- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilius besinuomojantys vairuotojai skundžiasi susidūrę su galimai paslėptais mokesčiais, kuriuos taiko bendrovė „CityBee“. Klientus piktina, kad ši žinoma Lietuvos įmonė priskaičiuoja sumą už savo pačios sugalvotas mokamas zonas. Bendrovės atstovai ragina būti atidesniems.
Laukė nemalonus siurprizas
Neseniai bendrovės „CityBee“ automobilį išsinuomojęs kaunietis Nerijus buvo nemaloniai nustebintas. Klientas pasinaudojo paslauga ir iškart atsiskaitė už nuvažiuotus kilometrus. Tačiau, vėliau peržiūrėjęs kelionės išklotines programėlėje, jis aptiko pridėtą papildomą mokestį už paliktą ir paimtą automomobilį neva mokamose zonose.
„Bendrovė „CityBee“ pradėjo slapčia apgaudinėti žmones. Kito paaiškinimo neturiu. Panaudojus automobilį ir pažiūrėjus kelionės išklotines pastebėjau, kad buvo paskaičiuota papildoma septynių eurų suma už automobilio paėmimą ir palikimą mokamoje zonose. Nuomojant automobilį tai nėra aiškiai ir oficialiai nurodoma“, – perspėjo jis.
Dažnoje gatvėje vien tik paimti ir palikti transportą yra įkainota dviem eurais už paėmimą ir penkiais eurais už pastatymą.
Anot vyro, toli gražu ne visi klientai žino, kad, atsidarius „CityBee“ programėlę, reikia ne tik pasitikrinti automobilio nuomos kainą, bet ir papildomai paieškoti statymo zonos įkainių, o tai padaroma tik papildomai paspaudus raidelę „P“. Dažnoje gatvėje vien tik paimti ir palikti transportą yra įkainota dviem eurais už paėmimą ir penkiais eurais už pastatymą.
Zonos nesutampa
Klientas pastebėjo, kad Kaune tik miesto centre ir aplink jį yra nemokamos zonos, o visur šalia centro, kur anksčiau paimti nieko nekainuodavo, dabar pastatyti automobilį kainuoja penkis eurus.
„Mes automobilį palikome Mastaičiuose (Kauno rajonas), o mums buvo paskaičiuotas penkių eurų mokestis už palikimą. To programėlė, ieškant automobilio ir jį nuomojantis, nerodo. Žmogui nežinant, jis apgaunamas, nes priskaičiuojami paslėpti penki eurai už pastatymą ir du eurai už paėmimą“, – aiškino Nerijus.
Painiava: klientai pasigenda aiškiai prieinamos informacijos apie papildomus mokesčius už paimtus ir paliktus automobilius. / Ž. Gedvilos/BNS nuotr.
Jis pasakojo susisiekęs su automobilių nuomos bendrove, kurios darbuotojai iš pradžių tikino, kad mokesčiai galėjo būti pritaikyti bendroje mokamoje zonoje,pavyzdžiui, Vilniaus oro uoste. Tačiau vėliau jie patikslino, kad papildomas mokestis taip pat skaičiuojamas ne už savivaldybės oficialiai nustatytas mokamas miesto zonas, o pačios „CityBee“ bendrovės apibrėžtas zonas.
Nežinančių pakanka
Jas galima sužinoti programėlėje papildomai paspaudus „P“ raidę. Tik tuomet atsiranda eurų ženkliukas perspėjantis, kad zona yra mokama. Tai taikoma kone visoms aikštelėms net atokiose Kauno rajono vietose.
„Iš anksto niekas nieko aiškiai neparodo, tad jei nežinai apie papildomus mokesčius, nežinodamas sumoki. Kadangi nuskaitoma visada automatiškai iš kortelės, tikėtina, kad ilgai ir nepastebėsi, jog už nuomos paslaugą susimoki gerokai daugiau nei manei. Tai yra niekas kita, kaip tik tikslingas apgaudinėjimas ir tikrosios paslaugos kainos slėpimas“, – piktinosi pašnekovas.
Jo spėjimu, tokių nežinančių klientų gali susidaryti didelis būrys, tad ir į bendrovės kišenę gali sukristi nemenkos papildomos sumos.
Nuskaitymai atliekami automatiškai iš kortelės, tad tikėtina, kad ilgai ir nepastebėsi, jog už nuomos paslaugą susimoki gerokai daugiau nei manei.
Informacija prieinama
Bendrovės „CityBee“ atstovai buvo nustebę dėl tokio vartotojų nusiskundimo. Jų teigimu, įmonės programėlėje pateikiama išsami informaciją apie automobilių statymo zonas ir taikomus mokesčius.
„Visi šie ir papildomi duomenys parodomi dar prieš vartotojui pradedant kelionę. Programėlėje pakanka paspausti ant „P“ raide pažymėtos ikonos. Verta atkreipti dėmesį, kad didžiojoje dalyje miestų zonų mūsų automobilius galima palikti nemokamai“, – ramino „CityBee“ komunikacijos vadovė Baltijos šalims Justina Matuliauskienė.
Jos žodžiais, visi klientai, prieš pradėdami naudotis paslaugomis, privalo susipažinti su „CityBee” naudojimosi taisyklėmis, kuriose nurodyta, kad kai kurios parkavimo zonos yra mokamos. Tad ir klientas, norėdamas jose palikti automobilį, įsipareigoja sumokėti nustatytą mokestį. Vartotojai programėlėje ir naujienlaiškiuose periodiškai informuojami apie naujoves ir apie pokyčius, susijusius su parkavimo zonomis ir jose taikomais mokesčiais.
Pelninga ne visur
J. Matuliauskienės teigimu, geltona zona pažymėtose vietose paliekamiems „CityBee“ automobiliams yra taikomas papildomas mokestis, kuris rezervacijos pabaigoje yra pridedamas prie kelionės kainos.
Skirtumas: „CityBee“ zonų įkainiai neturi nieko bendro su savivaldybės parkavimo zonų kainomis. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Jos įsitikinimu, papildomo mokesčio įvedimas bendrovei suteikia galimybę efektyviau valdyti savo transportą. Be to, tai padeda išplėsti paslaugos prieinamumą klientams. Mat kai kuriose zonose automobilių paklausa yra mažesnė, todėl jie prastovi ilgesnį laiką. Bendrovės darbuotojams tenka skirti papildomų resursų tam, kad automobiliai būtų pergabenami į populiaresnes miestų zonas, kuriose paslauga yra paklausesnė.
„CityBee“ paslaugos kaina apskaičiuojama sudėjus automobilio naudojimo laiką ir nuvažiuotus kilometrus. Tiesa, bendrovė taiko ir įvairių nuolaidų, o kelionės kainai įtakos turi ir automobilio modelis. Kuo jis prabangesnis, tuo įkainis didesnis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...
-
Prie vairo su vėjeliu – ne vien užmiestyje: kaip suprantame leistiną greitį3
Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai. ...
-
Modernizuos pervažas – investuos 2,4 mln. eurų1
Didinant traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą, bus modernizuojamos keturios ruože nuo Kauno Lenkijos sienos link esančios geležinkelio pervažos. ...
-
Alytuje ar Paryžiuje – draugiški aplinkai: užsimota atnaujinti miestų viešąjį transportą3
Siekdama kuo labiau sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į aplinką, ES yra parengusi specialių skatinimo priemonių. Viena iš jų – atnaujinti miestų viešąjį transportą. ...
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka šiemet augo 15 proc.
Lietuvoje šiemet sausį-balandį pirmą kartą įregistruota 49,8 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 14,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, remiantis preliminariais „Regitros“ duomenimis, trečiadienį pranešė &bdq...
-
Ruošiamasi apmokestinti elektromobilių įkrovimą valstybinėse stotelėse9
Baigiantis nemokamam elektromobilių įkrovimui valstybės įrengtose stotelėse ruošiamasi nustatyti jų įkainį. ...
-
Elektriniams paspirtukams – apynasris: norima juos išvaryti iš šaligatvių38
Elektrinius paspirtukus vairuoti galėtų tik 16 metų sulaukę asmenys ir jais važinėti būti draudžiama pėsčiųjų takais. ...