- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektroninių eismo įvykių deklaracijų sistema pradėjo veikti prieš tris mėnesius, tačiau draudikai jų antplūdžio nesulaukia – deklaraciją elektroniniu būdu pasirenka pildyti tik maždaug vienas iš 100 į eismo įvykius pakliuvusių vairuotojų.
Informacija apie įvykį deklaravus jį elektroniniu būdu draudikus pasiekia kur kas greičiau, todėl žalos reguliavimo procesas pradedamas nedelsiant, o išmoka už draudiminį įvykį paprastai išmokama per mažiau nei savaitę.
Draudikų teigimu, popierinėse deklaracijose pasitaiko klaidų, todėl eismo įvykio žalos skaičiavimas užtrunka ilgiau. Pastebėta, kad apie pusė popierinių deklaracijų yra užpildomos su klaidomis. Neretai būna netiksliai nubraižytos eismo įvykio schemos, nepateikta kita reikalinga informacija, pasitaiko neįskaitomai užpildytų laukų. Tokiais atvejais gaištamas laikas, nes reikia išsiaiškinti detales. Kartais dėl įvykio metu patirto streso ar kitų priežasčių nurodomos visiškai nelogiškos ir nerealios eismo įvykio aplinkybės.
O programėlė tiesiog neleistų baigti pildyti elektroninės deklaracijos tokiomis aplinkybėmis. Pastarosios taip pat leidžia išvengti kai kurių atvejų, kai mėginama pasinaudoti sutrikusiu vairuotoju, pakeičiant atsakomybę.
Dėl daugelio e.deklaracijų pranašumų ateityje popierinių deklaracijų turėtų būti visiškai atsisakyta, paliekant jas tik išskirtiniais atvejais, kai pasinaudoti elektroninėmis nėra jokių galimybių.
Ekspertai atkreipia dėmesį ir į tai, kad pildant popierines deklaracijas kaltininkas turi informuoti apie eismo įvykį savo draudimo bendrovę. Pildant elektroninę deklaraciją šio reikalavimo nebelieka, nes duomenis bendrovė gauna automatiškai, o nukentėjusiam asmeniui tereikia per tris dienas kreiptis dėl tolesnių žalos atlyginimo procedūrų.
Dėl daugelio e.deklaracijų pranašumų ateityje popierinių deklaracijų turėtų būti visiškai atsisakyta, paliekant jas tik išskirtiniais atvejais, kai pasinaudoti elektroninėmis nėra jokių galimybių. Draudimo eksperto teigimu, e.deklaracija turėtų būti naudinga ne tik laiką taupantiems žmonės, bet ir tiems, kuriems eismo įvykio schemos braižymas popierinėje deklaracijoje yra iššūkis. Programėlėje veikiantis deklaravimo vedlys supaprastina procesą, nes neatlikus vieno privalomo veiksmo neleidžia pereiti prie kito, be to, padeda nubraižyti eismo įvykio schemą ir padaryti avarijos aplinkybes fiksuojančias nuotraukas.
Pasak specialistų, labai dažnai pasitaiko, kad į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai automobiliuose neturi deklaracijos blankų ar rašiklių, o išmaniuosius telefonus šiais laikais turi beveik kiekvienas. Be to, eismo įvykio dalyviai duomenis apie įvykį gali pildyti arba kuriuo nors vienu, arba kiekvienas savo išmaniaisiais įrenginiais, nes sistema visų jų duomenis automatiškai sujungia į vieną dokumentą.
Dar vienas pranašumas – galimybė sekti, kada žala bus baigta administruoti, peržiūrėti buvusių eismo įvykių istoriją, taip pat matyti informaciją apie sudarytas draudimo sutartis bei užsisakyti priminimus apie jų galiojimo pabaigą.
Naudinga žinoti
Elektroninės deklaracijos programėlė veikia adresu www.draudimoivykiai.lt. Šioje svetainėje visi vairuotojai turėtų iš anksto susikurti paskyrą ir užpildyti duomenis, kad atsitikus eismo įvykiui iš karto galėtų pildyti deklaraciją išmaniuoju telefonu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...