- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalies keliuose daugėjant eismo įvykių ir žūčių, Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pranešė siūlanti didinti baudas už greičio viršijimą.
Anot ministerijos, tais atvejais, kai leistinas greitis viršijamas nuo 11 iki 20 kilometrų per valandą (km/h), bauda turėtų siekti nuo 30 iki 60 eurų. Šiuo metu ji siekia nuo 12 iki 30 eurų. O tais atvejais, kai greitis viršijamas 21–30 km/h, VRM siūlo numatyti baudą nuo 60 iki 120 eurų. Dabar ji siekia nuo 30 iki 90 eurų.
Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau 30 km/h, kai vairuotojas jau buvo kartą baustas.
Ministerija atkreipia dėmesį, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008-ųjų ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų.
Nesumokėjusiems baudų už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo – būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas ar neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.
Ministerija skaičiuoja, kad 2021-aisiais skirta 1,4 mln. eurų baudų už KET pažeidimus, iš jų sumokėta 514 tūkst. eurų – kiek daugiau nei trečdalis, 2022-aisiais šios sumos siekia atitinkamai 1,7 mln. ir 477 tūkst. eurų. 2023 metais iki lapkričio 1-osios skirta 2,6 mln. eurų baudų, iš jų sumokėta 409 tūkstančiai.
Šiuo aspektu Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.
„Kad išvengtume skaudžių nelaimių ateityje, ypatingą dėmesį privalome skirti kovai su daugkartiniais ir šiurkščiais kelių eismo taisyklių pažeidėjais. Negalime toleruoti piktybiškų ir ciniškų vairuotojų, kuriuos šiuo metu galiojančios baudos neatgraso nuo pasikartojančių pažeidimų keliuose“, – po pirmadienį vykusio Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdžio sakė ministrė Agnė Bilotaitė.
Per dešimt šių metų mėnesių šalies keliuose įvyko 2,5 tūkst. eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.
Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės – 24 žmonėmis daugiau nei per 2022 metų tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 procentus.
Eismo įvykiuose sužeisti 2 894 žmonės – 20 žmonių daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. Pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Aplinkos ministerijos atstovai: reikės vėl diskutuoti dėl automobilių taršos mokesčio14
Aplinkos ministerijos atstovai sako, kad norint šalyje sumažinti transporto skleidžiamą taršą azoto oksidais, reikia ieškoti ir politiškai nepopuliarių sprendimų. Jie neatmeta, kad reikės vėl diskutuoti dėl transporto priem...
-
Ar pamenate tokį automobilį?4
„Ar dar atsimenate tokius policijos automobilius?“– tokį klausimą uždavė pareigūnai feisbuke, šalia XX a. pabaigą menančio tarnybinio automobilio nuotraukos. ...
-
Pažeidėjus gaudys ne tik žvitri kontrolierių akis: baudas vairuotojams skirs dar paprasčiau29
Automobilių stovėjimo aikštelėse nuo šiol pažeidėjus gaudys ne tik žvitri kontrolierių akis, tačiau ir automatiniai numerių fiksavimo skeneriai, praneša LNK. ...
-
Pradėta moderniausios šalyje automobilių aikštelės prie „Via Baltica“ statyba2
Rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“ ruože ties Marijampolės–Kybartų kelio sankryža pradėta statyti apie 11 hektarų ploto moderni automobilių stovėjimo ir poilsio aikštelė. ...
-
Vadovai pasigyrė savo ratuotomis tvirtovėmis8
JAV prezidentas Joe Bidenas ir Kinijos vadovas Xi Jinpingas, susitikę San Franciske, pasidalijo nuomonėmis apie savo limuzinus. ...
-
Valdžia – pažeidėjams: nepakantumas didės5
Valstybinė eismo saugumo komisija konstatavo: pagrindinė tragiškų įvykių Lietuvos keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas ...
-
Techninės apžiūros reforma: siekia konkurencijos ar pasipelnyti?28
Politikams siūlant liberalizuoti automobilių techninės apžiūros (TA) rinką, skundžiamasi, kad dabar galiojantys įstatymai riboja konkurenciją. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovai atkerta, kad ši...
-
Pirmojo žiemos išbandymo neišlaikė nei kelininkai, nei vairuotojai: dėl ko kilo tiek chaoso?7
Keliai užversti sniegu ir miestuose, ir magistralėse. Vairuotojai klimpo. Į darbus vietoje dvidešimties minučių važiavo dvi valandas. Šiuo metu situacija keičiasi – sniegą keičia plikledis, praneša LNK. ...
-
Dėl matuoklio be ženklo uostamiestyje – vairuotojų diskusijos13
Statybininkų prospekte atsiradęs greičio matavimo įrenginys sukėlė diskusijų. Vairuotojai ėmė ginčytis, ar matuoklis veikia, nes nėra jį žyminčio ženklo. ...
-
Prognozuojamos nepalankios eismo sąlygos: laiku nesureagavus – griovys garantuotas6
Jau tuoj Lietuvą pasieks žiemiški orai, sniegas ir šaltis. Laukia labai nepalankios eismo sąlygos – provėžuoti keliai, pliurza ant asfalto ar net juodasis ledas, praneša LNK. ...