- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
-
Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
Tarp lietuvių vairuotojų gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi gebėti kaip įmanoma greičiau pasiekti 100 km/val. greitį. Tačiau „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkanti žurnalistų komisija tarp pretendentų į sportiškiausio modelio titulą nepaminėjo nė vieno galingiausio ir greičiausio automobilio iš viso pretendentų sąrašo.
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus jau 22 kartą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas geriausią šiais metais rinkoje pasirodžiusį modelį renka iš 33 kandidatų. Visi jie taip pat kovos dėl kitų 9 specialių nominacijų. Viena iš jų – sportiškiausiojo titulas, kurį teikia žurnalas „Auto Bild Lietuva“.
Sportiškiausi – ne greičiausi
Šio titulo favoritai nėra nė vienas iš 7 automobilių, gebančių greičiausiai pasiekti 100 km/val. greitį. Tai buvo vienas pirmųjų testų, kurį rinkimų dalyviams teko įveikti. Čia dominavo „Volkswagen AG“ koncerno kūriniai, turintys tą patį 3 l V6 formos dyzelinį variklį, pasiekiantį 286 AG: „Audi A6“, „Audi A7“, „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ bei elektrinis „Jaguar i-Pace“.
Visi jie 100 km/val. greitį sugebėjo pasiekti per 6 sek. ir greičiau, 3 iš šių automobilių – didesnio pravažumo, dideli visureigiai. Ir nė vieno iš jų nebuvo Panevėžio darbo rinkos mokymo autodrome, kur žurnalistai kartu su ekspertais ieškojo sportiškiausio šiais metais Lietuvos rinkoje pasirodžiusio automobilio bei lygino skirtingų kėbulo tipų modelius.
„Sportiškiausias nereiškia, kad jis turi būti galingiausias ar greičiausiai startuojantis iš vietos. Galingas variklis yra gerai, tačiau dar yra toks dalykas kaip galios ir svorio santykis, kuris leidžia automobiliui būti geriau ar blogiau valdomam. Mes jau matavome įsibėgėjimą, kur geriausiai pasirodė didesnio pravažumo modeliai. Tiesiai jie važiuoja labai greitai, tačiau sportiškiausias turi atitikti gerokai daugiau kriterijų, kurie yra svarbesni už galią: kaip tiksliai ir gerai automobilis yra valdomas. Kaip gerai jis gali atlikti sportiškas užduotis, pavyzdžiui, pravažiuoti slalomo trasą ir kaip ten seksis vairuotojui su juo susikalbėti“, – pagrindinius kriterijus dėstė žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.
Nustebino tie, iš kurių nieko nesitikėjo
„Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys taip pat pastebėjo, kad šiemet konkurse dalyvauja mažiau į sportiškumą orientuotų automobilių – daugiau jų skirta komfortui. Štai pernai dėl šio titulo intensyviai varžėsi du korėjietiški modeliai: specialiai pramogoms trasose sukurtas „Hyundai i30N“ ir sportiškam važiavimui suderintas galingas visais ratais varomas sedanas „Kia Stinger“.
Šiemet, jo žodžiais, vos vienas automobilis ant kėbulo šono turi užrašą „Sport“, kuris dar nieko nereiškia. Tačiau valdymo ypatybėmis nustebino kiti automobiliai, kuriuos vairuotojai perka kasdienėms kelionėms.
„Šiais metais dėmesį skyrėme valdymo ypatybėms. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome išdėstytoje trasoje kartu su kolegomis važinėjome įvairiausiais automobiliais, po to padariau apklausą. Komisijos nariai ir kiti kartu buvę ekspertai kaip sportiškai važiuojančius minėjo šiuos hečbekus: „Ford Focus“, „Honda Civic“, „Suzuki Swift Sport“. Nemažai pagyrų dėl valdymo savybių sulaukė ir didesnio pravažumo „BMW X2“ krosoveris bei „Peugeot 508“ sedanas. Būtent šie automobiliai išsiskyrė vairuotoją pradžiuginančiomis savybėmis. Jie toli gražu nėra galingiausi, bet puikiai valdomi. Jeigu kas manęs klaustų, kuriuo iš visų konkursui šiemet pateiktų pretendentų norėčiau dalyvauti kitų metų „Press ralyje“, tai būtų vienas iš šių automobilių. Nenorėčiau į lenktynes važiuoti, pavyzdžiui, dideliais ir sunkiais keturis varančius ratus turinčiais visureigiais. Jie pritaikyti kitokiam važiavimui“, – aiškino V. Milius.
Didelę įtaką tokių rinkimų rezultatams paprastai turi ir degalai ar padangos – geros gali suteikti klaidingą įspūdį apie automobilį, o prastos – „sugadinti“ labai sportišką modelį. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose tokia tikimybė neegzistuoja – visi modeliai turi žiemines „Continental“ padangas, o jų bakai pildomi tik „Neste“ degalinėse.
Sportiškiausio modelio nominacija bus įteikta konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ finalinio vakaro metu lapkričio 29 d., o 3 atrinkti pretendentai į ją paskelbti lapkričio 21-ąją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...