- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo kitų metų Lietuvoje planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų 10-15 mln. eurų, vėliau ši suma galėtų siekti iki 100 mln. eurų.
Aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos teigimu, dėl mokesčio dydžio kol kas nėra apsispręsta, tačiau preliminariai siūloma, kad už daugiau nei 130 g CO2 1 km išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.
"Dar nėra apibrėžta, bet modeliuojame ir žiūrime, kad tai būtų kuo efektyviau ir kad tai žmones paskatintų, o nebūtų kažkokia papildoma nereikšminga minimali rinkliava, kuri nesuteikia motyvacijos rinktis", – teigė K.Mažeika. Planuojama, kad apmokestinti bus naujai į Lietuvą įvežami automobiliai, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 g CO2 1 km, tačiau K.Mažeika sako, kad šis rodiklis dar gali būti padidintas, jei tam bus politinės valios.
Pasak ministro, iš mokesčio gautomis pajamomis būtų finansiškai skatinama pirkti mažiau taršius automobilius. Vyriausybės balandį patvirtintame Nacionaliniame oro taršos plane numatoma, kad paskata vienam žmogui galėtų siekti 1 tūkst. eurų, o iš viso tam iki 2021 m. būtų skirta 30 mln. eurų. "Dabar svarbu įvertinti, kaip šis mechanizmas veiks, koks bus susidomėjimas, o tada galėsime pratęsti ir galbūt netgi ateityje padidinti sumą iš sumokamo taršos mokesčio", – sakė ministras.
Jei priemonė pasirodys neveiksminga, bus ieškoma kitų būdų, kaip paskatinti žmones persėsti į mažiau taršius automobilius. "Tada galbūt yra galimybė skatinti kompensuojant PVM, arba diegti elektromobilių pakrovimo stoteles, kad būtų patogu plėsti tinklą. Priemonių yra įvairių", – sakė K.Mažeika.
Ministras teigė, kad taršos mokesčio projektas Seimui bus pateiktas kartu su kitų metų biudžeto projektu. Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, kad mokestis bus įvestas nuo 2020 m. Tarptautinės organizacijos ne vienus metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.
Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijos pirmininkas Virgilijus Poderys pažymėjo, kad sprendžiant klimato kaitos problemas jau gerokai pasistūmėta žaliosios energetikos sektoriuje, o "kita sritis, su kuria kaip visuomenė turime dirbti, tai yra transportas". "Kaip žinia, šalys yra prisiėmusio įsipareigojimus sumažinti transporto taršą, tai pagrįsta ir finansinėmis baudomis, kitaip sakant, taršos mažinimas transporte yra ne tik vertybinis dalykas, bet ir ekonominis-finansinis", – kalbėjo komisijos pirmininkas. Seimo narys Tomas Tomilinas teigė, kad kalbant apie klimato kaitą, darnų vystymąsi, svarstytinas klausimas dėl perėjimo prie nemokamo viešojo transporto.
"Visa XX a. politikos viešojo valdymo istorija yra tam tikrų socialinių paslaugų tapimo nemokamomis istorija. Jei XIX a. sveikata buvo susijusi su pinigais, tai XX a. beveik neliko šalių, ir anksčiau ar vėliau JAV prieis prie to, kad sveikata taps visuotine teise, tai nebus mokama paslauga, kaip švietimas ir t.t.", – kalbėjo T.Tomilinas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...