Prižiūri skirtingai
Tos pačios apklausos dalyviai tvirtino, kad vienas reikšmingiausių dalykų, būtinų gerai eksplotuojant automobilį, – pasirinkti kokybiškus degalus. 44 proc. vairuotojų pasakoja, kad renkasi išskirtinai kokybiškus degalus, o 54 proc. teigė įvertinantys ir tai, kokį poveikį degalai turi automobiliui. Dauguma vairuotojų skeptiškai vertina degalų įsigijimą iš nepatikimų šaltinių, tačiau mechaninės automobilio dalies priežiūrai skiria vis dar nepakankamai dėmesio.
Autocentro "Autoakstė" direktorius Algimantas Akstinas "Kauno dienai" įvardijo kelis kriterijus, kurie lemia, kaip atsakingai vairuotojas prižiūri savo transporto priemonę.
"Pirmiausia priklauso nuo paties automobilio savininko požiūrio, nuo automobilio ir, žinoma, nuo perkamosios savininko galios. Kalbant apie statistinį Lietuvos vairuotoją, važinėjantį 10–15 metų senumo automobiliu, jo rūpinimąsi transporto priemone pavadinčiau paprasčiausiu gaisrų gesinimu", – tvirtino jau beveik dvidešimtmetį Kaune veikiančio automobilių serviso vadovas.
Jeigu žmogus nori gauti atliktiems darbams ir remontui panaudotoms detalėms garantiją, jis neturėtų tikėtis suremontuoti transporto priemonę už keliasdešimt eurų.
Pasak pašnekovo, daugiau dėmesio automobilių priežiūrai skiria važinėjantieji naujesniais automobiliais – vienus taip daryti verčia naujų automobilių pardavėjų iškeltos garantinio aptarnavimo sąlygos, kiti, automobilį įsigiję su paskola, taip pat linkę skirti jam daugiau dėmesio.
"Trumpai tariant, kuo naujesnis automobilis, tuo savininkas jį pareigingiau prižiūri, nors pasitaiko ir išimčių", – dėstė automobilių priežiūros specialistas. Jis pabrėžė, kad dažniausiai, nepaisant to, kokio senumo automobiliu važinėja, jį itin atsakingai prižiūrėti stengiasi garbesnio amžiaus vairuotojai. "Tikriausiai šie žmonės dar prisimena senesnius laikus, kai automobilį įsigyti buvo gana sunku, o jo priežiūra buvo atsakingas darbas", – svarstė A. Akstinas.
Mažiausiai du kartus
Kaip ir kituose paslaugų versluose, taip ir užsukę į automobilių servisą vairuotojai nori išleisti kuo mažiau, tačiau tikisi, kad automobilis bus sutvarkytas itin gerai. "Tiek kokybiškos prekės, tiek ir kokybiškos paslaugos kainuoja. Jeigu žmogus nori gauti atliktiems darbams ir remontui panaudotoms detalėms garantiją, jis neturėtų tikėtis suremontuoti transporto priemonę už keliasdešimt eurų. Be to, taupyti rizikuojant savo ir kitų važiuojančiųjų automobiliu saugumu nevertėtų", – pasakojo "Autoakstės" vadovas.
Tvirtinantiesiems, kad automobilio priežiūra reikalauja gana daug laiko, A. Akstinas pataria suderinti būtiniausius darbus su papildomu automobilio techninės būklės patikrinimu. "Bent du kartus per metus automobilio savininkas yra priverstas užsukti į automobilių remonto dirbtuves – rudenį ir pavasarį, kai vasarinės padangos keičiamos žieminėmis, arba, kaip teks daryti netrukus, žieminės padangos keičiamos vasarinėmis", – sakė pokalbininkas.
Jis patvirtino, kad, "Autoakstės" servise keičiant automobilio padangas, visada patikrinama pakabos, vairo, stabdžių sistemų techninė būklė, savininkui tai nieko nekainuoja, o apie aptiktus trūkumus klientas informuojamas užpildant automobilių gedimų aktą. "Visuomet pasiūlome automobilio savininkui tuos trūkumus pašalinti – juk vienaip ar kitaip automobilis jau yra remonto dirbtuvėse, tad tokiu būdu galima nušauti du zuikius vienu šūviu – du kartus per metus paaukoti daugiau laiko detalesnei automobilio techninei apžiūrai ir trūkumams šalinti, kad automobilis patikimai tarnautų iki kito apsilankymo servise", – įsitikinęs automobilių priežiūros specialistas.
Vyras stebėjosi, kad vis dėlto atsiranda vairuotojų, kurie į meistrų užfiksuotus trūkumus numoja ranka arba sutvarko tik tuos, kurie kainuoja pigiausiai. "Žinoma, gerai bent tai, tačiau net menkiausia netinkamai funkcionuojanti automobilio detalė gali sugadinti visą techninį mazgą, kurio remontas kainuos kelissyk daugiau, o neretai su tokiu gedimu automobilis į mūsų dirbtuves atkeliauja nebe sava eiga, o atgabenamas techninės pagalbos automobiliu", – patirtimi dalijosi A. Akstinas.
Taupus moka dukart
"Autoakstės" meistrai net ir atlikdami automobilio kėbulo remonto darbus nemokamai patikrina ir mechaninės dalies techninę būklę, o apie atsiradusius gedimus informuoja savininką. Paklaustas, ar galėtų pasakyti, kurie iš automobilių savininkų labiausiai linkę iškart taisyti rastus gedimus, A.Akstinas pasakojo, kad daugiausia dėmesio gerai automobilio techninei būklei skiria juridiniai asmenys.
"Dažniausiai įmonių automobilių parką prižiūrintys žmonės supranta, kad automobilis yra darbo įrankis ir jis turi funkcionuoti be priekaištų bei nekelti papildomo pavojaus, todėl visus gedimus mūsų prašo sutvarkyti iš karto", – kalbėjo automobilių priežiūros specialistas. Jis teigė, kad reguliari automobilio priežiūra leidžia sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko.
Apleisto mechaninio mazgo gedimo pašalinimas dažnai kainuoja daugiau negu vienos jo dalies pakeitimas, atima daugiau meistrų laiko, o kai automobilis paliekamas dirbtuvėse, natūralu, kad savininkas lieka be transporto priemonės.
"Dažniau po užsienio šalis keliaujantys vairuotojai tikriausiai pastebi, kaip retai šalikelėse galima išvysti sustojusius automobilius su pakeltais variklio dangčiais, o mūsų šalyje nors ir sumažėjo tokių atvejų, tačiau taip nutinka vien dėl to, kad gedimai laiku nesutvarkomi. Prietaisų skydelyje užsidegusi įspėjamoji lemputė neretam vairuotojui dar nėra pakankamas perspėjimas apie tai, kad metas ratus sukti į serviso dirbtuves", – apgailestavo A. Akstinas, tačiau kartu pastebėjo, kad daugėja ir atsakingų vairuotojų, kurie, įtardami vieną ar kitą gedimą, užsuka į "Autoakstę" pasikonsultuoti su meistrais, kad būtų tikri, jog važinėja techniškai tvarkingu ir saugiu automobiliu.
Naujausi komentarai