- „Kauno diena“, if.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus.
Senienoms – daugiau išlaidų
Draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliktos apklausos duomenys rodo, kad įsigyti kitą automobilį labiausiai (91 proc.) linkę tie, kurių dabartinis automobilis yra dešimties metų ar senesnis.
Žmonės, kurių automobilių amžius siekia ketverius–šešerius metus ar septynerius–devynerius metus, irgi svarsto (88 proc.) apie naują transporto priemonę. Šiek tiek mažiau – 72 proc. – apklaustųjų turi iki trejų metų automobilius.
Įsigyti kitą automobilį labiausiai linkę tie, kurių dabartinis yra dešimties metų ar senesnis.
„Atsižvelgiant į tyrimo duomenis, visiškai normalu, kad didžiausias procentas žmonių, galvojančių apie naują automobilį, yra tie, kurių transporto priemonė yra dešimties metų ar senesnė. Senesni automobiliai dažniau genda, brangiau kainuoja techninė priežiūra. Be to, šie automobiliai yra mažiau ekonomiškesni, sunaudoja daugiau degalų, tad ir eksploatacija kainuoja daugiau“, – komentavo Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Kokie kaimynų ketinimai?
Didžioji dalis apklaustųjų – 32 proc. – naują automobilį ketina įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus, net 21 proc. respondentų teigia nežinantys, kuriuo metu įsigis naują transporto priemonę.
17 proc. Lietuvos gyventojų naują automobilį planuoja pirkti per ateinančius ketverius penkerius metus, 15 proc. – per artimiausius metus, 11 proc. – vėliau negu per penkerius metus ir tik 4 proc. – per artimiausią pusmetį.
„Lietuvoje, palyginti su kitomis Baltijos šalimis, situacija yra beveik identiška. Latvijoje taip pat didžiausia dalis (33 proc.) apklaustųjų nurodė, kad naują automobilį ketina įsigyti per artimiausius dvejus trejus metus. Estijoje, kaip ir Lietuvoje, 32 proc. apklaustųjų naują automobilį planuoja įsigyti per tą patį laiką. Taip greičiausiai yra dėl to, kad toks laiko tarpas yra saugus variantas, žmonės dar svarsto, kad senasis jų automobilis gali tarnauti kelerius metus, bet vėliau gali atsirasti įvairių gedimų, o tai atsilieps finansiškai“, – teigė G. Jasaitė.
Atsižvelgia į galimybes
Tyrimo duomenys rodo, kad 55 proc. gyventojų planuoja atidėti transporto priemonės pirkimą.
Vienos pagrindinių priežasčių yra susijusios su ekonomine padėtimi: 33 proc. apklaustųjų neketina įsigyti automobilio dėl šalies ekonomikos būklės, 34 proc. nėra tikri dėl savo arba šeimos finansinės padėties.
Maždaug kas trečias teigė, kad naudotų ir naujų automobilių kainos yra per didelės (taip mano atitinkamai 37 proc. ir 30 proc. respondentų).
„Kitos priežastys buvo nurodytos kur kas rečiau. Vis dėlto nemaža dalis apklaustųjų – 21 proc. – nurodė, kad sutaupytas lėšas nori panaudoti kitur. 14 proc. teigė, kad yra per mažas naudotų automobilių pasirinkimas, o 4 proc. išskyrė, kad per mažas naujų automobilių pasirinkimas“, – sakė „If“ transporto žalų grupės vadovė.
„If“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje surengtoje apklausoje dalyvavo šiek tiek daugiau nei po 1 tūkst. žmonių iš kiekvienos šalies.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai2
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų9
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą27
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...