- „Kauno diena“, ld.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno.
Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad balandį–spalį automagistralėse lengviesiems automobiliams leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, o greitkeliuose – 120 km/val.
Lapkritį–kovą didžiausias leistinas greitis šalies automagistralėse ir greitkeliuose – 110 km/val.
Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui taip pat jau suteikta automagistralės kategorija.
„Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną. Tačiau vidutinė išmoka nuostoliams atlyginti yra 30 proc. didesnė kelyje Vilnius–Kaunas, ji siekia beveik 1 900 eurų“, – sakė Lietuvos draudimo Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.
Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną.
Anot jo, kelyje Kaunas–Klaipėda eismo inicidentų įvyksta daugiau nei tris kartus dažniau, palyginti su kelio atkarpa Klaipėda–Kaunas. Vis dėlto 26 proc. didesnė vidutinė žala yra būtent kelyje Klaipėda–Kaunas.
„Tris kartus daugiau nuostolių per pastaruosius dvejus metus mūsų bendrovė fiksavo ir kelio atkarpoje Vilnius–Panevėžys, palyginti su keliu Panevėžys–Vilnius“, – pastebėjo draudimo bendrovės atstovas.
G. Petriko teigimu, tendenciją, kai skiriasi tam tikrų atkarpų avaringumas, gali lemti keli aspektai.
„Viena galimų priežasčių – skirtingas poilsio vietų, degalinių skaičius. Taip pat įdomu, kad iš Klaipėdos į Kauną ar Vilnių nuostolių yra kur kas mažiau nei iš šių didmiesčių į Klaipėdą. Galima daryti prielaidą, kad iš pajūrio, kur žmonės dažnai vyksta atgauti jėgų, vairuotojai grįžta pailsėję, būna lengviau susikoncentruoti. Taip pat įtakos turi kelio remonto darbai, tam skirtas ženklinimas ir eismo reguliavimas, žvėrių migracija. Galiausiai svarbus ir eismo intensyvumas – daugiau eismo įvykių automagistralėse skaičiuojame penktadieniais po darbo valandų, sekmadienio popietę. Taip pat svarbūs intensyvūs ruožai, kaip atkarpa Kaune, einanti pro prekybos centrą „Mega“, – vardijo G. Petrikas.
Lietuvos draudimo duomenimis, pernai automagistralėse ir greitkeliuose įvyko daugiau nei 300 eismo įvykių, o per pastaruosius dvejus metus jų skaičius perkopė 620.
„Pernai nuostoliams atlyginti vairuotojams išmokėjome per 460 tūkst. eurų. 2021 m. suma viršijo 0,5 mln. eurų ribą – buvo didesnė nei 570 tūkst.“, – sakė G. Petrikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...
-
Prie vairo su vėjeliu – ne vien užmiestyje: kaip suprantame leistiną greitį3
Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai. ...
-
Modernizuos pervažas – investuos 2,4 mln. eurų1
Didinant traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą, bus modernizuojamos keturios ruože nuo Kauno Lenkijos sienos link esančios geležinkelio pervažos. ...
-
Alytuje ar Paryžiuje – draugiški aplinkai: užsimota atnaujinti miestų viešąjį transportą3
Siekdama kuo labiau sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į aplinką, ES yra parengusi specialių skatinimo priemonių. Viena iš jų – atnaujinti miestų viešąjį transportą. ...
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka šiemet augo 15 proc.
Lietuvoje šiemet sausį-balandį pirmą kartą įregistruota 49,8 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 14,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, remiantis preliminariais „Regitros“ duomenimis, trečiadienį pranešė &bdq...
-
Ruošiamasi apmokestinti elektromobilių įkrovimą valstybinėse stotelėse9
Baigiantis nemokamam elektromobilių įkrovimui valstybės įrengtose stotelėse ruošiamasi nustatyti jų įkainį. ...
-
Elektriniams paspirtukams – apynasris: norima juos išvaryti iš šaligatvių38
Elektrinius paspirtukus vairuoti galėtų tik 16 metų sulaukę asmenys ir jais važinėti būti draudžiama pėsčiųjų takais. ...