Pereiti į pagrindinį turinį

„Ford Mondeo“ savo paslaptis atskleis Paryžiuje

2014-09-24 13:57
DMN inf.
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo

Naujos kartos „Ford Mondeo“, debiutuosiantis Paryžiaus automobilių parodoje, bus pirmasis pasaulyje automobilis, kuriame bus diegiama unikali pėsčiųjų apsaugos sistema, kuri turėtų gerokai sušvelninti incidentų pasekmes arba padėtų jų apskritai išvengti. Šiame modelyje taip pat debiutuos visiškai naujas TDCi gamos viršūnėje būsiantis  dyzelinis variklis.

„Ford“ pastaruoju metu nepaliauja stebinti naujausiomis pagalbinėmis technologijomis, kurios kuria saugią ir patogią automobilio vairavimo aplinką. Paryžiuje debiutuos naujos kartos „Ford“ susidūrimų prevencijos technologija „Pres-Collision Assist“ su „Pedestrian Detection“ (PD) moduliu, padedančiu išvengti susidūrimų su pėsčiaisiais. PD skenuoja aplinką ir atpažįsta automobilio veikos zonoje esančius pėsčiuosius. Tuomet suveikia perspėjimo signalas ir, jei vairuotojas nereaguoja, aktyvuojami stabdžiai.

Sistemą sudaro vaizdo kamera, sumontuota ant priekinio stiklo, bamperiuose esantys radarai ir informacijos apdorojimo procesorius, kuris lygina gautus duomenis su atmintyje įrašytais pėsčiųjų siluetais. Sistema veikia važiuojant iki 80 km/val. greičiu. Siekdami „išmokyti“ sistemą ir sumažinti klaidingų perspėjimų skaičių „Ford“ inžinieriai uždaruose poligonuose ir įprastuose keliuose įveikė daugiau nei 500 tūkst. kilometrų. 

„Naujos kartos „Mondeo“ yra technologiškai pažangiausias „Ford“ modelis, kada nors pasiūlytas Europos rinkai. Vien susidūrimų prevencijos sistemų blokas yra didelis žingsnis pirmyn saugumo miestų gatvėse srityje“, - pažymėjo „Ford of Europe“ „Mondeo“ linijos direktorius Ulrichas Koestersas.

Šiame bloke taip pat veikia susidūrimų su priešais esančiomis kliūtimis prevencijos sistema „Active City Stop“ veikianti važiuojant iki 40 km/val. greičiu ir „Prie-Collision Assist“, veikianti važiuojant užmiesčio keliuose ir greitkeliuose. Saugumo bloke taip pat įdiegta adaptyvi greičio palaikymo sistema su atstumo nustatymo funkcija, kelio juostų atpažinimo bei kelio ženklų atpažinimo sistemos. 

Varikliai

Paryžiuje debiutuos ir naujas 2 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, generuojantis 210 AG ir net 450 Nm sukimo momentą esant 2000 sūkių per minutę. TDCi šeimos flagmanas turi dvi pakopinio veikimo turbinas ir yra gerokai mažiau taršus nei jo pirmtakas – 2,2 litro darbinio tūrio 200 AG jėgainė.  

„Naujasis dyzelis atspindi darbinio tūrio mažėjimo tendencijas. Mažesni varikliai yra taupesni ir švaresni, o galią susigrąžiname ir netgi padidiname naudodami naujausias technologijas. Dvi pakopinės turbinos užtikrina sklandų galios perdavimą bet kokiomis vairavimo aplinkybėmis. Turbininių variklių galios duobės liko tik prisiminimuose“, - sakė „Ford“ variklių programos vyriausiasis inžinierius Andrew Brumley. 

Elektronikos valdomos dvi turbinos veikia pakopomis. Pirmiausia žaibiškai įsijungia nedidelė mažos inercijos turbina, užtikrinanti padidintą slėgį mažų sūkių diapazone, po to startuoja kur kas didesnė didesnių sūkių diapazono turbina, padedanti generuoti varikliui maksimalią galią. Turbinos aušinamos tiek oru, tiek vandeniu, o „Active Termal Management System“ leidžia greičiau sušildyti atskirus variklio komponentus ir greičiau pasiekti optimalias veikimo sąlygas. 

„Ford“ inžinieriai atnaujino ir anksčiau gamintą 2 litrų darbinio tūrio dyzelinį variklį su viena turbina. Modifikuota jėgainė gali generuoti 150 arba 180 AG. Visi trys to paties tūrio varikliai dalinasi nauju variklio bloku, cilindrų galvute bei degalų įpurškimo sistema. Visuose veiks ta pati išmetimo sistema su azoto oksido gaudykle.

Tiek 150, tiek 180 AG dyzelinė jėgainė galės būti komplektuojama su „Ford“ visų varančiųjų ratų sistema „Intelligent All-Wheel Drive“, kuri pasirūpina, kad, esant reikalui, galiniai ratai taip pat taptų varančiaisiais vos per 100 milisekundžių.

Naujos kartos „Mondeo“ bus pirmasis automobilis savo klasėje, kuriame bus montuojamas 1 litro  darbinio tūrio variklis. Tiesa, tas variklis yra ne koks kitas, o tris metus iš eilės geriausiu pasaulyje išrinktas 125 AG galios trijų cilindrų benzininis „EcoBoost“. Jo veikimo charakteristikos buvo adaptuotos optimaliam veikimui dideliame automobilyje.

„Mondeo“ galės būti varomas ir naujojo 1,5 litro darbinio tūrio benzininio „EcoBoost“ variklio, generuojančio 160 AG. Dviejų modifikacijų 2 litrų darbinio tūrio „EcoBoost“ bus 203 arba 240 AG.

„Ford“ „ECOnetic Technology“ linijos „Mondeo“ gaus 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinį variklį, kurio anglies dvideginio emisija sudarys vos 94 g/km. 

Hibridas

„Mondeo Hybrid“ taps pirmuoju „Ford“ hibridiniu automobiliu gaminamu Europoje, Ispanijoje. Šis modelis bus varomas modifikuotu 2 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu bei dviem elektros motorais – vienas suks ratus, kitas bus skirtas elektros energijos gamybai ir krovimui. Energija bus kaupiama 1,4 kWh ličio-jonų akumuliatoriuje, kurio veikimo ciklas sieks 10 metų arba 240 tūkst. kilometrų.

Tai bus trečiosios kartos „Ford“ hibridinės technologijos pavyzdys, kuriame bus naudojamas paties koncerno sukurtas akumuliatorius, valdymo elektronika ir galios perdavimo sistema.

Kėbulas

Naujos kartos „Mondeo“ pirmą kartą panaudotas skysčiu formuotas aukšto atsparumo plienas, iš kurio pagaminti pagrindiniai statramsčiai bei išilginės stogo sijos. Magnio lydinio struktūra kėbulo galinėje dalyje leis sutaupyti maždaug 40 proc. svorio ir išspręsti 115 kilogramų sveriančios pėsčiųjų apsaugos struktūros automobilio priekyje problemą.

Nauja plieno formavimo skysčiu (hidroformavimo) technologija leidžia išgauti sudėtingesnes plieno dalių formas ruošinį veikiant itin aukšto slėgio skysčiu. Tokiu būdu pagamintos dalys yra lengvesnės, bet atsparesnės sukimui ir lenkimui. Naudojant virinimo lazeriu technologijas, gaunama lengva ir labai tvirta konstrukcija. Pavyzdžiui, „Mondeo“ išilginės stogo sijos yra pagamintos be sujungimų ir sveria 2,5 kilogramo mažiau nei ankstesnės kartos modelyje.

Aukšto atsparumo plienas sudaro iš viso 61 proc. kėbulo konstrukcijos.

„Mondeo“ bus pirmasis „Ford“ modelis Europoje, kuriame bus montuojami prisipučiantys saugos diržai keleiviams, sėdintiems antroje krėslų eilėje. Po smūgio diržai išsipučia ir padeda tolygiai paskirstyti smūgio energijos bangą, nukreiptą į keleivio krūtinę. Keleivio ir vairuotojo saugumui taip pat skirtos 9 įprastos saugos oro pagalvės.

Važiuoklė

Naujos kartos „Mondeo“ yra pirmasis Europos rinkai skirtas „Ford“ modelis, sukurtas naudojant universalią CD segmentinę platformą. Čia taip pat pirmą kartą montuojama integruotų jungčių galinė pakaba, kurios konstrukcija leidžia važiuoti komfortiškai, tačiau neprarandant šoninio pakabos standumo ir stabilumo. Tokia pakaba leidžia ratui pasislinkti atgal susidūrus su kelio nelygumais ir tokiu būdu absorbuoti smūgį.

Naujoji platforma yra 10 proc. tvirtesnė ir atsparesnė sukimui nei jos pirmtakė, todėl „Mondeo“ tapo paklusnesnis ir tiksliau valdomas.

Mechaniniai pokyčiai svarbūs, tačiau elektroninis važiuoklės įdaras tampa ne ką mažiau svarbus. „Mondeo“ važiuoklės veikimo valdymui skirtos 5 suderintai veikiančios sistemos, atsakingos už traukos ir amortizavimo jėgos paskirstymą, trūkčiojimo, praslydimo, slydimo prevenciją ir valdymą. Atnaujintas elektrinis vairo stiprintuvas dabar gali veikti poroje su pakabos standumą reguliuojančia sistema „Continuous Control Damping“, leidžiančia nustatyti tris važiuoklės komforto lygius: „comfort“, „normal“ ir „sport“. Vairo mechanizmo veikimo algoritmas keičiasi atitinkamai važiuoklės sportiškumo lygiui.   

„Ford“ inžinieriai pažymi, kad automobilio pakaba buvo kurta atsižvelgiant į Europos vairuotojų įpročius ir pageidavimus.

Salonas

Erdvė ir komfortas – tuo visuomet išsiskyrė „Mondeo“. Naujos kartos modelis nebus išimtis.

Bendrasis triukšmo salone lygis sumažėjo maždaug 3 decibelais automobilio gale ir dviem – priekyje. Oro srauto keliamą triukšmą pavyko sumažinti optimizavus langų rėmus ir šoninių veidrodėlių korpusų formą. Inžinieriai patobulino durų sandarinimo tarpiklius, o priekinio lango stiklas dabar bus 0,4 mm storesnis.  Variklio skyriaus triukšmo slopinimo priemonės tapo netik efektyvesnės, bet ir lengvesnės, pagerinti tarpikliai, pačiame kėbule yra mažiau triukšmui laidžių skylių.

„Mondeo“ salone įrengta drėgmės monitoringo sistema, kuri pati reguliuoja kondicionieriaus darbą, jei drėgmės kiekis salone viršija nustatytą ribą ir langai bei veidrodžiai gali aprasoti. Salono ventiliacijos sistema vidaus temperatūrą nuo 55 laipsnių Celsijaus iki 18 laipsnių Celsijaus geba atvėsinti vos per 15 minučių. Tai geriausias rodiklis klasėje.

Šalia kitų patogumų, galima užsakyti „Mondeo“ priekinius krėslus su vėsinimu, šildymu ir „Active Motion“ masažo funkcija.

Nereikia nė sakyti, kad nemaža dalis elektroninių prietaisų bus valdoma per komunikacijos sistemą SYNC 2. Naujausia jos atmaina veikia poroje su 8 colių liečiamuoju ekranu, kuriame atsiras nemaža dalis valdiklių, anksčiau užėmusių vietą ant priekinės panelės.

Patirties neturintiems vairuotojams disciplinuoti skirtas „MyKey“ programuojamas raktas, kuriuo galima apriboti automobilio maksimalų greitį, telefono funkcijas, muzikos grotuvo garso lygį ir kt. 

Išvaizda

Pirmiausia į akis krenta tai, kad naujos kartos „Mondeo“ panašus į pirmąjį globalų „Ford Mustang“. Žemas, pailgas ir nedviprasmiškai sportiškas profilis, masyvus „žandikaulis“ su firminėmis „Ford“ radiatoriaus grotelėmis ir prisimerkę, griežti priekiniai žibintai. Šios detalės kartu sukuria lengvo, harmoningo ir elegantiško vidutinės klasės pirmūno vaizdą.

„Tai pats elegantiškiausias ir kartu pats sportiškiausias „Mondeo“. Norėjome, kad ir jo savininkai, ir aplinkiniai negalėtų atitraukti  nuo naujojo „Mondeo“ akių“, - konstatavo „Mondeo“ vyriausiasis dizaineris Christopheris Hamiltonas.

Lietuvoje naujojo „Ford Mondeo” kainos bus skelbiamos jau spalio viduryje, o pirmieji automobiliai atvyks gruodžio mėnesį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų