- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius.
Prognozuojama, kad mobilumo kaip paslaugos sektoriaus vertė viršys 40 trilijonų dolerių iki 2030 metų. Visame pasaulyje planuojamos arba pradedamos vykdyti iniciatyvos, kurių tikslas sukurti gyvybiškai svarbią ir tvarią ekosistemą, atitinkančią besivystančios visuomenės poreikius bei tvarumo filosofiją. Taip siekiama sujungti ir įtraukti visas susijusias šalis, t. y. paslaugų teikėjus, transporto operatorius, valdžios institucijas bei vartotojus. Mobilumas kaip paslauga (MaaS) – tai nauja judėjimo koncepcija, kuri integruoja, valdo ir dalinasi privačiu bei viešuoju transportu, taip siekdama užpildyti atotrūkį tarp viešojo ir privataus transporto operatorių.
Mobilumas kaip paslauga. Kas tai?
Mobilumas kaip paslauga (toliau – MaaS) – tai įvairių transporto paslaugų integravimas į vieną mobilumo paslaugą, prieinamą pagal poreikį. Taigi MaaS yra transporto ar mobilumo prieigos pažadas. Naudotojui MaaS siūlo pridėtinę vertę – patogumą, t. y. naudojama viena programa bei vienas mokėjimo būdas. Siekdamas patenkinti kliento pageidavimus, MaaS operatoriai siūlo įvairias transporto parinktis, nesvarbu, ar tai viešasis transportas, automobilių ar dviračių dalijimasis, taksi, pavėžėjimo paslauga, trumpalaikė ar ilgalaikė automobilių nuoma, automobilio abonementas, ar šių paslaugų derinys. MaaS konceptas ypač greitai evoliucionuoja kurdamas naujas verslo nišas, ieško, kaip organizuoti ir eksploatuoti įvairias transporto galimybes, įskaitant prieigą prie tikslios informacijos apie vartotoją, paklausą bei naujas tvaraus judėjimo kryptis.
Mobilumo kaip paslaugos (MaaS) pridėtinė vertė bei nauda
Kertinis principas, kuris įgalina MaaS veikimą, yra orientacija į vartotoją. Siekiama sukurti tokią ekosistemą, kuri pasiūlytų geriausią vertę, padedant patenkinti mobilumo poreikius ir išspręsti nepatogumo faktorių tiek privatiems, tiek verslo vartotojams, o svarbiausia – pagerinti visos transporto sistemos efektyvumą. Tai reiškia, kad norima sukurti tokią aplinką, kuri turėtų daugiau pasirinkimo galimybių, daugiau laisvės bei užtikrintumo, t. y. įgyvendintų pirminį pažadą:
- Lengvesnė ir labiau informuota naudotojo sąveika su transporto tinklu, įskaitant daugiarūšę prieigą.
- Galimybė pritaikyti paslaugas individualiems poreikiams, kad būtų patenkinti vartotojų poreikiai (tinkamu laiku ir už prieinamą kainą) bei transporto tinklo veiksmingumas.
- Sąveika ir integruota sistema, leidžianti dalytis duomenimis tarp naudotojų ir transporto operatorių bei savininkų.
- Didesnis žmonių ir prekių pervežimo efektyvumas: sumažėja spūstys ir perpildymas, o sutrumpėjęs kelionės laikas gali turėti naudos sveikatai bei ekonominei.
- Mažesnis poveikis aplinkai.
WeFleet nuotr.
Ilgalaikė automobilio nuoma
Mobilumas kaip paslauga turi nemažai skirtingų verslo modelių, o vienas iš jų automobilio veiklos nuoma be įsipareigojimų arba kitaip – automobilio abonementas įmonėms. Lietuvoje pirmoji tokio pobūdžio kompanija „WeFleet“ siūlo išskirtines ilgalaikės automobilių nuomos sąlygas su lanksčiais pasirinkimais jūsų verslui:
- „WeFleet“ abonementą vos 1 mėnesiui galite įsigyti be jokių papildomų įsipareigojimų ir su įskaičiuotu KASKO draudimu.
- Nereikia mokėti pradinio įnašo ir galite keisti naujus automobilius.
- Nemokamas pristatymas Kaune ir Vilniuje.
- Patogus ir greitas aptarnavimas.
- Minimali nuoma – 1 mėnesis.
- „WeFleet“ automobiliai yra visiškai nauji arba su minimalia rida iki 5000 km.
- Galite keliauti Europos Sąjungos teritorijoje.
„WeFleet“ – tai inovatyvi mobilumo kompanija, siūlanti patogesnę ir lankstesnę automobilių naudojimo alternatyvą verslui. Už fiksuotą mėnesio kainą „WeFleet“ suteikia visapusišką mobilumo paketą įmonėms. Automobilio abonementas yra lengvas ir patogus būdas naudotis naujais automobiliais bei juos keisti, išvengiant ilgalaikių sutarčių, pradinio įnašo bei automobilių aptarnavimo rūpesčių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...