsčiųjų ir dviratininkų (ypač jei šie neturi atšvaitų ar žibintų) ir pakliūti į avariją išauga net keletą kartų.

Taip pat rimtais nemalonumais gresia stabdžių sistemos defektai. Per šią akciją nustatyta, kad penktadalio tikrintų automobilių stabdžiai neatitinka reikalavimų, o beveik 14 proc. turi didelių trūkumų.

18 proc. ekspertų apžiūrėtų mašinų turėjo problemų dėl važiuoklės. Tai leidžia daryti prielaidą, kad kai kuriais atvejais vairuotojas negalėtų suvaldyti savo transporto priemonės tik dėl šios priežasties.

12 proc. per akciją patikrintų automobilių varikliai gerokai viršijo maksimalias leistinas taršos normas.

Asociacijos "Transeksta" vadovai pastebėjo, kad tvarkingiausiais automobiliais važinėja Alytaus apskrities gyventojai: net 83 proc. čia patikrintų mašinų neturėjo didelių trūkumų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų