Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių pasaulio nišos. "Audi" staigmena

2010-09-24 18:47
Automobilių pasaulio nišos. "Audi" staigmena
Automobilių pasaulio nišos. "Audi" staigmena / Gamintojo nuotr.

Nuo tos dienos, kai dienos šviesą išvydo pirmasis dabartinio automobilio prototipas, prabėgo beveik 130 metų. Per šį laiką vairuotojų teismui buvo pateiktos, atrodytų, visos įmanomos konstrukcijos. Nepaisant to, iš konstruktorių nesiliaujama reikalauti, kad šie materializuotų vis naujas idėjas.

Užkrečiamas pavyzdys

2004-ųjų rudenį per "Mercedes-Benz CLS" – pirmojo penkiadurio kupė – pristatymą buvo girdėti ir nemažai pašaipių balsų. Suprask, kokia prasmė investuoti milžiniškas sumas kuriant kokį nors "savaeigį lygintuvą", jei kuo puikiausiai galima verstis ir su tradiciniu aparatu. Tačiau, didelei skeptikų nuostabai, CLS gana greitai tapo nauju stiliaus stebuklu. Per mažiau nei šešerius metus "Mercedes-Benz" pardavė daugiau nei 170 tūkst. šio modelio automobilių. Turint galvoje, kad pigiausias CLS kainavo per 200 tūkst. litų, tai tiesiog puikus rezultatas.

Žinoma, tai negalėjo likti nepastebėta. 2008-ųjų sausį savą alternatyvą – "Passat CC" – Detroito automobilių parodoje pristatė "Volkswagen". Po metų kovo mėnesį Šanchajuje vykusioje parodoje pasauliui buvo pristatytas pirmasis penkiaduris "Porsche" modelis "Panamera". 2010-ųjų spalį tarptautiniame Paryžiaus automobilių salone turėjo oficialiai debiutuoti ketvirtasis šio klubo narys – "Audi A7 Sportback".

Tačiau planai buvo šiek tiek pakoreguoti. Pompastišką A7 pristatymą vokiečiai surengė liepos 26-ąją Miunchene, iš kur visam Senajam žemynui buvo transliuojami specialūs reportažai. Dar po trijų savaičių keletas demonstracinių "Audi A7 Sportback" egzempliorių buvo pristatyti uždaruose vakarėliuose beveik visur, kur tik veikia "Audi" atstovybės. Prieš keletą savaičių tokia šventė įvyko ir Kaune, Ryšių istorijos muziejuje.

Galima spėti, kad skubėti privertė amžinųjų varžovų iš "Mercedes-Benz" stovyklos planai – praėjusią savaitę jie pristatė antrosios kartos CLS modelį. Norėdama pirmoji padaryti įspūdį ir persivilioti bent pačius emocionaliausius klientus, "Audi" suskubo šiek tiek aplenkti konkurentus iš Štutgarto.

Pranokti "Mercedes-Benz" tikimasi ir pagal pardavimo apimtis. "Audi" atstovai viliasi kasmet parduoti maždaug po 40 tūkst. "A7 Sportback". Be to, šio modelio pasirodymas laikomas naujos, itin ambicingos, programos startu: per septynerius metus "Audi" rinkai pristatys septyniolika naujų modelių, o pardavimą sieks padidinti 50 proc.

"Audi" koziriai

Kuo "A7 Sportback" toks ypatingas, kad tradiciškai santūrūs vokiečiai pratrūko tokiais "grasinimais"?

Kauno "Audi" atstovybės "Autojuta" direktorius Vytautas Švedas, jau turėjęs progą išbandyti šį kupė specialioje trasoje, patikino buvęs maloniai nustebintas.

"Audi" kiekvienu nauju modeliu stengiasi pateisinti savo šūkį "Vorsprung durch Technik" ("Technikos pranašumas"), tačiau A7 iš tiesų pranoksta lūkesčius. Kad ir koks banalus būtų posakis "trys viename", tačiau šiuo atveju yra būtent taip: penkiaduris automobilis turi visus sportiško kupė bruožus, yra patogus kaip klasikinis sedanas ir praktiškas kaip universalas. Standartinė A7 bagažinės talpa yra 535 l, tačiau, nulenkus galines sėdynes, erdvė kroviniams gali padidėti iki 1390 l. Nors A7 itin žema (bendras aukštis 1420 mm), įlipti ir išlipti patogu, tiek vairuotojui, tiek už jo sėdinčiam keleiviui", – vardijo V.Švedas.

Be to, "A7 Sportback" itin gerai atrodo. Žemas, nuolaidus hečbeko stogas, platus variklio dangtis, galingos ratų arkos sukuria plėšrios mašinos įspūdį. Nuo koncepcinio "Audi Sportback", kuris prieš pusantrų metrų buvo parodytas Detroite, serijinis modelis skiriasi tik keletu detalių – šiek tiek mažesnėmis oro įsiurbimo angomis priekyje, žibintais, radiatoriaus grotelėmis, tačiau ir ši mašina prikausto dėmesį.

Tas pats pasakytina ir apie interjerą. Priekines kairiąsias ir dešiniąsias dureles optiškai sujungia per prietaisų skydelį nusidriekianti juosta, panaši į matytą naujajame "Audi A8". Visos salono apdailos medžiagos yra aukščiausios kokybės. Oda aptrauktose priekinėse sėdynėse galimos pasirenkamos klimato kontrolės ir masažo funkcijos. Užpakalinėse sėdynėse įsitaisyti gali tik du keleiviai (čia yra du saugos diržai). A7 savininkas gali pats pasirinkti subtilų interjero apšvietimą.

Tituluotas ralio meistras atkreipė dėmesį į automobilio važiuoklės darbą. Amortizatorių standumas reguliuojamas pagal vairuotojo pageidavimus, tačiau, net nustačius komfortiškiausią režimą, "Audi A7 Sportback" išlieka puikiai valdomas.

Viena svarbiausių techninių naujovių – pirmą kartą didžiuosiuose "Audi" modeliuose pritaikytas elektromechaninis vairo stiprintuvas (dabartiniai A6 ir A8 turi elektrohidraulinius agregatus), kuris visiškai išsijungia važiuojant tiesiai.

Išmanusis automobilis

Kaip ir A8 modelis, "Audi A7 Sportback" valdymas pagrįstas logiška, intuityvia ergonomika ir specialių paaiškinimų nereikalaujančiu darbu. Antros kartos MMI ("Multi Media Interface") operacinė sistema leidžia verstis su mažiau mygtukų ir yra bazinės įrangos dalis. Papildomai galima užsakyti sistemą, kuri svarbiausią informaciją pateikia ant priekinio stiklo. MMI liesti jautri sistema turi patogų jutiklinį kilimėlį, ant kurio vairuotojas gali pirštu užrašyti paskyrimo vietos raides, renkamo telefono numerio skaitmenis ar atlikti daugybę panašių funkcijų.

Per "Bluetooth" sistemą automobilio telefoną A7 gali prisijungti prie interneto ir, tarkim, ieškant kelio, su įprasta navigacijos informacija gauti vaizdus iš "Google Earth". Pagrindinė navigacijos sistema suderinta su daugelio pasirenkamų vairuotojo pagalbos ir saugumo sistemų. Ji maršruto duomenis, skirtus priekiniams žibintams, automatinei pavarų dėžei ir prisitaikančiam valdymui, persiunčia į kontrolės skyrius. Tarkim, privažiavus prie sankryžų, mašina pati papildomai apšviečia kelkraščius, o judant kalnuota vietove – parenka pavarų dėžės dantračių poras taip, kad vairuotojas naudotų optimalią galią.

Naujoji "Audi" važiuojamosios dalies stebėjimo (angl. "Active Lane Assist") sistema padeda vairuotojui išlaikyti "A7 Sportback" važiavimo kryptį, o naujoji automobilio statymo (angl. "Park Assist") sistema išvaduoja vairuotoją nuo rūpesčių statant automobilį lygiagrečiai su kitomis mašinomis.

WLAN prieigos taškas naudojamas mobiliojo ryšio prietaisams prijungti. "Bose" garso sistema leidžia pasirinkti "Bang & Olufsen" pažangią garso sistemą su 1,3 tūkst. vatų galia ir 15 garsiakalbių.

Vokiškos arklių lenktynės

Dar vienas dalykas, kuriuo gali pasigirti "Audi" inžinieriai – siūlomų variklių gama.

Ją sudaro du benzininiai ir du dyzeliniai jėgos agregatai. Silpnesniojo benzininio variklio 2.8 FSI pajėgumas 204 AG ir 280 Nm, o galingesniojo 3.0 TFSI – 300 AG ir 440 Nm. Abu varikliai, komplektuojami su "S tronic" transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema. 1695 kg svorio automobilis su aštresniuoju benzininiu varikliu 100 km/val. įsibėgėja per 5,6 sek.

Dyzelinių variklių gerbėjai galės rinktis iš dviejų 3.0 TDI versijų. Pirmasis išvysto 245 AG ir 500 Nm, antrasis – 204 AG ir 400 Nm. Galingesnė versija bus komplektuojama su septynių laipsnių transmisija "S tronic" ir visų varančiųjų ratų sistema, o silpnesnė bus varoma priekiniais ratais ir turės bepakopę automatinę pavarų dėžę.

Gamintojų teigimu, ekonomiškiausios 3.0 l TDI, 204 AG versijos vidutinės degalų sąnaudos bus tik 5,3 l/100 km (automobilis su priekiniais varančiaisiais ratais), o CO2 emisija – 139 g/km. Dar įspūdingesnės galingesniojo dyzelio charakteristikos: iki 100 km/val. jis leidžia "Audi A7 Sportback" įsibėgėti per 6,5 sek., o vidutinės degalų sąnaudos – 6 litrai. "Kvadriniam" automobiliui – tai iš tiesų nerealiai geras pasiekimas.

Visų varančiųjų ratų pavara tokia kaip ir kupė RS5, vietoj "Torseno" diferencialo panaudota nauja schema. Paprastai galia tarp priekinių ir užpakalinių ratų paskirstoma 40:60, reikalui esant, ji gali būti perskirstyta: iki 85 proc. traukos į užpakalinius ratus, arba iki 70 proc. į priekinius.

Išskirtinumo kaina

Klausiamas, ar patirtis dirbant su prieš porą metų pasirodžiusiu "Audi A5" modeliu, taip pat užėmusiu tarpinę padėtį tarp A4 ir A6, leidžia tikėtis sėkmės "A7 Sportback", V.Švedas patikino, kad norinčiųjų turėti kitokį automobilį visuomet buvo ir bus.

"A8 iš esmės skirtas žmogui, kurį vežioja samdomas vairuotojas. Todėl pats savininkas, sėdęs prie vairo, gali jausti tam tikrą moralinį diskomfortą. A7 tokių dviprasmybių tikrai leis išvengti ir pačiam mėgautis visais įmanomais vairavimo malonumais", – samprotavo "Autojutos" vadovas.

Pasak V.Švedo, dar vienas motyvas rinktis A7 – šio modelio kaina. Penkiaduris kupė turėtų kainuoti 13–17 proc. daugiau nei A6, tačiau gerokai mažiau nei A8.

"Vokietijoje toks automobilis parduodamas už maždaug 178,3 tūkst. litų. Deja, kol kas neturima patvirtintos kainos mūsų rinkai, nes ji nustatoma atsižvelgiant į pagrindinių konkurentų kainodaros politiką. Be to, į mūsų rinką tradiciškai tiekiami šiek tiek geresnės bazinės komplektacijos modeliai, todėl kaina būna truputį aukštesnė. Tikimės, kad ji nesieks 200 tūkst. litų. Bet kokiu atveju žmonių, laukiančių "A7 Sportback" jau yra", – patikino V.Švedas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų